Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, December 21, 2010

Takkan melayu hilang di dunia.. (^_^)

mari ikuti video ini..
orang Rusia Fasih berbahasa Melayu.. :)



rasa bangga bila melihatnya..
siap nyanyi lagu gurindam jiwa..
aku baru je nak cari lirik lagu ni, kebetulan pula jumpa video ni..
:)

apa pendapat korang pula?

15 comments:

princeduyong said...

hurm...orang kita lak sibuk cakap bahasa luar...

Citarasa Rinduan said...

wah..
terpegun..bangga..


suka sangat......

kella said...

PrinceDuyong: haah.. bangga bercakap bahasa luar, siap memperlekehkan bahasa kita lagi..

Kak Ayu: kita pun suka kak.. bangga dan teruja.. :)

Mata Hati said...

bahasa melayu semakin diminati oleh orang asing tapi ramai bangsa melayu tak menghargai bahasanya sendiri, lebih mengagung-agungkan bahasa luar

n@m@n said...

Memang patut kita rasa bangga..

Terpegun tengok diorang begitu fasih

mzhany said...

a'ah la kella, betol tuh, mmg ramai terlalu mengagungkan bahasa asing ummm

Kakzakie said...

Salam kella,

kelembutan peribadi org Melayu sebenarnya banyak telah memikat org luar utk mempelajari bahasa Melayu.

sayangnya ada org kita yg tidak sayangkannya....

LYaFRINA said...

bahasa melayu salah satu bahasa y paling senang d pelajari d dunia.. cuma kita jer.. y nak lebih2 kan bahasa lain.. bahasa kita ckp unik.

Mak Su said...

maluler kita, kita ni dok malu ngan identiti kita :(

Mak Su said...

kella, maksu rasa tak mampu ler nak join contest pena tu..... dgn masa 24 jam macam tak cukp nih... hu hu hu

good luck to you

kella said...

MataHati: mereka tak nampak, tak faham.. tu pasalla mereka suka agungkan bahasa luar.. sedangkan bahasa kita dah cukup cantik.. :)

Naman: terima kasih singgah sini.. itulah fasih hingga boleh menyanyi pun..

Hany: haah tak faham la orang begitu.. mengapa..

Kakzakie: iya.. betul tu, sayang seribu kali sayang.. takkan nak tunggu orang luar hargai baru kita nak hargain kan? tq kak.. :)

Lya: ya.. unik..itu memang betul.. kalau ikutkan lah kan..lya tahu tak sebutan bahasa melayu kita, terutamanya di Malaysia ni cukup sempurna, seimbang,
sebab dia tengah2... kalau kita nak cuba cakap bahasa lain pun tak susah sangat, mudah je, tak pelat!
tambah lagi kalau nak mengaji,sebutan sangat senang disebut, nak berbahasa inggeris pun tidak pelat juga, contohnya kalau bahasa china la kan, tengok diorang mengaji, kan macam pelat2 sikit, sebab dah terbiasa dengan bahasa mereka,
tengok pula antara indonesia dan malaysia, orang melayu malaysia senang2 je boleh bercakap seperti mereka, tapi mereka sangat payah kalau nak ikut cara percakapan kita..
mahkraj sebutan dalam bahasa melayu ni insyaAllah seimbang.. hehe.. makhraj pulek.. hehe..
so, takkan tak bangga punyai bahasa melayu? kan?
:)

kella said...

Maksu: takpa maksu, tentang contest tu ok je.. :)

haah.. kita pun tak faham kenapa ada sesetengah kita malu dengan identiti kita sebagai melayu!
kalau katanya melayu ni mundur, maka apa kata usaha lagi untuk majukan bangsa kita, kita usahakan lagi untuk tingkatkan taraf kita..
bukannya lari mencari yang lebih baik yang belum tentu menghargai kita..

patriotik pula pepagi nan indah ni.. :)

Mimy Hamid said...

org luar pun suka cakap melayu tau..orang kita??

TUKANG KATA said...

kita kena pertahankan perkara 152 kita :)

kella said...

Mimy: yup kan? orang kita suka rojak ! hahaha...

TK: mari! :)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker