Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, April 26, 2010

Entry Khas, Bravo Untuk SiDia

rentetan dari entry sebelumnya ini..
So kami hubungilah En Rafi, untuk tujuan pemasangan dan lain2..
tapi katanya hari Ahad tak boleh buat..
jadi alang2 kami ke rumah sekali lagi hari Ahad tu,
SiDia nekad nak cuba sekali lagi! kali ni kena cari mata drill lain, so kami melurulah ke kedai hardware! sesambil tu dok usha menda lain jugak! uii.. banyak menda nak buat oo...

~ dan dia beli yang Jenama Bosch punya! kaw punya! kalau tak jalan jugak! tak tahu la.... uhhh....~

~ tengoklah peralatan SiDia.. ini sebahagian baru.. masih banyak yang merata-rata..~

sebelum buat, sembahyang dulu, doa2 ngan tuhan, moga diberkati.. moga dipermudah..
pastu, aku tengok dia asyik dok buat kerja lain..
saje tanya dia taknak cuba buat sekali lagi ke?
buat lah...cuba guna mata drill baru tu..

"malas!!" katanya..

tapi sejurus lepas setengah jam, tetiba nampak dia pegang drill n isi mata tu...
ok cubalah! dia cuba buat untuk lampu dapur je dulu, test je.. yang lain? serah pada yang pakar..

dan Alhamdulillah.. Boleh tebuk! hehehe.. berkat..
katanya, rupanya semalam dia dah tersilap cara penggunaan drill!

so sekarang tiba time nak pasang lampunya pula!
uhh.. naik krem, kepala aku dok dongak dia 'ngadunkan' lampu tu!
dia apatah lagi.. lenguh tangan segala..
pertama kali pasang lampu!
amatur..

dan tibalah masa untuk menekan suisnya!
tengok samada nyala ke tak!!?
jeng..jeng jeng.. suspen je! kami saling berpandangan je,

dan....

tarraa!!!!

~ MENYALA LAAA!!!~
wah.. terus aku menerkam dia! uhh.. perasaan gembira semacam je! dari semalam dok usaha nak pasang... heheh.. ya.. walaupun hanya lampu itu sahaja, tapi untuk yang tak penah pun pasang lampu, kiranya satu kebanggaan juga! aku bangga dengan kamu!
~ saje aku surun dia berposing di situ!~

~ b kata.. nak kena cabut ni nanti.. nak pasang itu.. nak pasang macam itu dan ini.. hmm...~

Semalam , kami juga panggil kontraktor untuk plan2 proses seterusnya untuk rumahtu.. nak bujet juga berapa nak disediakan..
nak pasang drill..
nak pasang cabinet..
memang banyak nak pakai duit nih!
oh.. kalau duit takda?
tutup cerita lah..
hahaha..

IringJeling: kata b, pasang 1 lampu pun dah berjam-jam?!

2 comments:

sI tEDI said...

wah! terror tu. jimatkos panggil org buat!

kella said...

itu yang sebetulnya tedi! kalo buat sendiri, jimat la sikit! tapi... berjam2 la kena tunggu..
amaturoooo..

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker