Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, May 4, 2010

"Erma Fatima bakal mendapat Anugerah Payung Emas, sayang!"

hah...?
tercengang-cengang aku bila mr hubby tiba-tiba meluru berkata seperti ayat di atas!
"haaa.."
aku 'ha' kan aje.. sebenarnya aku tengah 'dok' kusyuk baca buku lain.. tapi terfikir gak.. Anugerah apa tu.. hrmm anugerah baru kot.. so aku buat 'deekk' aje..
masa tu kami kat kedai buku... dia pula sibuk membelek akhbar..

pastu dia datang lagi...
"Anugerah ini susah nak dapat tau! istimewaaa sangat.. agak2nya u nak ke?"
siu..siu..siu.. bersiul2 pulak sambil senyum 'nakai'...
aku pula tak dapat tangkap lagi! terus jawab acuh tak acuh..
"iya lah! kalau ada orang nak bagi amik je la...!"
dia pula buat2 terkejut bagai! " ha ye ke? susah nak jumpa orang yg nak terima anugerah ni dgn rela!! susah susah.. je u nak ya...?!" ngeh..ngeh..ngeh..
"hah?" aku menoleh kearahnya, buat muka pelik, marah, (kacau org tgh layan buku!) namun dia berjaya menarik perhatian ku!
dan melihat wajahnya yg tersenyum2, sambil angkat2 kening nya tu.. semacam ada trick kat situ!
buat aku cuba fikir sedalamnya, apa aje la.... yg dia nak kenakan aku nih! apa ya...?..

dan akhirnya aku dapat tangkap!!!
wahhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Babe!!!!!!!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!

dia suka bergurau begitu! aku tahu, mmg semua lelaki Islam selayaknya hingga 4 isteri..
Aku pernah merajuk teruk dengan dia pasal ini, dia pula kata mmg suka menyakat aku pasal ini,
gembira ha ha ha katanya! katanya cuma bergurau.. "sape tak sayang bini ooiii..." pandai pulak pujuk..


~cantik Erma ni, aku mmg 'admire' dengan Erma dari dulu, dia tegas, tak hipokrit dan punya prinsip sendiri, suka dengar suaranya yg macam serak2.. seksi..~

IringJeling: oh.. mengenai tajuk entry tu, sebenarnya Mr Hubby baru lepas baca akhbar yang tajuknya 'Erma Fatima Rela Dimadukan... ( baca artikel di ayat merah sblh) lansung mr hubby putarbelitkan penyampaiannya, kepada Payung Emas (suka nau nyakat ku).... Payung emas ialah ganjaran yang besar dari Allah di Akhirat untuk si isteri yang meredhai suaminya berkahwin lain


Bagi lelaki, poligami itu indah, tetapi lebih indah jika diserikan dengan pemahaman yang tinggi, manakala bagi wanita pula siapa yang tidak hendak mengejar ‘payung emas’, namun dalam pencarian itu peritnya hanya kita yang tahu.

5 comments:

LYaFRINA said...

haa... suami erma nk kawin lain k???

Mimy Hamid said...

beb bukan senang nk dpt payung emas...aku dgr kursus kawen hr tu tustaz tu pesan..klu rasa takleh adil jgn poligami..manusia tak adil..terima hakikat..nak kawen ikut sunnah nabi tapi cari bini tak nak ikut sunnah nabi...ikut sunnah nabi..madu ke 2 umur tua dari umur bini pertama...sang lelaki ada bran ke???

kella said...

Lya, erma dan bade dah menafikannya..
ntah orang akhbar.. memang suka bikin hot! minta2 tajuk entry ini bukan bikin hot ya..

kella said...

Mimy! haah betul tu, cam tn hj aku kata lah, cukup dengan seorang, nak kawin lain, nak kena mulakan yg baru semula, nak2 kalo kawin yg muda trang tang tang!
weh, mimy, sang lelaki ni pantang offer weh, kalu tua dari umur bini tua pun kalau bergetah lagi? jeles weh...jeles..

Cik Lynn said...

org laki mmg xpnh ckup satu!!difyiw

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker