Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, August 10, 2010

Aku sangat mengalu-alukanmu...Ramadhan!


Seharusnya ianya di sambut dengan cara yang amat terbaik..kerana,
ianya dikasihi oleh Allah s.w.t., Nabi Muhammad s.a.w. dan sekelian umat Islam yang beriman.. (Subhanallah..)
tetamu yang satu ini datangnya membawa bersama segala kerahmatan dan keberkatan dari Allah di siang dan malamnya.. tetamu ini ialah Bulan Ramadhan yang mulia,
bulan untuk berpuasa dan bertilawah al-Quran,
bulan untuk menghasilkan bekalan di hari Akhirat,
bulan bertahajud dan qiamullail,
bulan kesabaran dan ketakwaan,
bulan mbersih dan menyucikan diri,
bulan gandaan pahala untuk segala ketaatan dan kebaikan yg dilakukan..
bulan keampunan bagi mereka yg benar2 ikhlas dan bulan di mana pintu2 syurga dibuka dan pintu2 neraka ditutup! syaitan2 juga dirantai (Subhanallah..!) ,

kata ustaz pagi tadi ( masa dengar kat tv) -lebih kurang bunyinya..
walaupun syaitan2 dah takde, tapi kawan2 karib dia masih ada di sini! tu pasal yang masih ada kes orang mencuri, contohnya mencuri kasut di masjid, kes2 samun, bergaduh, bunuh, ponteng solat dan puasa..dan sekecil2nya pun seperti pembaziran, mengumpat.. dan katanya lagi, syaitan tu sms aje kat kawan2nya kat sini...

hmmm moga kita sama2 dapat tahan segala dugaan dan cooobaan...InsyaAllah..

Ramadhan..
sayu.. luluh hati mendengar perkataan itu..
tak sabar menunggu kehadirannya sekali lagi..

aku pohon pada Allah
moga kali ini aku sempat juga melaluinya!
lalui dengan sempurna mungkin.. InsyaAllah..
tanam tekad dalam hati, moga kali ini aku bersungguh!
tarawikh kena pegi! ( selalu aku mengantuk je bila terawikh! teruk betul!)

Marilah kita sama2 menyambut Ramadhan yang mulia ini dengan penuh kesyukuran..
semoga amal ibadat diterima Tuhan..

aku juga mahu mohon ampun maaf pada semua teman2 kat luar, kalau selama aku menulis terdapat kekasaran, kesilapan yg tidak disengajakan.. kot ada yang pernah terasa hati.. maafkan aku ya! :)

(lain macm je kesungguhan ku kali ni! moga sempatla aku melaluinya.. atau mungkin yg terakhir..? wallahua'lam.. :)

iringJeling: Didalamya terdapat 1 malam yang paling terbaik dari seribu bulan yang lain.. iaitu LailatulQadar.. hanya yang bertuah dapat menemuinya..

Selamat Menyambut Ramadhan, Selamat Berpuasa Penuh! ( aku sah2 takkan cukup puasa sebulan! jgn kau pertikai!)

:)

7 comments:

nabilah_2908 said...

Selamat Berpusa Kella.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
DONUTS

Nadine said...

Slamat berpuasa,Kella. Mudah2an kita dpt make full use out of this month, Amin :)

LYaFRINA said...

salam ramadhan..
sama2 kita hayatinya & memperbanyakkan amal ibadah.. amin..

**ingin mencari keberkatan malam lailatulqadar

LyNn HaMzAh said...

selamat menyambut ramadhan kella...

LyNn HaMzAh said...

erm...mungkin sebab lambat loading kut...kella try la banyak kali...hehehe...

Mak Su said...

salam ramadhan, selamat menjalani ibadah puasa

alvin takda umah harga 8juta said...

selamat berpuasa..semoga ramdhan yg penuh rahmat buat kamu..

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker