Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, November 23, 2010

Teh Tarik VS Nescafe!

Tadi buat pertama kalinya aku tolong bos baru buatkan air untuknya!
sebenarnya aku yang gatai mulut bertanyakan padanya! nak minum apa?
ingatkan dia takda gamak nak suruh aku kot...

tapi dia terus cakap...

" boleh buat saya teh tarik tak?"

hah? erk! biar betul ni, teh tarik?
" teh susu la tu kan?" aku buat2 tanya pulak..

"ialah tu.. tapi saya nak teh tarik! pandai ke buat?"

huisshhh tak pernah dibuat2 aku teh tarik nih! errk tapi aku angguk2 slow.. tanda..boleh la..

hmmm teringat pulak kat bos lama aku! tn hj!
tn hj suka minum nescafe!
nak minum nescafe yang aku buatkan saja!
hmm.. mula2 tu aku ingatkan dia saja nak amik ati aku kot..
tapi selalu sangat dia dok suruh pun!
katanya nescafe aku buat sedap....
huhuhu.. malu ai! (cheeee...)

ada sekali tu, tn hj minta buatkan nescafe untuknya, tapi aku lambat sikit buat, dan kebetulan masa tu, ada teman lain yang buat nescafe lebih, lantas aku terusla offer kat tn hj, haa... ada nescafe lebih boleh la ambilkan sikit untuk tn hj!
tapi dia takmau.. kami bertegas untuk ambilkan untuknya.. tapi dia bertegas juga tak mahu.. takpe..takpe katanya, dia tak mahu minum... hmm... akur sahajalah...
Namun, 10 minit lepas tu, dia suruh aku buatkan nescafe untuknya!
dia kata, dia tak mahu nescafe tadi.. nak yang aku buatkan..
hohoho... aku tersipu sipu aje..! (wek)

masa last dia nak pindah pun dia minta aku buatkan nescafe untuk kali terakhir la..
hmmmm....






























so! balik citer bos baru tadi!
aku buatkan aje teh tarik! tarik punya tarik la...hinggalah dia berbuih buih... uhhhh...
























tak pernah2 aku buat teh tarik..

hmmm... bos lama nescafe.. bos baru teh tarik pulak...

memang jelas ketara perbezaannya!
dan jelas nyata memang cara mereka berdua bekerja sangat berbeza!
banyak bezanya oii...

bukan apa, cuma dah terbiasa dengan yang lama..

Nescafe vs Teh tarik?
hmmm bagi aku masing masing punya kelebihan tersendiri..

korang layan nescafe ke teh tarik? :)

10 comments:

Kakzakie said...

Salam Kella,

Bos kakak minum sky jus je. Bagus kan. Kalu nak tarik-tarik tu kami pergi je ke restaurant. Ha..ha...

LYaFRINA said...

kalo lya.. pilih teh tarik

SEBAB

xleh minum nescaffe... ingat x y masuk icu aritu..kes minum air nescafe.. sampai sakit kepala, bengkak muka..last kebabommmm x sedarrrr.. bau nescaffe pon xblh kella..

tp lya lbh suka milo kosong panas... nk buat milo ni.. nak x??

Ain said...

teh tarikkkkk satu....

hahaha....

now tengah habiskan secawan nescafe, tapi kalau diberi pilihan akak lagi suka teh tarik....

yang pasti mesti KURANG MANISSSSS sbb akak sudah terlebih manisssss...

auwwwww!!! tiba2 terperahsantan pulak akak kat sini.....

hahaha....

kella said...

kakZakie: heheh sky juice ya? hehehe.. itu minuman kegemaran ku juga tu! ntah kan kan? nak tarik kalu.. pigi kedai mamak ler.. baru kaw kaw punya tarik! siap lipat lagi.. hehehe

Lya: haah.. ingat cerita tentang lya tu... memang ada sesetengah orang memang tak boleh sangat minum air nescafe ni... pening pale katenya...
ada pula kalau yang ammbil ubat yang tertentu tu tak boleh juga minu nescafe...

lya, mahu buat mili kosong ke? mahu 1! buat yang milo kosong kaw tau!! geee ;p

Kak Ain; uhhh ramai juga yang suka teh tarik ya sebenarnya!? hmmmm best ke ek? nak kena cuba baru tahu kan? hmmmmm....

hehhehe... ya kak.. kita tahu memang dah sangat manis dah... terlebih manis tu ha... tu belum lagi senyum ya? hehehe..
terima kasih singgah sini@ :)

My Little Diary said...

salam,
kella.... check this out okey...
entry terbaru "my 51 minutes survey from kella"

kella said...

rima: terima acih.... :)

Nadine said...

nescafe! :D

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kak ayu layan sirap jer...

nasiblah bos kak ayu suka minum air masak..
hehehehe


ps;;;sabor..sabor..

ardinihumaira said...

lazat tak terhingga!
fav dni! :D

TUKANG KATA said...

dua-dua TK layan :D

tp tk lebih prefer teh tarik kott...aih,dahaga la pulak..haha

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker