Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Friday, April 30, 2010

Laporan Polis Sahabat Arwah Aminulrashid

Aku terima emel ini dari sahabat, aku ikuti juga kes ini dari mula sejak 3 hari lepas, tapi bila dapat emel tntang laporan ni aku rasa sangat panas.. geram semacam je rasanya!
tak boleh nak cakap lebih2..
Takziah kepada seluruh ahli keluarga mangsa dan sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah untuk AminulRashid.

Pengadu menyatakan:-

Pada 26/04/2010 jam lebih kurang 12:00 pagi saya keluar menaiki kereta kawan saya bernama AMINUL RASHID BIN HAMZAH pergi ke sek 7 Shah Alam kedai mamak Ali Corner untuk berjumpa dengan kawan saya bernama Mohd Basir yang mengalami masalah motor pancit.

Semasa hendak pergi ke tempat kawan saya, kami telah tergesel dengan sebuah kereta nombor pendaftar dan jenis kereta tersebut tidak ingat menyebabkan AMINUL RASHID menjadi takut dan melarikan diri untuk balik ke rumah di Sek 11 Shah Alam.

Selepas keluar dari kedai mamak, kami dikejar oleh beberapa buah m/sikal no. tidak ingat kemungkinan kawan-kawan kepada kereta yang kami gesel tadi.

Sampai berhampiran Bulatan Kayangan di Sek 12 Shah Alam, salah sebuah m/sikal tadi hendak memotong kereta kami tetapi terlanggar bahagian belakang kereta menyebabkan penunggang m/sikal terjatuh.

Oleh kerana terlaku takut, AMINUL RASHID memandu ereta dengan laju dan memotong sebuah kereta Polis MPV menyebabkan kereta polis tersebut mengejar kami.

AMINUL RASHID menjadi bertambah takut dan membawa kereta dengan laju tanpa menghiraukan keselamatan kami dan juga orang awam.

Kereta polis terus mengejar kami sehingga ke Stesyen Minyak Caltex Sek 11 dan saya terdengar tembakan bertubi-tubi mengenai tayar belakang kereta menyebabkan kereta yang dipandu AMINRUL RASHID terhoyong-hayang dan tergelincir dan masih dapat dikawal.

Dan semasa saya terdengar tembakan kali terakhir terkena pada kepala AMIRUL RASHID menyebabkan beliau jatuh diatas riba saya dan saya nampak bahagian belakang kepala AMINUL RASHID berlubang dan berdarah.

Kereta kemudiannya tidak dapat dikawal lalu terlanggar tembok rumah orang lalu berhenti.

Saya keluar dari kereta untuk menyerah diri saya dan salah seorang daripada anggota Polis menendang saya dan belakang dan kemudiannya Polis yang lain terus terus memukul dan memijak saya beramai-ramai.

Saya meronta-ronta dan dapat melarikan diri daripada anggota Polis tersebut lalu balik kerumah.

Saya mendapat cedera di tangan kanan, kaki dan sakit kepala.

Tujuan saya buat laporan adalah untuk menceritakan semula perkara sebenar yang berlaku ke atas diri saya dan kawan saya yang...
(tak tahu nape ayat tu terberhenti di situ, itu yang aku dapat dari emel..)


IringJeling: Semoga Tuhan membantu memberi petunjuk yang benar..

15 comments:

Siti said...

huhu...siannya..tak tau nak ckp apa..walaupun budak tu wat salah, tapi diorg tak berhak tembak dia gitu..mcm la dia wat jenayah berat.

azila said...

aah..mmg kejam. wpun anda seorg polis, tetap tiada hak utk mengambil nyawa org sesenang hati tanpa sbb yg diketahui..mcmana gol. ini akan dihormati???

Ena said...

Kesiannye..kan!..

tp tu la.. mende dah nak jadi.. tak leh nak kate apa dahhh.. huhu..

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

geramnya............
sis baru tahu, tentang cerita nie.....
ala2 dalam tv pulak..takutnya

Liessa said...

kesian nyer...nape la jadi mcm ni kan...sepatutnye bukan ke polis tak boleh tembak sesuka hati...bukan nye ade aksi tembak menembak pun...kehidupan skang makin menjadi2 dan kejam...huhu...

ct_nurmarlissaa said...

aduhh..kesian nyerr...

TUKANG KATA said...

moga pintu kebenaran terbuka

i.Allah

salam ziarah dari Tukang Kata :)

msrh's said...

Ya Allah , minta minta di adili kes ni btl2

msrh's said...

Ya Allah , minta minta di adili kes ni btl2

humairah said...

seorang anak jika hendak keluar rumah mesti dengan keizinan ibu bapa..jangan keluar tanpa keizinan inilah nilai moral yang utama.minta izin dulu.ibu bapa perlu tahu ke mana anak pergi dan yang terakhir bertindak jangan terburu-buru..terburu-buru buruk padahnya.yang pergi takkan kembali lagi.sebelum menyalahkan sesiapa hisablah diri dahulu.amiin

Lelord said...

cian arwah...kena lak kat kepala, kalau kat kaki ke ok lagi la. Tp mmg x patut la..kunun kata arwah mendatangkan bahaya kat ang2 polis tu..bukannya ade bawak senjata ke hape...

Mimy Hamid said...

jangan la tembak sampai macam tu..kan boleh siasat...hadoi tragis tu la

joegrimjow said...

kisah ni tak tahu hujung pangkal
banyak sangat versi

doa supaya adik tu dapat pembelaan

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

lol, betul ke..
logik jugak ekkk..
kalo betul, keadilan mesti dituntut..
moga2 kebenaran akan terbukti.. =D

kella said...

Siti: hmm.. tak tahu nak ckap apa kan..

Azila: kita akan hormat pada mereka yang meletakkan sesuatu di tempat yang betul.. kan Azila?

Ena: haah.. tengkiu singgah sini! :)

kak Ayu: haah kan.. rasanya satu di antaranya kot kes begini..

Liessa: haah, itulah tak tahu nak cakap camane, kita tak tahu camana kejadian sebenar, kalau la betul seperti yang di lapor..

Kak Mas: haah kak..

Tukang kata: yaa.. moga kebenaran terserlah, terima kasih juga singgah sini, amat dihargai.. :)

msrh's: sama2 kita mohon ya..

Humairah: yup, ini harus dijadikan contoh dan tauladan juga!bagi anak2 lain di luar sana, think at d other side.. thank u!

lelord: takut kan.. moga2 dijauhi perkara sebegini berlaku lagi!

mimy: betul ke ni ha..

Joe: betul..takleh nak percaya semuanya bulat2 nih, apa pun, minta sangat tuhan bagi petunjuk, biar nampak segalanya yang benar..

Leily: sama2 kita doa ya! moga kebenaran terbukti juga..
terima kasih sudi singgah..

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker