Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, April 20, 2010

Cerita Pasal Makan-Makan di Hari Ahad Pula..

Tadi dah cerita pasal makan2 hujung minggu hari lepas hari Sabtu, ni nak citer hari Ahad ritu.. hehehe..
Mula2 nak masak nasi biasa je, tapi tetiba Mr Zule 'request' taknak nasi putih, nak makan sedap, tapi nasi lain.. disebutnya pula.. " buatlah nasi minyak ke, nasi beriani ke, nasi tomato ke.."
hamboi Encik yg sorang ni berselera sungguh!
belek2 dapor..
cari resepi..
mana yg senang, mudah, yg penting cepat siap!
Haaa.. dah jumpa!!

so menu hari ni ialah; Nasi Tomato, Sotong Masak Kuzi, dan Acar Rampai!

Untuk lauk2 ni semua aku ikut dalam resepi majalah 'Wanita', nanti aku 'update' resepinya, share..


~Berapa nak cas sepinggan ni? kasi free saja lah..~


~ Sotong Masak Kuzi Palembang~


~Acar Rampai Kuzi Palembang~

hmm.. kul 11. 45 masak, kurang kul 1 dah siap kome.. pantaskan?
rahsianya? untuk nasi, aku guna yang segera je, nasib baik ada,
takyah la aku sesusah buat rencah nasi tomato secara manual mcm sebelum ini!
pakai yg auto je.. hhuuhuhu...



~ Gunalah Rempah Nasi Tomato jenama IMAN, Sedap, Mudah, Cepat! ewah... bukan promosi ni, tapi sebab telah diuji kesedapan nya, lulus dgn cemerlang! sedap!~

3 comments:

Mimy Hamid said...

ko ni mmg kann rajin benor..apa benda kat dapur ko tu takde..nak je semua da..buka restoran la weh :))

kella said...

hehehe.. buka restron? memang dalam perancangan tuh! eiii.. ada ke orang nak datang restron aku weh! bangkrup kang..

myQza said...

wah!! isteri mithali !!!

untung suami.. sanggu buka buku yu nak belajar masak!
he he he he

bravo bravo


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker