Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, December 2, 2010

nak butir dia je!

Entah kenapa, dulu zaman kecik kecik kalau makan buah mangga ni, mesti nak yang biji nya!
selalu berebut ngan adik adik nak biji!
hahahaha..
isi pun nak makan juga,
tapi ramai ramai pulun nak bijinya juga! sanggup tunggu tu!
hehehe...
nikmat sungguh kalau dapat makan bijiknya!
bukan makan biji, tapi makan isi isi sekeliling biji tu.. :-)
pernah sekali masa tu papa yang kupas buah ni!
dia sagat isi mangga ni rapat hingga ke biji! lansung tak ada isi yang tinggal di biji buah tu!
saje je dia nak kenakan kami adik beradik!
suka sangat berebut! hahha..

sekarang takda pula macam tu..
hmm... rindu zaman buas dulu! :)

mari makan buah mangga!
ini Kak Kin, teman sepejabat yang bawa ni! banyak giler dia bawak! pokoknya tahun ini memang sangat menjadi jadi buahnya!
tengoklah keranumannya itu!
huissss.... meleleh tak?
uishh! manisss sungguh la....
aku ambil 3 biji bawa balik rumah!
nyummm...nyumm..
lepas makan malam(sampai jilat pinggan tu!)
.. makan mangga pula !
layan sambil tengok tv..
pencuci mulut

iringjeling: makan sejuk sejuk, best weh.. :)

13 comments:

Citarasa Rinduan said...

wah...wah..

sedanya layan buah mangga yang semanis dan sesedap rasa..

kalau ada masam sikit2 pun okey juga..

kella--
nak sikit eik..hehe

Wanita Mutalib said...

sama la...mmg suak tunggu bijik dia heee..

wah sedapnya :p

rieyana ynn said...

singah jap...;d...sedap lak tgk mangga tu...;d

LyNn HaMzAh said...

memang la sedap...nak sket...

Kakzakie said...

Salam kella,

Kelakar juga kan sebab masa kakak kecik-kecik dulu pun sama nak biji dia. Mungkin sebab nak unggis sampai licin. He...he...he...

p/s: tag tu nanti dulu ye....

nabilah_2908 said...

hehehe..tul la...dulu kecik2 sy pun suka rebut biji mangga...isinya tk berapa kisah sngt... :)

kalau mangga macam ni..ok la...tp kalau mangga muda...ermm....sy tk minat...masam....huhu...

Kella suka mangga muda gak ke..?

jom ke APA KATA HATI pulak,
GIULY SI DEMOK

Zanna Rohim said...

Bila melihat mangga ni melelh air liur sedapnya

mzhany said...

ahaahhaha, sama gak ngn hany, misti tbrebut nak yg bahagian butir tuh ejr ;)

TUKANG KATA said...

sedapnya..lagi2 bila tgk gambar mangga tuu..pehh nikmat! :)

Mak Su said...

mmg kan, maksu dulu pun mcm tu, skrg ni anak2 maksu pun dok berebut biji mangga

dah buat tag, baru taruh 50%, hehehe, macam instalment kereta plaks, http://ceritakosong.blogspot.com/2010/12/my-minute-survey-part-2-of-1.html

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku juga sama sukakan buah manga dari dulu sampai sekarang

kella said...

Kak Ayu: nak ke? halla... camano nak buat tu? kak ayu marilah datang sini... boleh la makan apa apa sahaja pun boleh.. :) terima kasih kerana singgah sini..

Wanita Mutalib: best kan?hehehe terima kasih ya singgah sini... :) saya suka.. :))

rieyanna: sedap kan? halla.. tetiba rasa teringin lagi pula! stok dalam peti sejuk dah abis.. hoho.. minta2 la esok member bawa lagi mangga.. :) terima kasih singgah sini!:)

k Lynn: memang.. memang.. memang sedap.. berbaloi.. baloi.. terima kasih kak lynn singgah sini...

KakZakie: hehe.. memang berebut rebut masing masing nakkan biji mangga! bukan apa, pulun biji tu rasa cam nikmatje kepah kepah.. kan? hehe.. terima kasih sudi singgah sini.. :) ok.

nabilah: huuuuu.. mangga muda! tetiba muka berkerut mata jadi sepet! masssammmm tak boleh ler.. hehe.. kalo makan ngancicah ok ler kot.. kalo begitu sahaja memang tak boleh blah.. heheh..
terima kasih nabilah singgah sini.. :)

Zana: terimg kasih ya sudi singgah sini! amboi.. nampakknya ramai suka makan mangga kan? :)

Hany: heheh... mari kita pakat berebut lagi! sama rupanya kita kan? ramai gak rupanya yang suka butir je! ;) terima kasih hany singgah sini.. :)

Tukang kata: TK, gambar itu memang betul2 menggambarkan sekali dengan rasanya! nikmat... alhamdulillah... kurniaan Allah. tu.. syukur..
terima kasih y TK singgah singgah sini! i like! :)

Maksu: haaaaa.. sama lah tu! hadapilah dengan tenang! hehehe.. masa kecik2 dulu kami memang camtu! dok tunggu sampai abis, semata mata nak kan butir je! hohhohoh.. gimme 5 to anak anak maksu! :) terima kasih ya maksu singah sini! :)

Brutalsolo: weh kita serupa ya? terima kasih sebab sudi sudian singgah sini! :)

an appreaciate to all of u! :D

Mimy Hamid said...

aku makan mangga pun suka tang bijik...sedappp

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker