Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, May 17, 2010

KADANGKALA DIAM ITU ADALAH LEBIH BAIK.. TAPI?

tapi kali ini lama betul kamu mendiamkan diri?
biasanya entry nya selalu berada di top 5!
pagi tadi aku tercari-cari ..kali ini tidak di atas.. tetapi di bawah..
eh? tidak dikemaskinikah?
lantas melihat tajuk 'Rest in Peace Dak Kimo: Kamu Telah Kembali Ke Sisi Pencipta'
terkejut! adakah?

ohh.. betul rupanya! dak Kimo telah tiada lagi!
aku terkejut juga dengan berita ini, kerana memang diketahui Dak Kimo sedang sakit, si Tedi sedang berusaha mengubatinya!

Tedi, kamu telah berusaha mengubati nya sedaya mungkin..
tiada kekesalan untuk itu..
Semestinya saat dan ketika pemergiannya adalah yang dikehendaki tuhan..
ku harap kamu pasrah dan redha..
sesungguhnya, nilai murni dan niatmu melebihi segalanya..
ku percaya, niatmu itu..Tuhan sahaja yang mengetahuinya dan ku pasti balasannya tetap ada!



Iring Jeling: Tedi si pencinta kucing,
katanya.. dia adalah seorang yang kejam!
tetapi hatinya lembut dan baik pula! Dia pembela kucing2 dan jika diberi lebih kuasa.. mungkin boleh jadi superwoman! menyelamatkan kucing2 yg tak terbela..

Walau di mana pun kau sekarang Tedi, ku harap kau tenang tenang sahaja...
matamu sudah pasti bengkak ku tahu.. tu pasal kau masih tak keluarkan entry terkini lagi kan? mata sudah bengkak.. tak mampu tengok skrin lptop lama2.. hhehee..
take ur time.. and take care :)
Dak Kimo juga sedang berehat setenangnya... jika dia boleh bercakap.. tiada ucapan lain selain setinggi terima kasih tak tehingga kerana jasamu menjaganya selama 5 tahun tak mungkin dia perolehi dari orang lain selain kau Tedi
Dia juga telah berbahagia selama bersama kau Tedi..

8 comments:

Amieynna Amin said...

saya pun mengikuti kisah tedi..
kesian..
tapi sudah takdir..

hanie@nisya said...

tedi memang penyayang.. hope dia akan ok kembali secepat yang mungkin.. rindu pada entry2 dia...

ardinihumaira said...

semoga kucing tu mendoakan kebaikan Tedi...


p/s: oh teringat sama putih yang dah pergi kerana sakit kaki dipijak budak2 nakal

LYaFRINA said...

ya allah ..
terkejut.. ingatkan tedi dah xada..
lya pon ada join contest dia hari tu..
dia mmg suka kucing.. enjoy baca blog dia..

kella said...

Amieynna: hmm tak sangka, selalu ikut ceritanya ngan dak2 kucin tu..

Hanie: tulah.. bila dia nak kuar entry tu..

Dni: Dak Utih tu ya? masa tu tak sempat nak ikut cerita tu, sebab kenal tedi selepas dak utih pergi.

Lya: haah, suka sangat ngan kucing.. terbela nasib kucing2 adanya tedi.. hmm..

ct_nurmarlissaa said...

ermmm....sob*sob*sob*

sI tEDI said...

kella,
Terima kasih atas perkongsian rasa kesedihan dan kasih sayang.

InsyaAllah,
Dak Kimo bahagia di sisi pencipta.

Terima kasih.

kella said...

kak Mas; sedih...

Tedi: begitulah Tedi, kehidupan ini.. sekarang masa kau..kau hadapi dan rasanya.. dan aku sebagai sahabat akan terus memberi sokongan peransang
esok lusa.. giliran aku siapa tahu.. ntah bagaimana penerimaanya pula.. ntah bagaimana menghadapinya pula..
namun yg pasti, hidup ini seperti pusingan roda..
Ketentuan dariNya tak siapa tahu..

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker