Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, December 2, 2010

Makan Malam Ekspress

Tadi, sampai rumah dah lewat! KL ujan dan kami merempit!
so lambat la sampai rumah..
tak sempat juga nak ke kedai beli lauk sebab dah lenjun..

Tapi perut tetap begitu!
tepat masanya akan berbunyi bunyi minta di isi!
hmmm apa yang ada untuk di masak ni!
jenguk jenguk stok darurat ku..
hehehe...
stok makanan segera la maknanya!
Sardin!
yaa... dah lama tak makan sardin  ni!
sib baik ler ada! masa masa kecemasan begini la gunanya!

~ Sardin kosong je tak best! 
kena masak tumis bawang juga..masuk cili giling..
dan aku tokok tambah sikit dengan sayuran lobak merah, tomato, kentang,, cili dan bawang besar..
baru terangkat! ~

~ telur dadar sedap!~
nak tahu rahsia telur dadar sedap tak?
shhh. mari aku kongsi,
disamping bebawang dan perasa, perahkan sikit asam limau nipis!
sure telur jadi sedap sangat!~

dan dek kerana sedap la...
~ini bukan pinggan hiasan, tapi pinggan kosong setelah semunya habis masuk dalam perut!
licin kan? cam tak payah basuh pinggan pulak! hahaha..
lapo sebenarnya..
ujan ujan ni.. memang cepat lapo!

sekian! itu sahaja menu seringkasnya dan ekspress yang mampu disediakan!
alhamdulillah...
kenyang ya Allah..

IringJeling: sardin ni tak boleh makan selalu, jrang jarang buleh la.. sebab kandungan asid uring yang tinggi!
lepas makan tu, minumla teh hijau panas...
:)

4 comments:

Nadine said...

i mmg suka sardin + telur dadar. Makan dgn nasi panas2, time hujan2, huuuuuu sedap!!

TUKANG KATA said...

betul kella.hujan2 ni mmg cepat terasa lapar.

baru tahu owh tips nak tlur dadar lg sedapp..terima kasih.sheila rusly pulak kata letak mayonis..hahah
tak penah pulak saya mencubaa..

kella said...

Nadine: sedap gabungan itu nad? cam sesuai.. abbi yang suka sangat ngan lauk ni... terima kasih nad singgah sini.. :)

TK: haaaa.... cubalah! sure mesti sedap! itu memang rahsia telur dadar sedap versiku! hehehehe.... tq singgah sini.. :)

Mimy Hamid said...

nanti aku nak perah limau nipis kat telur..sedap ke tak ni?? hehe tunggu

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker