Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, February 15, 2011

Mari Makan: Tegral Moist Golden Cake


Selamat Petang!
Apa makan petang ni?
kami baru lepas makan mee kari!
pertama kali buat tadi...
ohh.. nanti lah kita ceritakan tentang mee kari..

Petang ni nak ceritakan tentang kek!!
haaa...
ini resepi baru nih!
:)
ada bau tak?


 
Nah.. sepotong untuk anda!
:)



Selamat bersenang senang di petang hari..dan selamat menyambut maulidul Rasul..

update:

resepi kek ini!

campurkan dalam mangkuk;
1 3/4 cwn tepung kek
1cwn gula halus ( kalau tak suka manis boleh kurangkan..)
1 sudu atau 1 1/2 sudu tepung jagung terubahsuai (modified atarch)
1/2  cawan susu tepung
3/4 sudu kecil baking powder
secubit garam

kacau semuanya dalam satu mangkuk- tepikan

3 biji telur kuning dan 1 biji telur biasa
100ml Air masak
200ml minyak canola atau jagung
1 sk esen vanila

-4 bahan ini di kacau sebati sekali..
-kemudian masukkkan bahan kering yang di atas tu sekali..
-kacau rata rata
-dan sedia untuk di bakar! :) selama 45-60 minit, suhu 150-180

selamat mencuba :)

8 comments:

Adinda Amy Sensei said...

as salam kella..

salam maulidur rasul..

waa..sedap nampak menu tuu..nak sepotong bole...hehe..

kella....blog lama saya tak dpt nk akses sebab emelnya kene hacked..so saya terpaksa buat blog yang baru..dengan semuanya zero kembali...awk kalo free...singgahlaa ke blog baru saya ni yekk..

http://kilauancintasangratu2011.blogspot.com

cun09 said...

salam kella ^_^

eerrmm sodapnyee kek...

umah kella mee kari eeaak, umah kak liza laksam kedah...

CT NoArIzAh ArIs said...

Wah...sedap 3X !!
mana resepinya nk gak cuba buat nnt :)

mzhany said...

apa nama kek ni kella?

Nadine said...

Kek ape ni Kella? Kuningnyerrrr :)

Kakzakie said...

Cuti buat kek, sambil bibir berselawat. Kalau bagi kakak sepotong mana cukup.:)

tia said...

alaa! nme x post cara buat dye ? :(

kella said...

Cik amy: ya kita sudah ikut... sabar jela yang lama kena hack...
takpe yang baru ni kita tengok cantik je.. hijau... :)

Kak Liza: aduuhhhh pingin nya laksammmm!! nyummm nyummmmm

Kak CT: ya! nanti kita share resepi ya! tunggu, kita ikut dalam buku resepi, nanti kita salin, memang niat nak letak resepi kat sini pun..

Hany, tu namanya yang kat atas sekali tu.. tegral moist kek... :)

nadine: heee iye memang kuning kek nya, tapi tu sebab gambarnya dah disaturation kan.. tu nampak lebih kuning tu nad... :)

kak Zakie: berkat selawat... alhamdulillah... hehe..kak kalau kita jumpa, banyyak potong kita kasi kak... :)

Tia: nanti ya! kita salin resepi.. tia tunggu ya... terima aksih... :)

KEMPEN 'KAMI BLOGGER PICISAN MENENTANG KEKEJAMAN ISRAEL!!'

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Klik Untuk Join

Klik Untuk Join
Emneya Contest Giveaway

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Award

Award
Beautiful Blogger Award

Top Blogger

The Cedar Award from MSR

Award Pro Memasak from Kak Ayu