Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, February 23, 2011

Perjalanan Warna Warni III

ye laa... tok abih abih lagi citer perjalanan warna warni nye pun!

pada sesiapa yang sudi boleh la layan.. jangan bo layan... ;)

Cerita masa cuti perayaan TBC baru baru ni..
walaupun belum puas bersama keluarga, namun tanggungjawab atas perkara lain masih perlu diambil kita..
cuti pun telah hampir ke penghujungnya..
walau berat hati, kenalah lawan juga..
so pagi pagi tu, kami pun bertolak lah dari kampung ke destinasi kami masing masing


~sebelum balik, bergambar dengan papa kesayangan dulu! mama ada di dalam, dah besar doh anak anak papa..~

~gambar sawah padi di bawah ni telah di downgrade untuk senang upload, kalau tak lambat bebeno..~

~ aku memang suka dengan sawah padi! banyak gambar.. ini antaranya sahaja..~

~ gambar tok guru memang banyak la kan... " ok, kami berangkat pulang dulu ya, nanti balik kg lagi kita jumpa lagi.." ~

~ Masjid kristal dari kejauhan.. menandakan dah sampai ke kuala terengganu..~

~ ini sebesar besarnya atas bukit, boleh nampak..Allah Peliharakanlah Terengganu...~

~ kalau lalu terengganu tak singgah beli kepok lekor tak sah lahkan?... so kami singgah di Keropok lekor 007! masa kami sekeluarga menetap di Tganu dulu, memang selalu beli sini, memang sedap kepok lekor sini!
orang beratur panjang weh... masing masing beli 80-100 bungkus!
sejam menunggukan keropok lekor ini tau!
sejam tu.... lembik lutut nih!
keropok ni kat kuala Ibai.. dekat Masjid Terapung..
mungkin banyak lagi tempat lain.. tapi kami dah biasa yang ini..~

~tu,... keropok lekor yang digoreng segar segar...
b kata memang sedap la keropok ni, dia tak pernah rasa keropok lekor yang sedap camni.. yelah.. dia dok kl mana tahu kan.. tu yang aku tunggu jugak nak bagi dia rasa..
katanya nasib baiklah berbaloi baloi tunggu sejam.. sebab sedap~

~ singgah sebentar di pantai kelulut..~

~ Alang adik ku.. lama tak tengok pantai katanya... dulu kecik kecik selalu je mandi pantai.. bila dah pindah.. susah jumpa.. ~

~ ini ialah orang paling teruja melihat pantai... betul betul nampak keterujaannya di sini... posing posing dengan pantai.. cantik katanya.. dia suka melihat ombak yang pada ketika itu sedang kuat memukul pantai.. chee..
yelah .. kampung dia mana ada pantai pantai ni.. kami orang pantai timur dah biasa... :)


~ pernah menetap di sini suatu ketika dulu, bukan masuk penjara, tapi papa ku bekerja di sini...~

~ Sekolah Menengah kebangsaan Merchang~

~ sekolah lama yang telah bertukar wajah... cantik dah...~

~ Ini Ayu, adik ku no 2, tuan punya kereta yang kami tumpang...

berakhir lah perjalanan kami yang penuh suka duka warna warni...
bila sampai Kuantan, terus tukar kereta dan mulakan perjalanan ke KL semula..
dan alang dengan kawannya ke Johor..
Ayu memang di Kuantan
ohh malasnya!
dah tu jem tersangat sangat pula! kan?
jadi,

itulah sahaja ceritera Perjalanan Warna Warni I , II dan III
dari ku..


Aku masih mencari seorang sahaja lagi untuk diberikan Majalah Aniqah seperti di entri di bawah.. sesiapa yang berminat silalah ke entri di bawah ni ya! :)

17 comments:

Kazaztan Team said...

blk kg mengimbas kenangan...wahhh..untung papa nye...4 dara..4 kali terima duit hantaran..ehheheh

kella said...

kak.. memang mengimbas sungguh.. :) seronok..
memang untung papa ada 4 orang, sebab semuanya baik baik! heheh.. tapi tak maknanya terima duit hantaran.. dia tak mahu semua itu.. malah berlebih lebih lagi dia kena kuar masa kita dulu huhuhuhu.. sian papa.. tu baru sorang.. 3 lagi bakal menyusul.. hmmm..

LYAfrina said...

dah part 3 yer.. byk lya missed n3 ni.. kg trg kt mana tu?? msti lalu kmn kan???

cun plok pntai kelulut tu..lya x pnah singgah lagi:-)

hb kt sini:-)

azzey said...

Subhanallah. cantiknya gbr2 kat pantai tu..

Kakzakie said...

Melihat paparan gambar kakak tahu betapa seronoknya perjalanan itu. Rasa nak lagi kan...kan.....

Nadine said...

keropok lekor...terliurnya *drooling*

Amira Naddia said...

koropok lekor itu..keropok lekor itu...

mzhany said...

kella, ms naik retok yg masjid kristal sebelah kanan tuh, ha sebelah kiri adlaah pulau duyong, itulah kampong hany ;)

Citarasa Rinduan said...

kella...

ku semakin hampir dan mengenali kamu..
wah.....syoknya sawah terbetang!!!

kella....alangkah bestnya kalau kak ayu dapat rasa pegang pokok beras sendiri

LyNn HaMzAh said...

syoknyer berjalan-jalan...gambar2 pun cantik la kella...

nabilah_2908 said...

cantiknya sawah padi tu..pantai...tmtp2 yg sngt menenagkan.. :)

uii..aii...sedapnya kopok lekor...lama tk makan..huhu.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
PENYAKIT LUPA

Deanna Yusof said...

kay... time gambar kat pantai tuh... aku nmpk zul nyer spare tyre ade due... huhuhuhuhuhu... kaver... wehh kaverr... huhuhuhu rindu terengganu... nk baliikkkkkk!!!!!!

gedek! said...

pantai tu macam suci je...! Bes!

kella said...

Lya: ye lya.. part 3 doh.. tu pun lame kemain nok abiskan.. huhuhu.. kelulut ni dulu pun tak selalu singgah pun, bila dah jauh jauh baru nak singgah! time kasih ya lya...

Azzey: keindahan ini nikmat duniawi dari Allah untuk kita nikmati dengan rasa syukur.. ya.. Subhanallah..

kak Zakie; memang! betul betul! memang rasa mahu lagi! :D

Nadine: nad terliur ke? alamak, nad yang nak ke beby twins yang nak nih? nanti ada rezeki kita balik, kita belikan untuk nad ya!

Amira: hehehehe.. kepok lekor yang sedap tau.... huhu. teirma kasih singgah sini ya..

Hany: ye ke? ohhhh kita dekat gok ah seketike ngan kampung hany kan? hmmmm tak pernah ke pulau duyung hany... one day insyaAllah panjang umur..

kak Ayu: silalah mengenali diriku kak.. ku rela.. :) marilah kita saling kenal mengenal..
memang betul best dapat pegangn beras.. kat kedah lagi banyak kot..

Klynn: memang kita ni kalo tak amik gambo memang tak sah lah! bergambo aje.. huhuh.. tima kasih kak..

Nabilah: memang kita suka ngan sawah padi... tenang damaikan hati je... hijau... ku lihat hijau... :)

kella said...

dd: ko jgn la cakp kat cinta hati aku macam tu weh...kira ok lah spare kat situ je, kang ada spare lain kat luar aku jugak yang merana tau..
weh, ajak le shah balik ganung weh.. makang kepok lekor! hehehe... rasa cam nak tayang gambo kat ganung banyak2 je kat ko! kasi jeles sama dia! huhuhu...

En Gedek: sesuci pasir putih.. huhuhhu... best kan? terima kasih .. :)

cun09 said...

salam kella...sukenyee blik kg ramai2 yeee...umah kak liza dekat ngan masjid kristal, kalu lalu singgah eeaakk ^_^

kella said...

ohhhh... kak liza ni orang teganung yaaa! ohhhh... ohhh... baru kita tahu... berjiran ler kite ye.. hehehhe.. ramai gok kenal blogger dari terengganu.. :)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker