Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Friday, August 13, 2010

Seronok Puasa atau Puasa Seronok..



Assalamualaikum,

semalam sempat ikut Ustazah Siti Nor Bahyah n suaminya punya ceramah kat tv9, semanis kurma.. tentang tentang tajuk di atas tu,
mulanya aku pun konfius ngan tajuk tu..
dan kesimpulan yg dapat ku buat.

Seronok puasa;

seronok menantikan bulan Ramadhan penuh berkat.. Penghulu segala bulan!
di bulan ini amal ibadat di gandakan pahalanya! bulan dimana inilah masanya yang ditunggu2 untuk banyakkan pahala untuk bekalan di hari akhir.. Subhanallah!
syaitan2 di rantai.. Pintu2 neraka di tutup dan pintu2 syurga di buka.. MasyaAllah..
Bulan dimana sembahyang Sunat terawikh dapat dilakukan.. pahala lagi!

Pendek kata gembira menanti Ramadhan kerana bonus pahala yang berganda yg Allah berikan adalah tidak terhingga! setiap kebaikan dihitung berganda-ganda.. dan kesedihan akan terasa tatkala Ramadhan semakin hampir ke penghujungnya..

bertuahlah kepada mereka yang masih hidup, sedar akan nikmat yang tak terhingga dari Tuhan ini! entah kan ketemui lagi atau tidak di tahun hadapan? maka tika, saat dan kesempatan yang ada ini gunakan sebaik mungkin..

Puasa Seronok;

seronok bila memikirkan nak ke bazar Ramadhan, beli juadah berbuka.. macam2 ada..teringin itu teringin ini! (beli semua, tak abis mkn pastu membazir.. aww!)
seronok bila memikirkan nak shopping baju raya baru, langsir baru, biskut raya.. jualan murah sana sini.. huhuhu..
seronok nak pulun sebulan berpuasa dengan berniaga di bazar ramadhan.. duit...duit.. mari..mari.. masyuk ooo..

pendek kata, mereka tidak memikirkan sangat intipati Ramadhan itu sebenarnya, malah cuma memikirkan keseronokan yg sementara shj.

“Orang yang seronok berpuasa, Ramadan ditunggu dengan kegembiraan dan sedih apabila tamat. Orang yang berpuasa seronok, terseksa jiwanya kerana kedatangan Ramadhan dan merasa lega dan gembira apabila ianya tamat...”

wallahua'lam


IringJeling: yang puasa seronok tu boleh.. cuma jangan keterlaluan dan berlebih2 kearah itu..
anda pula bagaimana?

5 comments:

Amieynna Amin said...

seronok puasa..
seronok berada dbulan penuh kberkatan ni..

puasa seronok sebab dpt main bunga api.. ehhehee

nabilah_2908 said...

saya rasa 70% seronok puasa, 30% puasa seronok... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KEHEBATAN CINTA

MOFASAD said...

kalau camtu

saya pilih seronok puasa!




>>__________<<

kella said...

Amienna: yaaaa... bagus.. bagus.. mahu main bunga api juga! tapi dengar citer abis dirampas dah... hmm

Nabilah: heheheh.. oklah tu.. :)

farid: bagus2.. malam ni moh kita ke tarawihk.. jom! :)

LYaFRINA said...

lya pun suka tgk semanis kurma.. suka tgk penyampaian dia org.. n mudah difahami...

rupanya.. sebutan y sama.. tp mpunyai makna y berbezakan...

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker