Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, January 6, 2011

Hujan turun lagi

hujan turun lagi di bumi KL..
awal pagi lagi dah turun..
ada yang mengeluh?
jangan mengeluh

Aku juga sebetulnya baru sampai ke pejabat jam 10 tadi!
Sudah diberitahu kepada boss, nanti ganti balik! :p
Dia sedia maklum dengan aku yang menunggang motor..
kalau bawa kereta? Huh.. sesak teruk jalan tu..same je masanya aku akan sampai ke opis..
mula2 memang hujan dah agak berhenti..
namun di pertengahan hujan mula turun kembali..
diredah jua..
J merasai kesejukan berhujan pula..
Ada rahmat atas segala titis hujan yang kena pada ku..

sesungguhnya hujan itu ialah rahmat..

Hujan di musim ini memang selalu dikaitkan dengan mengakibatkan bencana banjir, namun renungilah bahawa itu juga tanda kebesaran Allah, ia adalah satu tanda kebesaran Allah dan untuk memperingatkan kita semua.

Contohnya kalau aku masih ingat,
- Kaum Nabi Luth yang dihujani dengan batu kerana mengamalkan seks sejenis
- Juga kaum Nabi Nuh yang ditenggelamkan oleh Allah dengan hujan dan banjir kerana keingkaran terhadap Allah
Ini hanyalah kisah yang terdapat dalam al quran yang membuktikan kebesaran Allah. Hanya Allah yang mampu menukarkan hujan itu sebagai apa sahaja, sesuai dengan kehendaknya.

Itu adalah sebagian kisah dalam al qur’an yang menggambarkan hujan sebagai salah satu bukti kebesaran Allah, bahwa dengan kebesarannya Allah mampu menjadikan hujan sebagai rahmat atau sebagai azab sesuai dengan kehendak-Nya.
Jangan buruk sangka kerana tiap yang berlaku ada sebab sebab tersendiri

“Ya Allah, turunkanlah hujan yang bermanfaat dan membawa rahmat, dan selamatkan kami dari hujan-Mu yang membawa petaka akibat kelalaian kami, amiin Allahuma amiin…….”

ada doa doa ketika hujan. boleh klik sini --> hmasoed


mari..
Cuba buka mata...
Lihat hujan yang turun itu..
titis titis yang minitis ke bumi..
Rasainya..
Hidu baunya..
ada rahmat di situ..
syukur..

Kalau hujan turun kat KL ni terutamanya,
Mesti lepas tu clear je pemandangan..
Boleh Nampak jelas Menara Berkembar Petronas dan Menara KL tu.
Hujan yang datang itu juga membawa pergi segala kekotoran yang ada!
bersih!

semoga hujan turun ini turut membawa turun rezeki yang melimpah untuk kita semua


8 comments:

LYaFRINA said...

ermm..lya igt sejarah bahtera nabi Nuh dimana kaum nabi nuh tu y ingkar kerana mgamalkan seks sejenis & diturunkan bala kpd kaum tu..

kella,
kat sini pon hjn lebat.. dh 2 hari.. dah tanda amaran kuning pon. rasa mcm banjir j. sbb hujan lebat y amat tnpa henti. pg td pon dh nmpak byk air2 y btakung.

Kazaztan Team said...

iye saya pun sampai lewat...selalu kol 8.30 dah terpacak kat opis...hujan pagi bawa hati ke atas katil...kaki nie pun dah sejuk beku nie...

Kakzakie said...

salam kella,

relakan setiap kejadian dengan jiwa terbuka. ada rahmat disebaliknya. kena redha.....

nanti kalau tak ada hujan sibuk pulak nak buat awan tiruan....

manusia sentiasa dalam kebingungan di akhir zaman inilah dia salah satunya....

Nadine said...

Skang dh hampir kul 1 tgh hari tp masih sejuk di subang jaya. Faaz Naqi pun sampai skang xmo mandi puas I pujuk T_T

ciK LyndaWawa igUana said...

bez pe hujan=]

Mimy Hamid said...

aku gi keje naik kete beb..pepagi dah kuar...sian kat laki aku kena drive...tp dia suka...naik motor sian kat aku katanya..hehe

Ain said...

salam kella,

akak di sini juga bertemkan hujan dan kesejukan...

semalam juga sempat merasa nikmat kebasahan, konon2nya nak merempit tak sampai separuh jalan hujan mencurah-curah dari langit kelam...

abih lencun kami 3 beranak termasuk sarah. dah ler tak pakai baju hujan...

hehe...

p/s: kalau sesaje nak bermain hujan, karang ada pulak orang ingat kita tak siuman. inilah masanya kan... berhujan sewaktu merempit diperjalanan....

hikmah jugak tu...

nabilah_2908 said...

kt melaka...tk hujan lak...cuma mendung sepanjang hari... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HARI YANG BUSUK

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker