Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, February 14, 2011

Perjalanan warna warni

Assalamualaikum

Ini cerita sepanjang cuti Tahun baru cina minggu lalu...
boleh lah baru nak cerita sebab baru dapat upload gambar...
harap harap ada orang sudi tengok...

Cerita tentan balik kg.. kami balik ke KB,
tapi perjalanan kami bermula ke Kuantan, kerana kami akan car pool dengan adik ku.. yang sorang dari Johor pun turun ke Kuantan juga... jadi kami berempat semuanya
Sengaja aku turun ke Kuantan awal.. rindu dengan tempat itu.. tempat tinggal lama..
sekarang yang ada di situ cuma adik ku sahaja yang masih setia bekerja di situ..
Papa pula, sudah sireh pulang ke gagang..


~Lebuh raya ini bukan tempat perlumbaan. Gunakan sebaiknya. Sentiasa bertimbangrasa di lebuh raya.~

~sampai kuantan terus menuju ke Tanjung Lumpur mencari satar, tapi sayangnya kedai tu tutup pula! satar situ sedap! jadi inilah pemandangan dari jambatan sungai pahang.. dari sini boleh tengok keseluruhan bandar Kuantan...~

~ Teluk Cempedak! ya.. memang nak pergi sangat kat sini!! di sinilah saya telah di lamar! hehehe... tu.. tengok si dia yang berbaju putih sendirian tu.. dia lah lelaki pertama yang aku terima secara sah di hati.. seterusnya secara halal dan moga moga kekal selamanya bertemu di syurga.. InsyaAllah..~

~ oh! saya suka ambil gambar pokok dari bawah begini! :D ~

~ masa ni laut sedang bergelora... tak dibenarkan sesiapa pun mandi, bendera merah sudah naik.. tapi ramai yang meluncur... ~

~ tungguh hingga air tu terpercik ke batu.. ~


~ nampak mereka yang sedang meluncur tu.. kecik kecik je nampak dari kejauhan.. ~

~ gelora hatiku siapa yang tahu..~


~ singgah di Hyatt kejap.. lalu je.. pernah kerja di sini.. :) ~

~ inilah baru pertama kali aku merasa 'satay zul' di Kuantan.. setelah bertahun tahun menetap di Kuantan tak pernah makan.. bila dah pindah baru sempat makan... ~

~ memang boleh tahan sataynya... yummy... ~

lepas pekena satay...
lebih kurang jam 8 malam..
bermula lah perjalanan kami balik kampung..
dan Alhamdulillah kami telah selamat sampai..
ceritanya di sini..


oh ya! disamping itu..
cantik tak gambar gambar di atas tu? itu je yang sempat di upload dari banyak2.. :)
oh ya lagi sekali !
terima kasih pada Cik Yan, Gadis Bunga dan Cik Pah sebab sudi ikut blog ini! lots of love.. :D

16 comments:

nabilah_2908 said...

mengimbau memori la yer bila tiba kt sini...hehe.. terutama part di lamar...sweetnya...!! ;)



jom ke APA KATA HATI pulak,
BILA MOOD KE LAUT

cun09 said...

salam dik...

jgn risau, ada yg sudi nengok pic kella ^_^

bekenan ngan pic dr bawah pokok tuuuu...comel

nengok sate cam nk buke pose ngan sate jee ptg niii....

***moge sihat***

Kakzakie said...

Assalamualaikum kella,

Seronok berjalan jauh walau penat. Boleh singgah pantai dan amakn-makan sebelum samapai kampung. Kampung kakak dekat je. Tak sampai satu jam dah sampai :-)

Kazaztan Team said...

tmpt lamaran kamu sgt romantik...ya allah..sate....aduii

Hanim Mahali said...

Satay tu meliurkan... lapar jadinya... seronoknya jengjalan.... ^___^

azzey said...

CANTIKLAH GAMBAR2 YG AWAK AMIK TU. NICE....SIRIYES..

kella said...

Nabilah: hehe.. suweet kot.. sebenarnya di lamar untuk menjadi kekasih seterusnya isteri.. itulah. kenangan terindah..

cun09: kak.. terima kasih... gambar tu abbi yang ambil.. tak sangka dia pun ada bakat ngambil gambar.. :) semoga akak pun sihat sihat selalu hendaknya... terima kasih..

Kak Zakie: itulah perjalanan kali ni lain sikit.. seronoklah juga sebab singgah tempat tempat lama dulu.. mengimbau nostalgia.. uihhh dekat nya kampung... kampung kita juga jauh....

kazaztan team: :) hehe.. bertemu dan terus di lamar... dan hati terus terima pulak.. itulah .. kalau dah jodoh.. sate tu memang sedap!

Hanim: ye la.. memang kalau berjalan jalan tak sedar yang diri tu letih.. jadi kuat dek keseronokan.. Alhamdulillah... :)

kella said...
This comment has been removed by the author.
kella said...

azzey: terima kasih azzey atas kesudian anda :)

MataHati @ MH said...

dah lama tak turun kuantan...agaknya dah byk berubah. kamoung dah bertukat jadi bandar. ecececeh..padahal baru 2 thn tak pi sana ;P

apesallah ditampal gambar satay ni. tetiba jer mengidam nak makan satay

ciK LyndaWawa igUana said...

bestnya berjalan..nak berjalan jugak........

kella said...

Matahati:haah dah banyak kompleks2 baru yang tumbuh kat kuantan! jem pulak tu! huhuhu.. kuantan tu taklah besar mana pun kalau perayaan memang jem la kuantan tu... masa sampai petang tu pun memang jem sangat hala ke kl.. tapi kami dari kl..hoho.. tak le jem..:)

CikLynda: mari kita berjalan jalan jom! :D

Citarasa Rinduan said...

kella...

layan pic awak..ya ampun..terbaik..
wah..rupanya pernah kerja kat hotel ...hehehhe

mesti banyak pengalaman nie,,nanti syer tau..

mzhany said...

kella, gambar yg dr bawah pokok tuh cantik...suke sgt

kella said...

kak ayu: kejap ke keja kat hotel tu, cari pengalaman lepas abis belajar... tima kacih suka gambar saya.. :)

Hany:ya? kita pun suka! selama ni selalu mengambil gambar pokok dari bawah begini, tapi, selalunya dapat pokok yang tak tinggi, so tak cantik, tapi kali ni, terjumpa lak ngan pokok yang tinggi lampai... itulah terhasilnya...
terima kasih... :)

gedek! said...

Err... gambar billboard tu, snap while driving...?

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker