Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, March 3, 2011

Puan ke Cik

satu perbualan telefon berlansung...

Aduka : "Puan, kalau begitu saya akan ke pejabat puan untuk menghantar dokumen ini, di tingkat 2 kan?"

Melur :" ya.. boleh datang bila bila masa, saya ada di pejabat"

Aduka : "terima kasih puan"

Melur: " sama sama"

30 minit kemudian si Aduka itu telah sampai ke pejabat si Melur itu..

Aduka : " errr...puan Melur binti Taruna?"

Melur : " ya saya.. betul nama saya.."

Aduka: " errr... sorry.. puan, eh cik, eh puan... eh..... puan ke cik ni?"

Melur: " ehh.. kenapa.."

Aduka: " maaf tadi saya bercakap dalam telefon ingatkan puan.. rupanya.. err.. Cik kan?"

Melur: " hehehe... nampak macam Cik ya?"

Aduka: " errr.. Cik la kan..."

Melur: " haha.. mana mana pun boleh... "

Melur kemudiannya tersenyum sambil mengambil dokumen itu dan tandatangan di kertas itu..
huhuhu...
senyumnya agak lama...
tertanya di fikiran kenapa agaknya dia menganggapnya 'Cik' setelah melihatnya?
Puan bagaimana.. Cik pula bagaimana..
tapi persoalan itu hanya mampu mengukir senyum di bibir Melur yang sememangnya berstatus sudah berkahwin...

apa apa je la...

:)

13 comments:

~aSFaLiZa~ said...

nampak muda la tu

azzey said...

HU3....Saham tinggi lagi le tu..

cik dah ganu kiter said...

puan ni mungkin dengar mcm suara tegang kut..lancar...

cik pulak..kecik molek mcm x kawen lg...

makdara TERdiva said...

panggil cik puan pun okey :D

sw33tdarling said...

kalau berpangkat dalam army, tak kira dah kawen ke belum, tetap kena panggil puan.. hehehe

Cik Pah said...

oh mesti dia tgk body pn melur masih bergetah macam ank dara kot.

Citarasa Rinduan said...

sila gelar kak ayu dgn panggilan baby

hahahahha


puan ayu...

nabilah_2908 said...

hehe..nampak muda...sbb tu la si Aduka panggil Cik... ;)

ada juga status Cik..tp dipanggil Puan... huhu.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
FOLLOWERS APA KATA HATI

Kakzakie said...

Dalam telefon suara kedengaran macam puan, depan mata nampak muka macam cik lagi. Ewah... kella ke tu?....

gadisBunga said...

ke aduka tu dah tersangkut? ayo! :D

PutRee SeJiNjaNg said...

hhehe dear...kalau gabung pun ok gak..CIK PUAN..hehheh

ummu said...

assalamualaikum
he he agaknya dengar suara, macam dah kahwin...sekali tengok, muda lagi.

ciK LyndaWawa igUana said...

nampak mude..=] bagus2.....

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker