Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, April 19, 2010

Entry Emosi Jiwang Karat Tangkap Lentuk..

Pagi tadi..
Bila dah bangun awal ..
otak pula ligat berfikir ... cergas!
bila dah selesai buat sarapan tu.. aku kemas2 la dapur tu sekali..
cuci pinggan semalam...
sesambil tu.. jauh fikiran ku melayang... melayan sejuk air di paip sinki dan wangian GLO di tangan..
terlintas pula di fikiran.. betapa bersyukur hari ini aku masih lagi bernyawa..
ALhamdulillah.. masih punya ruang dan masa untuk ku bertaubat, menambah amal..
terlintas, kebelakangan ini, ramai artis2.. muda2 telah menemui ajal mereka..
Takziah untuk Achik Spin yg telah meninggal dunia lewat malam 2 hari lepas..

dan,
teringat pula kata2 suami ku semalam..

" ajal tak mengenal usia.. ntah bila ajal 'me' pula.."

tambahnya lagi..

" kalau 'me' pergi dulu.. 'me' nak u tabah! me nak u kuat sayang.. jangan meratapi pemergian 'me'.. u kena tahu 'me' takkan kekal hidup.. semua manusia tak kekal hidup selama-lamanya.."

aku sentap dan senyap aje mendengar kata2nya itu.. kurang selesa sbnarnya.. tapi aku senyap aje.. tapi tetiba sebak pula! aku terus meluru ke arahnya..
aku katakan.. memang susah untuk aku mencari pengganti dirinya! kerana dia adalah terbaik..
dia tanya pula.. baik sangat kah dirinya? apa yang baik tentang dirinya... tanya nya lagi..
tapi aku terus senyap.. cuma peluk sekuatnya..
soalan itu aku punya jawapanya! terperinci,
satu-satu terbayang di ingatan...
biarlah ku simpan saja sayang..

ohh.. bila teringat tentang semalam , tetiba mata bergenang ..
menangis pulak...
aduyaaii... aku ni senang aje nak kuar air mate.. emo lebih sey.. pepagi ni..
terus aku tutup pili air tu lantas pergi kat si suami yang sedang nyenyak tido tu..
menangis teresak-esak.. persis budak kecil!
Dia tersedar, mata terkebil2..silau, suare serak2 bertanya..

" ngape terghoyak ni?"

Aku tak jawab, cuma teresak-esak! (uhh mengada-ngada sungguh budak aku nih)
aku bisikkan aku sayang dia.. dalam mamai2 dia jawab.. sayang awak juga..

dan seketika...
Azan Subuh pula mula sahut bersahutan...

" dah, bangun! pi semayang.. pegi kesat air mata tu! abis pipi 'me' basah.. sampai dah masuk dalam telinga ni!

Aku menurut katanya.. bingkas bangun..

IringJeling: 'Terghoyak' tu maksudnya.. menangis! loghat perak!

4 comments:

Mimy Hamid said...

yer la sedihhh tul ..tetiba buat aku terkedu

sI tEDI said...

yelah.. sbb kita kena ingat ajal dan maut ni x de sebarang peringatan akan datang.. kita tak tahu apa akan jadi dalam 30 minit akan datang.

sbb tu lah kita kena beribadat mcm esok kita kaan mati dan bekerja macam kita akan hidup selamanya..

kella said...

mimi.. terkedu terkesima..

Tedi: thanks beb, betul, hari2 kita kena ingat... untuk insafi diri...

sebenarnya dr tadi nak upload video! dari tadi tak lepas2 ishk! lambat..

RedLife2Love said...

tibe2 tertouching jugak..huhu..bile jadi mcm ni kan, buat sayang tu bertambah-tambah lagi kan? so sweet!!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker