Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, July 5, 2010

kepada semua perempuan-perempuan milikku

Perempuan-perempuan itu adalah adik adikku..
sungguh sebagai kakak aku sedikit sebanyak terbeban dengan pangkat ini..
sungguh hati ini sentiasa memikirkan mereka ini
semakin dewasa mereka, semakin pula hati ini sibuk
sibuk memikirkan tentang perlakuan mereka
sibuk memikirkan tentang pergaulan mereka
sibuk memikirkan persekitaran mereka
pembawakan mereka..
Aku harap, kamu adik2 ku tidak jemu, bosan dan marah dengan kesibukan aku ini..
terhadap kamu..


kamu semua jauh..
jauh merantau, menimba ilmu
ku harap kau
jagailah batas2 pergaulanmu
jagalah maruahmu, air mukamu, sebagai perempuan
buka mata, buka minda! supaya kamu jelas boleh melihat hiruk piruk kehidupan ini dan dapat mengawal nya dengan bijak!
kuatkan hati, teguhkan iman
supaya boleh menepis segala rintangan dan ranjau hidup yang berliku liku ini..


Ingat Allah itu Tuhan yang sentiasa Ada setiap masa untuk kamu berharap
kerana kau hambaNya seabadinya
ingat keluargamu yang sentiasa ada di belakang memberi sokongan!
kerana kau permata yang amat bernilai buat keluargamu

Aku sayang kamu semua!!



Peluk Cium...



~ alang, ayu, along, achik~






~Lah, Hani & Achik, AYu~


IringJeling: aku risau wehh.. zaman sekarang, tengok pula berita2 yg tak best tentang budak2 pompuan sekarang! aku risau adik2 aku weh, moga Tuhan melindungi mereka.. Minta Tuhan jauhkan perkara2 yang tak elok kepada kita semua.. Amin..

2 comments:

Kujie said...

sangat risau ttg anak lelaki kak jie yang dah masuk kolej

risau takut dia terpengaruh..takut kita nampak baik , kat belakang entah apa2 dia buat

dah berpesan dah ingatkan..tapi tetap juga risau

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

aku ada adik pmpn
sgt risau jd xsenonoh
aku selalu pantau die

org kata jaga adik pmpn lg susah dr adik laki..btol laaa


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker