Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Friday, May 7, 2010

ME HAPPY!



today, aku meet dengan seorang hamba Allah ni yang sangat2 la positive orangnya!

aku rasa terus nak tulis kat entry ni!

he make my day!

dengan senyuman di mukanya yang positif!

wajah yang positif!

kata2 yang positif!

meransang diriku ke arah positif!

i feel like wanna dance and telling da whole world that im happy...

im a big gurl in da big world and im happy...

yeah.. no matter what problm... run of confusion...mistakes...

im still here, standing strong..

where.. theres still a hope..



thanks to u Mr Abd..
IringJeling: entry ini entry ulang tayang.. kerana aku bertemu semula dengan dia hari ini dan dia sentiasa menambahkan semangat, katanya tadi sambil tersenyum,
"hargai apa yang kamu ada sekarang.. jika kamu rasa kamu punya kekurangan yang menyebabkan kamu rasa sedih, hampa, tidak adil.. lihat sekeliling kamu, lihat apa yang kamu ada sekarang ini! tengok, kamu punya suami, hari2 boleh tengok dia.. mcm saya isteri jauh, hari2 kami ber 3G saja! rindu! tengok kamu punya kerja, ada pejabat, ada komputer, disesetengah tempat? tiada! tak perlu pergi jauh, lihat pada diri sendiri, tuhan kurniakan sempurna , Alhamdulillah.. hari2 kena syukur padaNya! betapa tinggi nya nilai kurniaannya ini, nampak itu! kena buka mata.. kamu sanggup kah menukar kedua belah tanganmu semata-mata sebab ingin kan sangat sesuatu yg diingini?"
................. errrr??
"tak sanggup kan? maknanya bernilainya ia.. tapi kita tak terpandang pun nikmat itu.. seringkali kita kata tak cukup itu... tak ada ini.. tapi kita tak sedar.. yang kita punya banyak kurniaan yg berharga yang kita tak mahu iktiraf....
so.. jgn cepat kecewa..jgn sedih sangat..apa yang awak ada sekarang, tak semua orang ada.. Syukur..."
haa.. panjang lebar bercakap dengannya.. bila dia tengok muka aku agak sedih kot tadi bila ditanya tentang zuriat... belum ada rezeki... sedih jika terlalu memikirkannya! so dia minta aku tak usah memikirkan sangat mengenai itu.. setiap manusia dikurniakan rezeki masing2, Tuhan Maha Adil...

5 comments:

ct_nurmarlissaa said...

tuee arr....jgn fikir sgt..u baru lagikk..k.mas dah 6 year...lagikk laa..tension....bila terkenang2..apapun bersyukurr dgn apa yg masih ada..jgn berhenti berdoa dan berharap k...:-)

AiZ said...

insyaAllah akak.. ^__^ moga akak dikurniakan zuriat..

nabilah_2908 said...

stay happy.... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HARI YANG CERIA

Mimy Hamid said...

takpe beb...apa yg berlaku semua ada hikmah...positif positif...

kella said...

Kak Mas: anak kak mas tu yang sorang tu?

Aiz: Amin.. :) hehehe

Nabilah: nanti kita pergi terjah sana pula ya! tungguuu...

Mimy: kau selalu ada... tengkiu bebe!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker