Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Friday, December 10, 2010

Makan Malam ni :D

Alhamdulillah..
dari pagi tak jumpa nasi..
malam tadi dapat le makan nasi..
buatan sendiri je..

Masak Tomyam aje..
semua ada, campak semua sayur dalam tu juga..



mula mula 1 lauk je, tapi cam tak best je, mesti nak 2!
so goreng ikan kering gelama ni juga..
tips nak sedap: hiris bebawang dan cili padi dan diperah asam limau sikit..
sedap hingga jilat jari tau..
:)

rezeki dari Allah..
syukur..
kenyang sudah..
sejenak terfikir,
tadi rasa yang sangat lapar, memang tak boleh tahan
tu tak sampai sehari je, terus dapat makan juga!
tapi ada di luar sana  yang belum tentu dapat makan sebegini setelah seharian berlapar..

syukur seadanya..

12 comments:

ardinihumaira said...

fuhyoh sedapnya. banyak bawang merah. dni suka makan bawang merah dengan kicap. sedap :D

Kakzakie said...

Salam kella,

Sehari tak makan nasi, malam dah sapu bersih tomyam semangkuk dan ikan gelama sepinggan. Ini mesti kes lapar sesangat....

kella said...

dni! hehehe.. memang suka makan bawang ye.. se geng le ngan abbi ku ... hehe.. tapi memang best makan ngan kicap tau.. pastu buh cili sos sikit... pastu makan ngan telur mata panas2! pergghh... meleleh pulak! :)

Kak Zakie: memang, kes lapar giler taramat! kita ni penagih nasi! memang tak leh le kalau takda nasi! macam tak lengkap je sehari tanpa nasi.. hehehehhe.. tq kak zakie

sebelas said...

perhh sedapnya :D

LYaFRINA said...

ikan kering tu hok dok leh tahang tu.. mmg sedap wak g2...

kella.. kena tag ni-->

http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/2010/12/25-perkara-yang-best.html

princeduyong said...

alhamdulillah...masih ade rezeki...kat negara lain susah nak makan kan...

nabilah_2908 said...

kombinasi yg tepat...sedapnya.. :)

tul la tu kan...kita yg sehari tk makan..rasa mcm miserable sngt..mereka2 yg kt luar sana..yg tk makan berhari2...

hrumm...bersyukur atas kurniaan Allah.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak ;
MENJAWAB TAG DARI KELLA

Mata Hati said...

puan kella suka makan sayur-sayuran. saya tak suka makan sayur ni. lagi2 sawi. mmg asingkan ke tepi kalau ada sawi dlm pinggan

TUKANG KATA said...

sedapnya kella..

fyi,saya baca blog kella dlm keadaan perut kosong..haha..sumpah terliur..

LyNn HaMzAh said...

asyik entry makan jer lately nie...huhuhuhu...buat kak lynn terliur la...

Mak Su said...

dah dpt ikan pekasam ker? maksu tengah kira tabungan utk memulakan perniagaan ikan pekasam di area kl, kl sentral

Mimy Hamid said...

betul setuju kella...bila lapar tu tahap max,...dah diberi makan..kenyang full pulak..itulah nama nya rezeki Allah

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker