Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, August 23, 2010

Hantu Berselubung Putih di Bulan Puasa!

hahahaha..
satu kisah lucu zaman kecik2 dulu...

al kisahnya...

taibb....

aku ada sorang adik lelaki ni, kami panggilnya abang, sebab dia lelaki sulong!
kat kawasan rumah kami ni ada beberapa org budak nakal yang suka sangat nyakat abang! senior dia gaklah kiranya! mama aku cukup geram ngan diorang ni,
kengkadang tu abang balik sekolah dalam keadaan kasutnya kotor sangat! bebudak nakal ni la pijak! pdhal baru hari pertama sekolah! abang ni jenis baik budaknya.. (kembang semangkuk le kalau dia baca..) aku ada gak puas ngajar dia! balas balik, lawan balik! (aku memang gangster dulu2! hehe) abang bukan taknak balas.. tapi diorang ramai.. diorang ni dengki ngan abang, abang pandai main bola, orang amik dia main.. jadi bebudakni cam tak puas ati kot.. lgpun kami baru je pindah setahun 2..
ala.. masa tu dia baru sekolah rendah, tak ingatlah darjah berapa!

alkisahnya.. bulan posa... kami masa tu baru balik terawikh, jalan le ramai ramai..
aku, mama dan adik2 yg lain.. biasalah dah sampai rumah tu saje dok depan tu sebelum masuk..
kan biasa orang pompuan kalau g semayang kat masjid, kita terus pakai telekung semayang kan.. balik pun tak tanggal telekung tu, sampai rumah baru tanggal..
tetiba abang ni balik, tercungap cungap! citer kat kami yg bebudak tu kejar dia kat belakang! abang ke masjid naik beskal pula mlm tu, tak naik motor sekali ngan papa.. so, ada kesempatan bebudak tu nyakat dia!
mama masa tu tetiba je hot!
nanti kau!! kata mama.. (hehehe)

bebudak tu nanti akan lalu kat depan umah kami!
tetiba aku nampak mama menyusup masuk ke dlm taman mini depan umah kami..
menyorok disitu!
keadaan memang gelap masa tu..
yg kami tahu, mama tunggu budak2 tu lalu.. dlm fikiran..apalah yg mama nak buat..!

sedar2 je kami dengar suara bebudak menjerit jerit.. berlari lintang pukang..!

dan tak lama lepas tu....
mama pun keluar dari taman tu dengan muka tersengih sengih!
mama suruh kami semua masuk rumah!

kata mama,
dia sergahnya bebudak tu!!! angkat tangan gaya macam antu! (masa tu kami dah pecah perut melihat gaya mama lakon semula...) waaarrghhh... warrrrrghhhhh...!! yelah..masa tu kan mama masih pakai kain telekung.. putih...memang nampak real la..
tambahlak gelap gelita kat depan tu!

mama kata dia sempat tarik tangan sorang budak tu,
buat suara kasar,
kata, lain kali jgn kacau abang lagi!! (ntah apalah yg mama ckp, agaknya dimarah2nya budak tu!)
pastu mama tanya nak kacau abang lagi tak?
"taknak..taknak...taknak.." jerit dia!
pastu mama lepas tangan dia.. berdessup lari...kwn2 lain dah kemana mana dah..

hahahahahaha... sesekali teringat aku tergelak sengsorang!

lepas dari itu.. diorang dah tak kacau abang lagi!
dan, dah jadi kawan baik pulak lepas tu.. hehehe..

diorang ada ckp kat abang, tentang kelibat hantu depan rumah kitorang, yg sorang tu siap mak dia pergi ke lokasi, kata yg bulan puasa mana ada hantu..
hihihi...

pastu tersebarlah seanteroo....
kata, aku ngusik bebudak! maklumlah mmg muka aku muka wanted! so tak lain tak bukan? aku...jugak yg dapat nama! yelah depan rumah aku.. pakai kain semayang pulak! sape lagi kalo bukan aku!
mama? huh! mati idup balik pun diorang takkan percaya yg mama adalah dalang disebaliknya! hahahaha..


mama..mama.. :)


itu sahaja cerita petang ini untuk dikongsi bersama..
kenangan kat Pantai Rantau Sayang, Marang Terengganu..

10 comments:

ardinihumaira said...

nakal ye.. hehe

suamihanyisterizuki said...

ha, hamek ko bebudak...mau kecikkk pala lari sorg sorg tuh kan...

Kazaztan Team said...

gile otai mama u....serius otai tuuu

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kella


sis baca sampai guling-guling

memory betul kan kita ramadhan bila dikenang-kenang...

sis ingatkan kamu yang jadi antu,,rupanya mama...memang yang suka sakat along dah terima padahnya

yang pasti kenangan lama pasti indah ...

LYaFRINA said...

HEHHEHEHE.. SGT2 LUCU.. SPORTING J MAMA KELLA.. SGT2 SPORTING...

XSANGKA BUDAK2 TU SEMUA PCAYA DGN ANTU JELMAAN TU.. HEHEHEHE..

TP ITULA KNANGAN Y BESTKAN???

****XTAU PLOK ADA PNTAI TU KAT MARANG. HEHEHE

kella said...

DNi: nakal sikit je.. huhuhuh

Hany: haah.. hambik ler kau.. pueh ati ku... ntah diorang dah besar2 skang ni masih ingat ke lagi.. :p

Kazazstan: otai sungguh laa... hehehe.. mama memang rock sikit.. rock yg sopan.. heheh..

K Ayu: hihihi.. kita pun bila terkenang.. sangat2 la nak tergelak! hmm.. kenangan lama yang sukat dilupai.. zaman kanak2.. zaman remaja! apa pun.. hargailah hari ini, kerana hari ini yang kita ada sekarang... :)

Lya: lya pantai rantau sayang ni, jabatan penjara yang buat.. so secara tak rasmi, pantai ni kami punya.. papa kerja pegawai di jabatan penjara marang.. tahukan? yaa.. disitulah kita membesar zaman kanak2... hmm.. tapi sekarang iorang kata, pantai tu dah tak terurus.. ntahla.. dah lama pindah .. hmm

~aSHa~ said...

ehehe bagus nye mama dia...spoting habis....kelako bila diingat2 semula kan..

deena farhana said...

aduhai..sweetnye story ni..deena terhibur la pulak bace..hehe..

yg best kella dpt name..haha..

daela said...

ahahahahhaa..kella, kelakar la..dulu2 pon dila blk sembahyang terawih kena kejar ngan antu...padahal mana ada antu...budak2 yg takut2kan...damn..rindu masa kecik2 dulu...:)

Ain said...

hahaha..... padan muka budak nakal tu kan....

lawak jugak mama kella ya, siap nyorok dan berlakon jadi hantu.....

kalau sergah akak, pengsann akak kat situ.....

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker