Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, June 3, 2010

Bila Hempedunya Di Mulut..

Susah bila hempedu berada di mulut!
terasanya lain macam..
aku pelik, dengan manusia jenis yg hempedunya ada di mulut!
pahit tu asyik berada dekat dengan mulutnya!
asyik nak sembur orang lain dengan kepahitan!

logik juga mengapa Tuhan letakkan hempedu itu berada dekat dengan hati..
walaupun ianya pahit, tapi bila dekat dengan hati.. maka dia dok diam2..
berkawan dengan si hati yg baik.. maka senyapla si hempedu..
itu kalau hati baik lah..
kalau hati dah jahat, busuk!.. tu yang buat hempedu sampai terkeluar keluar ke mulut! terjejaslah hati..
kalau nak hempedu kembali semula, kena telan kepahitan itu sendiri dulu!
bila dah rasa betapa susahnya nak telan kepahitan sendiri..
baru lah ada kesedaran!!!

isk! taknaklah aku melalut panjang..
cuma..
aku kesian kat orang yang hempedu di mulut!
dia sentiasa rasa pahit!
pahit yang amat!
terlalu lama..! sampai dah terbiasa..! dan dah tak terasa pun lagi..!
pastu kerja asyik nak bagi orang lain rasa pahit juga!
sentiasa tak senang dengan orang..
sentiasa nak mengutuk orang..
mulut tu takda insurans..
cakap pakai lepas je..
tak tahu nak fikir hati dan perasaan orang..
tahu nak sakitkan hati orang je..
yang penting dia puasss
puas bila dapat aibkan orang..
puas bila dapat jatuhkan orang..
puas bila kemenangan berada di pihaknya!
menang cara kotor!
itulah bila hempedu di mulut!

HUh! mulut pahit!
busuk!
hati pun busuk!
basi laa...!!

















IringJrling: isk! sabar, jgn sapai hempedu aku pula terkeluar berada di mulut! aku tak mahu seperti dia.

10 comments:

ardinihumaira said...

ha ah la.. mulut dia pahit.. sian dia... susah kan manusia cemtu.. huhu..

Welcome to MyBlog ;)

kella said...

Dni: susah.. takleh nak tegur..
tak mahu dengar..
tak mahu berubah..
pada dia.. dia adalah yang terbagusss....
baguss lahh..

nabilah_2908 said...

hmm..apa kata hari2 sumbt gula2 kt mulut dia...lama2 tkde la pahit lagi...:P

ckp mcm senang jer kn..realitnya...? huhu.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
TERINGIN

hanie@nisya said...

manusia camtu tak payah dilayan. Wat atie sakit je

ct_nurmarlissaa said...

huhuhuhu...opis politikk memang menyakittkan ...ignore jeww...k..jgn kiter seperti dia

sI tEDI said...

aaduhai!

org yg hempude kat mulut ni baik x de mulut pun okey

kella said...

nabilah: udah disuap macam2.. masa tengah dlm mulut ok lagi, tapi bila abis je manis tu.. jadi pahit semula.. hmm.. takleh nak ubah..

Hanie: betol.. makin di layan makin sakin hatinya.. makin naik darah pulak!

Kak Mas: yess.. jgn ku sepertinya sudah.. susah la kak.. politiking di pejabat.. hmmm...

Tedi: hahaha... bagus juga.. tinggal matanya sahaja yang terkebil kebil.. hohoho.. lebih kalu.. pelempang aje sebijik! :)

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

sayang ku kella

abaikan sayang
buat tak tahu..makin dilayan..makin sakit dijiwa...
sis tahu...kella mmg bijak...bijak atasi semua itu

semoga awak bahagia selalu

Mimy Hamid said...

yang penting ko bukan mulut macam tu..mulut ko semanis kurma gitu..hehe

kella said...

Sis Ayu: tengkiu kak! ala.. kita bontotkan aje dia.. hahahaha.. maksud kita tu, bila dia buka mulut je.. kita berlalu belakangkan aje dia.. bontotkan aje.. sambil berlalu..

Mimy:yahuuu.. semanis kurma ya.. sepahit hempdu..
kurma dah abis kat umah ni mimy.. hmmm... takpe.. muka manis kan? hehehe ;p

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker