Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, May 6, 2010

Bila pasangan itu dilepas berkeliaran...

Ini cerita 3 hari lepas...
basi ke?
ala.. boleh la..
rugi plak kalau tak keluar cerita nih..



Nak citer pasal bebudak berdua nih!
yang dah lama tak naik pengangkutan awam nih..
hari tu mereka berdua,
lepas hantar keluarga balik, mrk putuskan untuk tinggalkan mereka di Komuter Taman Wahyu? naik komuter je balik rumah.. ala.. senang... takyah sesusah drive panas2 nih..


Pernah ke dengar Komuter Tmn Wahyu? mereka tahu pun sebab lalu lalang situ, nampak stesen tu cam baru buka je, dengan penuh keyakinan mereka minta ditinggalkan di situ...


naik la budak 2 orang tu lintas jejantas atas..

chee.. siap amik gamba lagi dari atas jejantas..sambil berkata
" tengok tu.. haa.. jalan sesak la..kereta banyak, sib baik kita nak naik komuter.. kan!"



*************************
sesampai je,
eh, kosong?
eh, kaunter semua belum buka lagi..
eh...?!
laaa....
rupa2nya stesen tu belum beroperasi lagi...!!
MasyaAllah....

mereka saling berpandangan antara satu sama lain..
lantas...
hahahaha! mereka tergelak berdua di situ..


makanya..turun balik,
naik bas la jawabnya!
terkial2 mereka berdua, terkedip kedip usha bas dari jauh..

mana bas nak naik ni? no apa? jenis bas apa
lepas satu..satu bas terlepas..
last2 naik jugalah.. hentam kromo.. bas ke SOGO!
trademard yg 'familiar'..



itulah jenis bas mereka berdua naik.. rapid KL.. tambang 1.80! masa nak bayar terkial2 mencari duit kecil! kasi duit besar sikit, driver kata takda baki, so 'burn' la beberapa sen.. halal lah..



snap gambar keta polis tu pula , eeh..... itu kan tempat untuk tempat bas berhenti untuk ambil penumpang... eh.. dia boleh pula berhenti di situ.. 'parking' di situ sebenarnya, oohhhh.. nak pegi makan... ooo.. boleh parking di situ ya.. ooo... lain kali nak parking di situ jugak lah!

"eh tak boleh la.. awak bukannya polis...!"

ooooo......



Kebulur, pagi belum makan, makan ini dulu di kedai berhampiran.. ala.. kedai yang sama pak polisi itu masuk juga... dia makan apa? tidaklah pula disnap ! hihihi...


************************************


untuk sampai kerumah, mereka berjalan lagi, ke stesen komuter terdekat, Bank Negara..
jalan-jalan.. cerita ceritu... sambil melihat orang sekeliling.. sambil komplen sana sini...
hmm..
mereka itu... :)


Itu si lelakinya, sedang mau beli tiket!


ok selesai! dah beli tiket! tunggu komuter sampai je, terus kita akan selamat sampai kerumah...



Bila nampak aje kepala komuter, terus si wanitanya pula bersiap sedia! nak naik! orang ramai nih! mesti cepat! nak dapat tempat duduk, sebab kaki dah lenguh berjalan! sambil menarik tangan si lelaki untuk siap sedia sama!
masing2 sedia!!


tiba komuter berhenti,mereka sedia nak meloloskan diri! tapi dilihat orang tidak begitu berpusu pusu, hanya sebilangan sahaja! eh, dek takut kesilapan, salah seorang mrk bertanya pd seseorang di situ..

" ini komuter pergi ke sini kan?" sambil menunjuk tiket


"oh.. tidak,! ini ke Seremban, yang ini kena tunggu yang satu lagi...ke Pelabuhan Klang... saya pun mahu ke situ.." jawabnya tersenyum.. (senyum mcm ada makna je! mcm nak gelak je!)


oh ya ka... rasa malu semacam! tadi beriya-iya separuh berlari mengejar komuter dengan muka penuh keterujaan!
iskh...


nampak muka mereka cam malu... hahahaha.. itulah... sib baik tanya.. hohohoho...
mereka duduk kembali..

lalalallaa...


duduk pula terperosok debelakang.. jauh dari yg lain..


malu eh....


IringJeling: pemalu rupanya! tih..tih..tih..

3 comments:

ct_nurmarlissaa said...

rajinn..nya....jengjalan naik komuterr...

Mimy Hamid said...

ko setapak jalan dr umah ko je dah komuter kannnnnnnnnn

kella said...

kak mas..rajin ler sangat.. hehhehe

mimy...haah umah aku ngan komuter dah sangat la dekat.. tapi nak mencari komuter ke rumah aku tu.. dari mana ke mana.. hish... jenuh gak lah...heeje

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker