Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, December 21, 2010

Hey Lelaki tak guna!!

" kau ingat sebab kau lelaki maka kau ingat kau kuat?
kau ingat sebab kau suami maka kau boleh mengarah, mengherdik, memaki, memukul sesuka hati kau?
sedar tak bahawasanya kau memang seorang pengecut! dayus!
pukul perempuan... pukul isteri?
kau ingat kau kuat ke pukul perempuan??!
bodoh!
dasar lelaki penakut!
dasar bodoh kamu nih la! 
menggunakan kuasa yang ada sesuka hati..

kau ugut dan kau gertak! Mahu lafaz cerai!
Astagfirullah... bergegar tiang arash..
perkataan ini menjadi mainan buatmu?
sering meniti dibibirmu bagai tiada apa makna lagi..
kau kata..
kuasa di tangan kau!
kau boleh lafaz bila bila masa..! (maka si isteri harus takut.. harus gerun...)
begitu bangganya kau dengan kuasa yang kau ada!
tapi..
lupakah kau pada siapa yang beri kau kuasa itu?
sedarkah kau bahawasanya ada yang lebih berkuasa lagi dari kau?
Sedarkah??


tidakkah kau ingat lafaz dan janji janji ketika akad nikah?
Semudah itu kau lupakan...?


oh.. aku sedih..
sedih kerana terlalu kasihankan kau..
kau buta dalam celik
kau lemah dalam kuat
kau bisu dalam lantang!"

Aku marah!!

oh.. andai bisa aku bersuara begini pada setiap lelaki yang begitu kejam pada isterinya..
andai mampu ku bersemuka dan katakan ini semua..!

si isteri pula hanya pasrah..
redha..
syurga di bawah tapak kaki suami katanya.. (ya.. memang betul..)
sayangnya melebihi segalanya..
biarlah..
mengharapkan yang si suami akan berubah suatu hari nanti..
sentiasa mengharap.. berdoa siang dan malam..

tapi si suami?
tetap..
Aku lah raja.. akulah yang berkuasa..?

aku sedih mendengar cerita isteri isteri ini yang teruk dikerjakan suami!
seteruk teruk layanannya.. yang tak terjangkau dek akal aku pun ada..
tak sanggup nak mendengarnya..
aku tak faham kenapa tergamak perlakukan isteri begitu!
dan kebanyakkan isteri cuma bertahan
ya aku tahu..mereka punya alasan sendiri untuk itu..

buat isteri isteri yang ku sayangi..
jika ada antara kamu yang mengalami nasib yang sama seperti ini, fikir lah sedalamnya, negara kita ada undang undang, yang tak pernah sisihkan kita..
aku tahu, dek kerana sayang, relakan sahaja apa yang berlaku..
namun, walau apapun jalan yang dipilih, mohonlah petunjuk dari Allah dulu..
moga kebaikanlah jua yang sedang menunggu..

5 comments:

anyss said...

Salam,
Errrrr...taulah marah, tapi...sabar. sabar! sabar tau!
Ramai orang tahu hargai sesuatu setelah dia kehilangan sesuatu itu... -----> mmmmmm komen apa tah!

Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia

Kazaztan Team said...

manusia selalu nak jadi binatang...

kella said...

hahaha... memang marah.. tapi dah reda dah.. bukan apa, sedih sangat mendengar cerita kawan2.. isteri2 yang teruk dipekenakan oleh suaminya.. smpai ada yang lebam lebam.. dan terbaru ada yang sampai kena masuk spital sebab kena blasah dek laki.. huh..tu yg marah sangat tu!
sedih ngenangkan nasib wanita wanita ini...

terima kasih anyss sudi datang sini! nak masuk contest boleh? :)

Mimy Hamid said...

untuk para suami tolong la hargai isteri

kella said...

KazaztanTeam: dunia semakin dekat ke penghujungnya..

Mimy: kita yang bernasib baik punya suami yang insyaAllah baik setakat ni ni kena bersyukur seadaanya.. layan sehabis baik.. ada syurga di situ.. :)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker