Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, August 2, 2010

Perjalanan Hidup Tetap Berpenghujung..

perjalanan hidup kita tidak akan tahu di mana hujungnya..
ikut percaturan normal usia, rasanya masih jauh perjalananmu..
aku tak mahu masa mu terus terusan terbiar sepi
walaupun sehabis daya aku takkan biarkan kau sendiri!
gagah ku disisimu untuk menghiburkan mu..
untuk sentiasa ada.. :)

namun cukupkah sekadar aku?
.
.
.

walau riakmu tenang..
tuturmu manis..
namun ku tahu ada satu ruang kosong kecil di suatu sudut..
tidak terisi di situ..
keinginan mu..

lantas ku kuatkan hati..
kuatkan diri..
dengan tutur tersekar sekat..
dengan nada turun naik..
dengan pengawalan emosi yg ditahan tahan,
aku luahkan.
(mmg titisan manik2 jernih tetap keluar walau ditahan!)


aku bukan mengalah,
lantas aku merelakan kau..!
aku bukan lemah atau berputus asa, lantas aku menyerah!
mana mungkin aku bosan jauh sekali jemu..
kerana, kau adalah pelengkap aku!

cuma..

Aku cuma mahu memberi sinar baru kepada mu sayang..
laluan..
supaya kau juga boleh merasa nikmat itu
tak sanggup aku biarkan kau termangu menanti..

dan ketahuilah lagi bahawa
keterlaluan aku menyayangimu mbuatkan aku lebih terbuka..
mungkin sedikit terluka..
(sedikit?)





IringJeling: bohong jika ku katakan ku tidak menangis. mlh aku menangis dgn sangat kuat. KUAT SEKALI.
cuma aku tidak mahu hanya mementingkan diri sendiri..


ketahui.. dunia hanya sementara..
jodoh pertemuan, ajal maut ditangan Tuhan..
kita hanya mampu merancang..
Tuhan yg Maha Menentukan..

benar reseki di Tangan Allah..
dan aku percayainya!
----------------------------------

Desir pasir dipadang tandus
segersang pemikiran hati
Terkisahku diantara cinta yang rumit


Bila keyakinan ku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan


Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkinku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cinta ku padamu


Bila bahagia mulai menyentuh
Seakanku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

1 comment:

Ain said...

n3 yang terlalu mendalam maksudnya....

setiap kali akak diuji dengan dugaan yang maha hebat, satu jer terdetik dalam hati Allah takkan menguji kita melangkaui kemampuan kita....

walaupun pahit untuk akak telan, akak tetap cuba lapangkan dada dan terima seredha yang mungkin....

alhamdulillah jiwa jadi lebih tenang....

moga kella juga kuat menempuhi ujian dariNya...

akak doakan yang terbaik untuk kella....


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker