Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, December 16, 2010

25 perkara yang best .. ada kah pada ku?

Terima kasih pada lya sebab mengetag aku! huhuhu.. lya saja ya nak korek korek ya..
25? banyak tu? 25 perkara best lak tu? hadoii.. ada ke banyak tu perkara best dalam diri aku ni.. hmmm susah gak ni, tapi apa pun, bagi aku semua tentang diri aku best atas rasa bersyukur atas segala kurniaan Allah..




~gaya macam best konon..~

1. best sebab menjadi anak kepada En Mat Salleh Muhamad dan Puan Azizah Abdullah.
2. Menjadi anak sulong kepada 6 orang adik beradik, Ayu, Abang, Alang, Achik dan Adik kamu semua kesayangan saya..
3. Cucu kegemaran.. maklumlah..cucu sulong.. :)
4. Telah dah dipunyai oleh seorang lelaki hebat.. Alhamdulillah
5. telah khatam Alquran
6. suka main masak masak kat dapur
7. ada belajar silat sikit sikit.. pernah masuk pertandingan olahraga peringkat negeri dapat Perak! :D takpe jgn risau.. sekarang dah byk lupa jurus jurus.. hehe
8. badminton adalah permainan yang sangat dekat di hatiku.. main badminton buat aku rasa best!
9. abbi saya suka dengar saya nyanyi! jadi saya rasa best lah jugak! ;p
10. syukur dengan perkerjaan sekarang yang buatkan diri ini best juga..Alhamdulillah
11. main main batal air sembahyang ngan abbi, rasa cam best lak! astaghfirullah.. (iskh tak baik la!)
12. suka dengan fotografi.. memegang kamera buat aku rasa best semacam..kalau bergambar lagi la best..
13. suka tempat sejuk2.. antara best vacation ialah Cameron Highland ngan abbi..
14. belog! ya belog kesayangan ini menambahkan lagi kebest'an aku..
15. aku ada lesen kereta! boleh bawa kereta! dan gemar membawa kereta! nak racing?
16. mempunyai koleksi barangan antik yang sangat sangat berharga.. telefon, jam, seterika, radio, pinggan mangkuk, teko...
17. sukakan aktiviti luar
18. Punyai rumah sendiri.. baru duduk 4 bulan..rumah kami..syurga kami.. Alhamdulillah..
19. menaip tanpa melihat pada keyboard! sesiapa yang melihat kata aku main main keyboard pula, padahal aku menaip la...
20. warna best ialah, oren, putih, hitam, merah
21. ketinggian ku 165cm
22. minat menanam dan membela binatang... ikan, iguana dan kucing sehati berdansa bersama..
23. suka berniaga
24. suka makan makan besar bersama keluarga..
25. last but not least.. to all my fren.. aku sangat hargai kawan kawan ku sejak zaman persekolahan, zaman remaja dan sekeliling dan kawan sekerja dan tak lupa kepada kawan kawan belog aku yang best best semuanya! terima kasih kerana menjadikan aku best kerana persahabatan anda! Mimy, kak Ayu, k lynn, Lya, Dni, MzHany, Kakmas, Nabilah, Alvin,frodo, farid, k Ain, Nadine, Ammieynna, Tedi, Cikgu Isza, wanita mutalib, brutal solo, tukang kata, kazaztan team,maksu, kamen,my lil diary, daela, asha,ika, matahati, terima kasih kerana masih bertahan denganku.. to zanna rohim, ibu intan, iena, hairil, princeduyong, surihani, kak zakie, cikLyndawawa,eelobor,cgg,mamaizya, mamawana,mommyshane,piewahid, azzey, nadzirah, ladyzul, najwa, CT, yusrina, kasih suci, mamalyna, nadia havez..terima kasih sudi jenguk2 selalu.. dan buat deena, terima kasih atas segalanya.. :)
saya sangat hargai anda semua.. :D

setel dah 25 perkara yang best dari Lya


***********************************************

tadi, semasa nak setelkan 25 best dari lya ni, aku pun saje je susahkan kengkawan kat sini, aku minta pendapat mereka sekali, apa yang best sangat ngan kella ni dan juga apakah yang tak bestnya ngan kella ni..
bawah ni aku letakkan apa yang mereka kata! yang mereka kata tau.. bukan aku!

Tak best tentang kella:
- tak tegas,
- mudah kesiankan orang
- mudah maafkan orang
- segan nak tonjolkan diri
- strict dan skema time keja
- meja penuh kertas kertas dan fail! (hadoii.. malunya!)
- sensitif
- suara kuat dan gelak yg sangat kuat, tambah2 bila bos takda!
- kuat makan!

Yang best tentang kella;
- cantik ( bodek je ni .. hehe)
- Baik hati
- humble
- friendly
- proactive
- independent
- creative
- hardworking
- adventures
- penyabar orangnya
- suka bawak makanan ke opis, nak pizza plz! ( byk ler korang..)
- boleh minta kautim boss, special rate! (ntah hape je derang ni..)
- mahu belajar
- boleh di harap

Segala kekurangan adalah dari diri sendiri dan segala kelebihan adalah dari Allah swt.

sekkian..

dah nama pun tag, jadinya aku nak tag pada... semua nama nama yang ada pada no. 25 di atas tu! heheheh... gotcha! jawab le dengan penuh kesabaran ye.. :)
update: tag ini tak paksa tau.. boleh je kalau taknak buat.. :)

Update tentang Deena: Alhamdulillah.. semalam dapat berita darinya.. gembira mendapat senyuman darinya... dan kesihatannya juga beransur pulih.. tapi memang memerlukan masa panjang juga... moga Deena sentiasa kuat menghadapinya kami rakan2 akan terus mendoakan.. cepatlah sembuh deena..

masa sentiasa membawa kita alami perkara baru
masa yang berlalu tak boleh di patah balik dan tidak mungkin di miliki lagi
masa yang akan datang pula belum tentu dapat dirasai dan belum juga dimiliku..
yang ada ialah..
masa sekarang..
saat ini, masa ini!
masa yang satu satunya dimiliki kita ialah sekarang!
maka alami dan hargai...

12 comments:

ZR said...

berkelip2 biji mata tgk ada nama saya....ehehehhe.. utang lepas pon tak settle lg..adakannn???

Unknown said...

salam.

suka sangat dah tahu ttg perkhabaran ttg denna...
sebenarnya tadi nak call..customer ramai pulak..

alamak...kena jawab tag nie....
karang, kalau free kak buat yer sayangku

thanks....

kella said...

KT: hahahahahahhah.. kita dapat mengerti dan faham perasaan itu sambil mata berkedip kedip tu.. hehehe... panjang kan tag ini? hehehe.. takpe... utang boleh dibayar.. :)

Kak Ayu: time kasih kak ayu..
ohh.. malam malam pun buka kedai juga ya? :) selamat maju jaya ya kak..

terimakasih..

Unknown said...

nak jawab tapi dah terjawab dulu...hehehe

saya pun samalah, mudah sgt kesiankan org. sebab tu x layak jadi boss

Kakzakie Purvit said...

Salam kella,

Biar betul!! semua org awak tag. Kakak kalau assignment macam ni kena fikir beribu kali. Dah ada jawapan baru jawab. Huhuhu...

Mimy Hamid said...

yang...aku pernah buat benda ni ...heheh nak kena buat balik ke.. penat ni..haha

kella said...

mata hati: kita tahu... memang dah baca hari tu..

kakzakie: itulah kak zakie.. senang semuanya kita kasi..tapi takpe, sesiapa yang taknak buat pun takpe.. tak paksa... :)
kalau buat, boleh le tahu rahsia sikit sikit kan.. hehehe...

Mimy: memang penat tak henggat.. so aku sengaja nak kasi ko penat lak! heheh..

Mak Su said...

kamera buat anda rasa semacam? hihihi

maksu dah buat tag ni, anyway; tq utk sudi mengetag. tanda ingatan tu :)

kella said...

maksu.. ya.. kamera buat kita rasa best semacam! hahahaha.. best pegang kamera ni, tangan kita jadi sangat hidup bila pegang kamera! heheh..
maksu! terima kasih ya! love u! heheh..

Rohani Hashim said...

alaa hany masih hutang, nanti eh ahny buat eh ;)

Unknown said...

kella,.syukur..kak ayu sempat langsaikan hutangmu itu

http://ruhayurazali.blogspot.com/2010/12/tag-dari-kella.html

ciK LyndaWawa said...

nama saya ada di situ..wuwuw


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker