Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, June 7, 2010

Di Suatu Malam di Stesen Bas...

2 malam lepas, aku menghantar adikku, ke stesyen bas, nak pulang ke tempat kerja nya semula..
keadaan di stesen bas itu sungguh sesak! ramai sungguh orang!
baru ku teringat.. cuti sekolah telah bermula..cuti agong plak tu.. hmmm pakat nak balik kampung..
lepas tu aku terpandang seorang ibu ni sedang mengheret beg pakaian si anak! dengan dialognya lebih kurang..
" ini satu aje je beg hang?"
"yup"
" ini beg yg apak hang beli hari tu ka? besaq semacam je.."
"yup"
"yang hang dok 'yup-yup' ni kenapa? hang ingat mak faham kaa..? ni pesen apa la hang pakai ni..tu yang bertopi-topi tu awat hang takut burung berak kena ataih kepala ka?"
budak tu tengok kat mak dia sambil senyumm..dan menjawap
" yup!" sekali lagi..!
hhehe.. chee...dia bertopi fedora.. agak bergaya, dengan bajunya ala-ala budak zaman sekarang.. hehe.. budak baru nak naik.. mak dia cuma tak pernah lihat dia begitu kot.. :)
gambar google: cam nilah lebih kurang gaya budak tu! huhu..

Aku tersenyum melihat telatah mereka berdua! dan teringat pula cerita aku dolu2.. masa zaman kampus..
sengaja aku nak kenakan papa aku..
masa dia amik aku kat stesen bas, bersalaman, aku tengok papa tengok aku semacam atas bwh, tapi dia tak cakap banyak masa berjalan ke kereta.. dia macam tunggu je nak keluar suara!

masa tu sengaja aku dandan (ikat jalin) kecik2 rambut aku yg panjang tu, ala2 alicia key! oh aku minat minah kunci tu sangat dulu! huhuhu.. nigga style la konon! kononn....!
gambar googles: aku suka buat macam ni dulu, bila bukak dandan, rambut kembang semacam! waahh!

masuk je dalam keta, terus kluar dari mulut dia!
"dah nak jadi negro ke??"
hahahahahahahaha aku tak tahan nak gelak! ketawa terbahak2!
hehehe.. aku tahu papa mesti tak dok diam punya!
tapi pastu aku kautimm la balik dengan papa.. saje je nak kenakan papa.. hehehe..
beresss.. pastu bersedialah dengan ceramah dari mama pula.. ;p

si B aku pun share cerita juga,
masa tu zaman study, lama tak balik kg..
dan bila dia balik2 rumah je terus meluru kepada maknya!
dia yg terkenal dengan kemachoaannya,telah bertukar gayanya !!
alamak! jadi 'Auuwwww' nyah! Aww!!
cara percakapan, dengan liuk badannya liuk lentuk cam sotong, di buatnya gaya lembut si 'Aww'...
Maknya?? mahu tak terkejut!?
"kamu kenapa jadi macamni?"
" ala mak... ( sambil tangan bengkok2 tercuit-cuit.. tangan satu lagi kat pinggang! ) biasalah mak... kat kampus ramai kawan yang macam ni.. so.. i terikut-ikut lah... auuuww!"
apa lagi! maknya ligan lah dia dengan senduk kayu! hahahahahaha..
ampun....


Gambar googles: terkejut mak, nyah...

IringJeling: sekarang tiada lagi aksi alicia key untuk ditonton umum, cuma kalau di rumah boleh sahaja.. untuk yang halal.. :)

12 comments:

LYaFRINA said...

hehehheh.. budak2 baru nak naikkkkk!!!
biasala tu.. hihihihiii

tiba2.. kembali k masa lampau.. zaman minah skuter.. wakkakkakaakak!!!

QieFLy si Dolce said...

hahahha....mcm2 ragam yang ada....terpulang pada isi hati sendiri untuk memikirkan mana yang baik dan salah... :P

Amieynna Amin said...

ciannya mak dak tu..
cam menarik je nak wat keputusan mcm tu.. kan?

hanie@nisya said...

heheheee klaka la

kella said...

Lya: hmm kita pun camtu gak dulu...
terikut.. sib baik la tak keterlaluan atau terjebak kepada yg tak sihat!

Qiefly: ya.. terpulang.. asal tidak melebihi kan..? masing2 punya citarasa sendiri..

Amieynna: hahaha.. mak budak tu geleng kepala je.. huhu..

Hani: klaka? mula tu kan, ingatkan nak terus meluru je kat papa terus cakap.. " yo, yo wassup..wassup!" mahu mengucap panjang pulak...! isk..ishk.. ;p

ct_nurmarlissaa said...

huhuhu..i pun gi duta bus stand memacam aderr...but lum updatee...tunggggguuuuuuuuuuu...k

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

tu dia,,,

ragam pelanggan bas nie..lama ayu tak pi ke stesen bas..rindu gak layan ragam manusiakat sana...

tapikan..bebudak mmg mcm tu asyik update fesyen aje kerja depa...alahai...

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

hahahahaha..
entri kau hujungnya macam cerita kat entri baru aku..

kella said...

Kak Mas: huhuhu.. kita tunggu apa cerita kak mas pula ya!

Kak AYu: he.. kak ayu, macam macam ada.. masa semalam tu siap ada orang nak ngorat kita! hehehe.. masa tu dia tengok kita sorang, mula la pasang umpan! konon.. pastu bila adik laki dan b kita sampai terus merah mukanya! maluu.. ;p

Alvin: ye.. aku dah pi tengok, baca dan komen sekali.. huhuhu... aku baru nak jeles pada si 'ayu' dalam puisi tu.. hihihihi.. ;p

Miss Annaz said...

budak2 baru naik mmg suka try sesuatu yg baru...
itu pengalaman utk dorang...
jangan salah cuba..udah....

Mimy Hamid said...

biasala beb pengalaman budak bru nak naik..skrang ni idak le

fazRul said...

seyes mmg lawak...baca 2x nie..besh sgt222..

nnt nak try buat kat omak den plak lah..nak gak jadi sutun...hehe

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker