Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, August 24, 2010

Astaghfirullah..

Assalamualaikum,
salam Ramadan untuk semua..
puasa macamana setakat ni?
:)
semoga Allah terus memberikan kekuatan dan kemudahan untuk kita menjalani ibadat di bulan ini..
jgn lupa solat tarawih juga..
aku pun Alhamdulillah masih ada upaya untuk laksanakan tarawih..
sebut pasal terawih ( memang tunggu masa nak sebut pun dari tadi.. hehehe..)
kejadian ni 2-3 hari lepas,
aku ke surau dekat rumah,
berjalan bersama habibi.. sambil azan sedang berkumandang..
tetiba adalah sekumpulan 2-3 orang perempuan bertelekung sembahyang, melintas depan kami!
mulanya aku takda la perasan pun!
b aku yang nampak! (nampak aje matanya! ishk)
dia mjueh2kan mulutnya, ngan mata2nya meminta aku melihat pada matanya yg terarah di depan kami! matanya bulat terkejut..
Aku pun tengok la...

Astaghfirullah...
biar betul!
aku saling berpandangan dengan b!
budak pompuan tu pakai telekung sembahyang dengan kakinya berbogel!
aku tengok ada seluar yg sangat pendek dalam telekung tu..
lalu dia masuk ke surau..
bila masuk kesurau je, dia terus sarung kain sarung kain sembahyang..
maka tertutuplah kebogelan betisnya itu!

aku terkedu di situ..
mulut terkunci pula..walau hati berkata2..

aku tunggu nak tegur budak tu nanti masa balik,
tapi lepas habis sembahyang tu aku nampak dia.. keluar dengan kawan2nya tanpa membuka kain sarung sembahyang... hmm.. mesti dah ada orang tegur lah tu..

untuk gambaran lebih jelas, sila lihat lukisan aku kat bawah ni.. dari belakang..


Pastu semalam pulak!
dah lepas habis sembahyang, lepas makan kuih moreh..
terserempak pula yang macam ni!

adussss.....

bajet apa kah ini..hah!


selidik2..Rupanya mereka ini golongan Indon, pekerja2 kilang yang menyewa berdekatan rumah kami.. patutlah lain benar! hey! kamu ingin membawa budaya apa kat tempat kami?
maaflah..aku tahu tidak semua indon adalah begini.. namun segelintir ini jika dibiarkan akan membawa virus pula..

IringJeling: lansung tiada adab sopan..

9 comments:

Kazaztan Team said...

cam ne diorg ye pikiran ye...lain sungguh dgn kite niee...

ardinihumaira said...

susah juga ye nak menegur mereka ni kak. isk3

Mimy Hamid said...

aduh apa pesen ni..Allahuakbar..semoga mereka ditempatkan orang yang beriman..amin

LyNn HaMzAh said...

ya allah...sampai mcm tu sekali...huhuhu...
p/s : cantik lukisan...

nabilah_2908 said...

ish...membawa pengaruh buruk betul...niat pergi sembhyg dh betul dah...tp cara pula yg slh...nasib baik ada yg tegur...

jom ke APA KATA HATI pulak,
KAD RAYA

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

Adeh

pesen ape budak2 tu...kamu jgn ikut kella..nanti sis piat telinga kamu.

wink..wink...

Nadine said...

astaghfirullahalazim..

mmg kena tegur diaorg ni tau. kalau dpt kat nenek nadia lg teruk kena bebel agaknya. ingat lagi last 2 years, masa nak sembahyang raya dimasjid kat kg, ade satu geng pekerja indon yg pakai baju kebaya jarang tak pakai tudung masuk masjid nak sembahyang raya. mmg free2 la kena lecture ngan nenek I..

kella said...

Kazaztan: ntah la, bukan semua tu camtu.. cuma mungkin ini golongan yang ambil mudah kot.. hmmm...

Dni: tak sempat nak tegur lagi, tapi orang lain dah tegur.. tapi, nak ke diorang ikut pun..

Mimy: itula mimy, aku pun terkanja bila tengok ni! kalau ko tengok live lagi la..
yaa...moga dibukakan pintu hati dibulan mulia ini..

K lYnn: cantik ke lukisan belakang aje.. hehehe.. tengkiu..!

Nabilah: ntah.. kita pun baru pertama kali melihat sepertinya! terkejut lah..kan.. tak pernah2 org pergi surau camtu.. hmm

K ayu: kak.. jgn piat kita!! hahaha.. akak.. kita masih lagi warasssssss..... Alhamdulillah tengkiu so much kak..

Nadia: ye ke? bagus nenek u! yess.. memang kena tegur! kenapa ngan diorang ni yek? tak faham ke atau buat2 tak faham ye? kita pun tak faham la!
sepatutnya menda2 macamtu dah memang dijaga..perilaku.. adab dan sopan...
diorang tak kesah.. tq nadia! :D

LYaFRINA said...

hehhehehe...
budaya kat sana mmg g2 kella..
lain bennor dgn pahaman kita kan..
tp lukisan tu.. so funny laa

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker