Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, June 2, 2010

Aku suka ROCK, papa suruh BERBAJU KURUNG pula..

(sticky mode: 5 day as requested by sarjan mejar)
IringJeling: Mereka Berkongsi Ibu Dan Bapa.. :)


Update cerita: ini aku dan Ayu adikku.. papa mmg suka amik gambar aku dan adik adik, aku masih ingat lagi masa di Seremban dulu, papa selalu minta kami posing, contohnya gambar tengah baca buku la.. masa main permainan la.. semua nak candid, jgn tengok kamera katanya, pastu, bergambar cam patung la, papa memang suka mengabadikan segala cerita melalui gambar, (agaknya aku terikut perangai papa nih.. ;p )
gambar no 2 tu, masa kat kampung pula, baju kurung kami berdua itu, papa yang jahit tau..
papa buat background ngan tikar mengkuang, lebih cantik katanya.. (kat belakang itu cuma pintu kayu, biasalah rumah kampung.. )
papa suruh mama sikat rambut kami begitu..
papa memang suka rambut panjang, kami adik beradik perempuan mmg simpan rambut panjang, papa tak kasi potong, bila dah besar ni je, masing2 mau tukar stail..
aku ingat lagi dulu, kalau nak minta gunting rambut pendek, papa tak kasi..
yelah.. dia jugaklah tukang potong rambut kami..
sikitttt je dia potong..
oh tentang gambar no 2 tu semula,
papa suruh senyum, ntah mengapa aku tak ingat kenapa aku tak senyum pula, tengok ajelah muka Ayu tu, itu senyum di suruh tu, hahahaha... senyum buat2! hahahaha..
tapi comel yu..
Aku tahu, papa ingin kami lebih nampak keperempuanan bila kita berambut panjang..
Aku tahu, papa ingin kami lebih nampak keayuan bila berbaju kurung..
hmm.. papa..papa.. memang kamu lebih tahu apa yang terbaik untuk anak2 mu..
Sedikit tentang Ayu, kita berkongsi zaman kanak2 bersama..
makan sama-sama, main sama sama dan gaduh pun sama2..
aku ingat aku selalu gaduh je dengan Ayu masa kecik2 dulu,
Kami pernah gaduh besar!! ada satu kali tu, gaduh yg buatkan papa hilang sabar!! lalu papa simpul rambut aku dan rambut Ayu sekali, dan sumbat kami dalam bilik stor !
rambut panjang beb.. senang simpul!
terikatla kami (dlm keadaan membelakangi masing2) dalam bilik gelap yg panas.. berpeluh peluh dibuatnya..
disebabkan takut, kami senyap je, sehinggalah pintu dibuka,
kami pun tak tahu berapa lama kami di kurung berdua di situ.. sampai tertido2 jugaklah dibuatnya..
;p
lega semula bila cahaya keluar di balik pintu..
huhuhu...
pengalaman yg tak mungkin dilupakan
macam2 cerita kami juga kongsi bersama..
ingat lagi ketika Ayu ada temuduga kerja di Shah Alam, aku ambil cuti untuk temankan Ayu ke temuduga itu, masing2 sangat tidak biasa dengan KL tapi Ayu sedikit biasa di Shah Alam kerana sebelum ni dia belajar Uitm situ , tapi tempat nak temuduga ni dia pun tak biasa.. kami naik bas, sampai lebih kurang kul 5-6 pagi, sebenarnya kami ada hubungi saudara terdekat di situ, nak minta dia hantarkan, dan sebelum pergi, bolehlah kami ke rumahnya dulu, mandi n sembahyang, maklumlah semalaman kan..
pastu, kami tunggu2 tak sampai pula saudara kami tu, tunggu punya tunggu, kol punya kol, tak angkat, kami malas la nak kol berkali2 sebab awal lagi,
tapi... pendekkan cerita sahaja, jam dah pukul 7, aku tekad aje, Ayu, hang siap aje, kita gamble je pegi, carik teksi je, pergi tukar baju nak interview tu, then aku tolonglah konon2 bedakkan dia, apa yg ada aje lah.. mandi pun tak kami ni! kesian pulak aku ngan Ayu, dia sakit mata masa tu, mata merah, terpaksa pakai spek, nanti jangkit.. so aku siapkan dia mana patut, dalam toilet je masa tu, tawakkal je kami, tengok hari pun dah cerah... bila kami keluar toilet je, kami dapat kol saudara kami tu, katanya dia ingat kami minta dihantar sahaja ke sana, hmmmm bukankah telah diberitahu.. hmm..takpalah, so dia tlg hantarkan kami ke tempat itu, melilau juga kami mencari, akhirnya jumpa.. kebetulan saudaraku punya sahabat bekerja di situ, memudahkan lagi keadaan..
Ayu mula2 tak yakin, sebab ramai yg pergi temuduga tu, semua very up to date, dressing maut punya! fuhh! Ayu kata tawakkal aje la.. bila ditemuduga, panel bertanya, kenapa dia tak buka spek mata, bukankah kurang sopan katanya.. AYu pun bagitaula.. dia sakit mata, bila dia buka spek aje, melompat panel2 tu.. hhahaha.. tahu takut... hehehe..
Alhamdulillah, berkat susah payah.. Ayu berjaya dapat kerja tu, kerja yg dia sedang kerja sekarang..

Apapun Ayu, kamu tetap adikku yg ku sayang hingga saat ini dan selamanya..
byk yg kita kongsi bersama..
suka duka ku kamu tahu.. jika kamu merasa susah, aku juga kan merasa yang sama..
semoga semua yang kita lalui menguatkan lagi hubungan kita..
jgn dilupakan aku..
walau aku telah begini, namun hubungan kita tetap tidak akan berubah!
percaya aku seperti mana aku mempercayai kamu..

19 comments:

ct_nurmarlissaa said...

tiut nyerr kamu....

sI tEDI said...

yg mana satu kella ni?

tinggi rambut panjang ye?

aku tak perna rambub panjang masa kecik2

Nadine said...

aloh aloh...comeynya dua-dua!! :)

hanie@nisya said...

chumey nye :)

ardinihumaira said...

tetap sweet!hehe...ala takpe la... rock dalam keayuan.. awww!

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

sweet memorykan...
sis dulu kan...nak jadi penyanyi...ibu minta jadi cikgu..
aduh...kikikk

cikgu isza said...

berbaju kurung pun boleh rock ape.. janji rockkkk!

a d r e y n i e e l i s y a said...

yg pntg..
rambut still rock maaaa
hehehe

azila said...

heheh..entry terbaik!!mengingatkan kisah saya dan adik perempuan sy..walaupon masing2 sudah berkahwin..kami kekal bersahabat...sahabat yg paling saya percayai selain suami:)

Mimy Hamid said...

aku sihat dear..ko yg rambut pnjg ke?? amboi sangat cantikkkk ...

Siti said...

lebatnya rambut kella...isk...comei jer masa kecik ye

Mimy Hamid said...

rambut pnjg tu ko kann..lawaaaaaaaa nyaaaaaaaaa

LYaFRINA said...

bestnyer baca,,, suka sgt n3 ni.. sgt2 suka... tiba tringat kegemaran lya dlm dunia fotografi.. hehehehe.. asya la mangsanya.. tp asya xde teman gaduh.. gaduh2 pon dgn lya la... hehehee

LYaFRINA said...

kella.. ada tag 23..
sila ambik yep.. n buat.. hehehehe

Jantan Keparat said...

alalla..
chumel nan amat!

Ain said...

chomelnya kamu berdua....

nasib baik dah besor, kalau idak mau akak culik korang....hahaha....

nabilah_2908 said...

cutenye..mmg betul2 rock..terutama tang rambut...hehe.. :)

jane said...

hahaahahah comel';)

Frodo Baggins said...

wa syak lu x nak senyum sbb ayah lu x bagi lu makan aiskrim. kan?


hahahhaha, tuah si mata merah.
harus cam pontianak cantik maya karin
mata merah tp tetap menggoda
phewww


>>___<<

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker