Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, August 11, 2010

Selamat Berpuasa! :)

Assalamualaikum,

selamat pagi.. bulan puasa ni kerja masuk awal, sebab balik pun awal! :)
kul 7.05 lagi aku dah sampai opis... yeah...
waktu kerja kul 8 pg!
takda sapa lagi kat opis ni..
sunyi..
sepi..

Alhamdulillah.. pagi tadi sempat bersahur.. gagah pula aku bangun masak nasik! mkn ngan brokoli n ayam goreng! huhuhu..
kena sahur..
ada hadis Nabi bermaksud: Makanlah sahur, sekalipun dengan seteguk air.” (Hadis riwayat Ibnu Hibban)

maknanya paling2 sahur seteguk air pun takpe..

Dalam hadis lain, kelebihan ke atas orang yang bersahur itu ialah seperti sabda Rasulullah bermaksud:
Sesungguhnya Allah dan malaikatnya mengucapkan selawat (berdoa dan memohon daripada Allah akan keampunan dan keredaan) ke atas orang yang bersahur.” (Hadis riwayat At-Tabrani)

korang sahur apa pagi tadi? (mesti dalam blog2 lain pun tanya cam ni gak kan? saje aku mahu meramaikan lagi org yg menanya... ;p)

8 comments:

ardinihumaira said...

selamat menjalani ibadah pusa.. semoga beroleh keberkatan dan keredhaan Allah swt.. amin.


;)

LYaFRINA said...

lya bsahur awal// pukul 3 dh sahur...

kella.. slamat bpuasa...

ct_nurmarlissaa said...

hahaha mok cikk sahur obattttttt....

suamihanyisterizuki said...

sahur ngn roti n serunding..huhuhu

selamat berpuasa

nabilah_2908 said...

td bersahur dgn sambal ayam...huhu..

Selama tbErpuasa Kella :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
SALAM RAMADHAN

Ain said...

selamat berpuasa adikku kella...

akak awak sahur nasi panas ngan telur goreng jer, pastu taruk kicap....

hahaha....

apa punya menu la kan. yang penting akak mesti ambik air kosong ngan kurma....

kalau tak lembik dan kebulur akak nanti...

MOFASAD said...

tak sahur

-_-

Nadine said...

saya sahur maggie ngan serunding daging. hehehe

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker