Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, January 24, 2011

Aku juara! Kamu pemenang dan dia pula johan!

Berjuta juta berenang..
berenang untuk ke destinasi yang satu itu!
masing masing berlumba lumba , berebut rebut untuk sampai ke situ!
hanya yang layak sahaja dan benar benar kuat sahaja yang akan berjaya menakluki destinasi itu!

Setelah berjaya menakluki,
maka terhasillah aku, kamu dan dia!
Syukran..

dari berjuta juta sperma yang berenang..
hanya yang kuat sahaja berjaya menakluki ovum itu!
siapa itu?
ya!!
itulah kita!
kita lah juara! kita pemenang! dan kitalah johan!

sedarkah??

anda adalah yang terbaik!
lebih baik dari saingan yang lain!
kita semua adalah yang terbaik dari ladang..
:)



bersyukurlah kerana terpilih untuk menikmati keindahan dunia yang sementara ini..
Allah letakkan kita di sini hanya sementara..
yang kekal abadi ialah di akhirat nanti..
jalan yang dipilih tentunya syurga!
Allah telah jadikan kita didunia ini sebagai calon calon untuk menjadi ahli syurga..
sebab itu diletakkan kita di dunia yang sementara ni dulu..
untuk kita lakukan terbaik..
untuk kita membantu orang lain..
untuk kita kumpul sebanyak pahala.. bekal di akhirat nanti..
segala panduan dan jalan telah tersedia..
janji ikut sahaja..

betulkan aku kalau aku silap..
aku cuma mengingatkan diri sendiri juga pada kawan kawan yang ku sayangi..
selagi hayat dikandung badan..

11 comments:

♥ manje ♥ said...

salam

memang kita yang terbaik dan terpilih utk hidup kat dunia ni... ~

LYAfrina said...

BETUL TU..
SETIAP ORG Y HIDUP DI MUKA BUMI ADALAH JUARA... SEBAB ITU WUJUDNYA KT D DUNIA NI..

CUMA BILA D ATAS DUNIA KT HARUS TERUS BERUSAHA SUPAYA KITA TTP JUARA DLM KEHIDUPAN D DUNIA & AKHIRAT :-)

MataHati @ MH said...

kita sering terlupa nikmat yg Allah berikan kepada kita...
kita sering alpa dgn tuntutan agama..
kita sering mengeluh kerana tidak dilimpahii rezeki seperti org lain..
tapi kita tak pernah bersyukur kerana diberikan peluang utk terus bernyawa hingga saat ini

cun09 said...

salam dik ^_^

rasa tersentuh lakk baca n3 nii...

sabtu bru niii kak liza baru p dgar motivasi pasal diri kita n ada ditayangkan video pasal kita 'menjuarai' utk hidup di dunia niii...kita yg sering terlupa tanggungjawab sbg khalifah...

**moga sihat**

kella said...

Manje: salam dihulur juga... juara antara juara lah ya! :) terima kasih ...

Lya: ya betul tu lya... moga moga juaranya kita di dunia ini di susuli dengan di akhirat sama.. amin.. amin.. amin ya rabbal alamin...

MataHati: hmmm :( kita memang selalu lupa... selalu tak sedar.. selalu leka...
terima kasih sudi berkongsi..

Kak liza: mesti seronok dapat tengok video itu! mesti sangat terkesan di hati tu...
terima kasih kak liza sudi datang sini setelah sekian lama menghilang.. semoga hari hari yang mendatang ini lebih baik dari hari hari yang telah berlalu.. :)

azieazah said...

Terimakasih berpesan-pesan.

nabilah_2908 said...

senyum sendiri bila baca n3 ni... ;)

betul juga tu kan..jika kita bukan yg terbaik...sudah tntu kita tiada dlm dunia ni.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
NATURE CALLS

My Little Diary said...

salam,
hai kella... kita pun rindu gak ni.. lama tak berkunjung ke sini...

busy laa... ramai blog kengkawan tak sempat nak jengah ni...

mzhany said...

umm tengkiu kella, kerana ingatkan hany...tengkiu...

Heidi Shafiq said...

haha.. aku suke entry ni.. :)

Mimy Hamid said...

yer betul la kita insan terpilih...bestnya entry ko ni..suka aku

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker