Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, June 17, 2010

Susu Segar Ibu Untuk Di jual..!! Breast Milk For Sale!!

haa.. emel dari kawan ku! mari kongsi di blog!
haii.. macam ni pun ada kan? Jual susu ibu cara online, menda ni mesti dah lama org buat cuma aku aje yg baru tahu semua ni.. hihihi.. diorang tak kesah.. bedal aje... :) asalkan masyuk...
errr.. ada sesape mau turut serta? idea?! hmmm..
baca nih baca!!

"young mother, from Exeter, Great Britain, is selling her breast milk online, to earn extra cash, while on maternity leave.
26-year-old Toni Ebdon gave birth to a boy, earlier this year, and was beginning to feel uncomfortable with the amount of breast milk she was producing. One of her friends even joked that she should start a dairy, with the extra milk, and cash-strapped Toni took the idea seriously. Using a breast pump she drained the excess milk and stored it in the freezer. Next she went online and put an ad for breast milk, on Gumtree.
Although she was expecting some replies from new mothers who couldn’t produce enough breast milk for their babies, Toni Ebdon was surprised to find that most of the interested clients were men. It might sound weird, but many adults use breast milk to maintain good health, or cure illnesses such as cancer, diarrhea, or diabetes. Toni charges $26 for 113 grams of her precious milk, and sells it both fresh and stored in the fridge.
The young mother says she hasn’t made loads pf money from selling her breast milk, but since she doesn’t receive full maternity pay, and the baby’s father isn’t able to support them, the extra income is more than welcome. Toni will continue selling breast milk until she dries up, and she’ll definitely do it again, if she has another baby.

IringJeling: ramailah yang jadi anak susuannya kan? kalau orang tua minum jadi bapak susuan le plak? hooo.. tak dapek den nak tolong..

16 comments:

nabilah_2908 said...

susu ibu pun di jual sekarag ni....haih....


jom ke APA KATA HATI pulak,
ADDICTED TO BLOG

LYaFRINA said...

owhh.. ye k.. ada jual susu ibu segar.. aikk,..byk ke susu dia tu?? mcmana erk???

Hazzy Ishak said...

dasyat tu jual kat online

ct_nurmarlissaa said...

ermmm abiss lahhh keturunan manusia.....bercampur adukk...akhir zaman..

rammyd said...

ish.. org islam tak digalakkan ea sbb nanti banyak pulak anak susuan terkawen dengan anak sendiri.. :)


oh mama saya mahu kawen!

ardinihumaira said...

apa yang dni tahu, status anak susuan tu jadi bilamana anak tu brestfeeding mulut ke breast si ibu tu. kalau melalui botol susu tak jadi anak susuan. yang ni dni baca kat satu forum mengenai kemusykilan anak susuan.. nanti dni google balik. hehe..

tapi, untuk beli susu dia tu rasanya tak mungkin kot kan... heehe

kella said...

Lya: susu dah overdose kot.. hu..

Nabilah: haaah... diorang tak kesah la, diorang semua pun nak jual.. kita org islam mana boleh weh..

Hazzy: dasat kan? hohoho..

Rammyd: haah.. betul tu.. orang islam tak boleh buat camni... ramainya anak susuan jadinya! huuu...

Kak Mas: haah kan kak.. habis sumer bercampur aduk.. bercampur gaul.. hmm..

kella said...

Dni: oh ya ka dni? hmm kena check jugak lah kalo camni.. untuk kepastian dan ilmu. kalau tak, tak tahu kan.. thanks ya dni! :)

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

menurut pemberita :Toni will continue selling breast milk until she dries up

kl ditranslate dalam BM

TONI AKAN TERUS MENJUAL SUSUNYA SEHINGGA DIA KEKERINGAN

HAHAHA

DrSam said...

salam singgah. pertama kali mendengarnya. ramai yang jadi saudara susuan dengan anaknya tu nanti :)

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

SALAM KELLA

opss.....info yang pertama kali sis tahu...tq sharing..tak sangka sungguh ada para wanita yg jual susu,.

apa2 pun..jgn kita dok ikut cara mereka udahlah.....

nisya said...

uuiiissyy ade jugak orang jual.. baru tau

Mimy Hamid said...

isk isk orang putih ni kan mana la tau halal haram main belasah je...ehheeh sesapa orang islam takyahla terjebak ngan bebnda ni..skrng nk cari duit apa ada hal..bf pn buleh..hehe

kasih suci said...

ishk2.. ada jugak yg sanggup jual susu sendiri ye...dah terdesak sgt ke ape? tapi kite sbg org islam, tak baik la buat camtu..

Liessa said...

ye ke...leh lak cam tu...ape la derang nie...

Bittersweetflavours said...

muskil2 apa nak jadi....

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker