Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, January 17, 2011

Desert malam ini: Puding Jagung, eh Dadih jagung la..

Dadih jagung! yang telah dipelbagaikan..
tambah dengan krim jagung je..
yummm... makan sejuk2.. rasa macam aiskerim jagung..
memang sangat layan...
cair je dalam mulut tu..!

kegemaran abbi ni! mulanya aku tak gemar sangat, sekadar buat untuk dia, sebab tahu dia suka!
memang teruja muka dia bila tengok aku hidang ni!
so aku pun layan le jugak!
ishh.. memang layan! sudahnya aku yang lebih lebih..

korang cuba lah buat pula..
pastu tambahkan lebih susu cair..
lemak berkrim jadinya!

Update (18/1/2011)
cara nak buat dia senang je,
Dadih segera
Susu cair
Gula
krim jagung tin
cara caranya terus ada kat plastik dadih segera tu, tapi aku buat separuh sahaja, sebab separuh pun dah banyak sebenarnya, nasib baik cukup bekas nak taruh.. cuma aku lebihkan susu cair..
dan bila nak makan tu, letak jagung dalam tin tu sikit
tu yang rasa macam eskerim je.. :)
selamat mencuba!

10 comments:

deena farhana said...

sedapnye....

deena nak bole? heee

cik dah ganu kiter said...

sedapnyer..sedapnyer..
nok etek bulih dok?

Adinda Amy Sensei said...

best..best

Mak Su said...

sesuatu yg berbeza, dadih, tp maksu rasa maksu suka puding jagung and jagung in cup more ;)

Kakzakie said...

kalau makan free lagilah sedap. kuning lembut dah menarik selera nak makan....

CT NoArIzAh ArIs said...

SUKA WAT DADIH NI...PASNI NK CUBA STYLE KELLA PULAK.

Zanna Rohim said...

saya ni tangan leras kot resepi banyak salin bila buat dapat lesen F

Nadine said...

rajin tul kella ni. padanla suami sgt bangat sama kamu! :)

nabilah_2908 said...

sedapnya....sy penggemar jagung..huhu..

mcm mana nak buat ni..?

dadih jagung
jagung cream dgn susu cair jer eh..?

jom ke APA KATA HATI pulak,
MAGGI GORENG

Mimy Hamid said...

yummy ...dulu mak aku bisnes dadih beb...buat sendiri tau...nanti aku tanya camner ek

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker