Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Sunday, May 29, 2011

Nak minta tolong

Assalamualaikum,

aku nak minta tolong kawan kawan beri pendapat..
dah berapa kali kuar masuk ke kedai letrik, kedai kedai yang jual jual ni.. tapi masih tak dapat buat keputusan.. ishshh... macamana?

aku nak beli dapur.. sebenarnya lebih kepada oven..
dalam fikiran dari dulu lagi, memang nak beli yang Zanussi yang atas dapur, bawah oven tu, sebab utama dia pakai gas je.. aku lebih suka guna gas dari eletrik.. lagipun ovennya tu besar jugakkan?


tapi sekarang dah berbelah bahagi..
survey punya survey.. dalam internet pun byk citer pasal oven europa Valencia yang jet cook tu..
tapi oven ni pakai eletrik..
aku tak tahu la sekarang ni nak buat keputusan nak beli yang macamana
terukkah penggunaan eletrik untuk penggunaan oven europa ini?
ada sesiapa yang tahu?


boleh la tolong aku..
korang rasa yang mana lebih berbaloi untuk beli?
apa kelebihan antara 2 jenis dapur ni.. atau ada jenis lain?
aku memang dalam dilema ni.. aku sebenarnya taknak guna eletrik punya sebab takul bil eletrik naik ! :p hehe..
aku bertujuan untuk pakai lama... kot nak lebih serius dalam bisnes  ke.. mesti la nak pakai yang besar tak..
tolong ya, kalau korang ada apa apa cadangan atau pendapat boleh la dicatatkan di ruangan komen yang disertakan di bawah..

terima kasih banyak banyak!
=D

8 comments:

mzhany said...

kella...
hrmmm makcik hany pun pakai mcm yg first mcm kella nak tu, uhhuhu mmg besh kan.


hany tak tahu sgt ler, amponnn xmampu tolong...

azieazah said...

Jenama Zanussi tu memang tahan lama. Kak Azie guna dapur gas (siap ada oven kat bawah tu) sejak mula kahwin sampai anak 3.

Tak tau la sekarang cemana. Sebab barang elektrik zaman sekarang dah tak seteguh 10, 15 tahun dulu...

gedek! said...

lambong duit syiling....!

My Little Diary said...

minyak naik, letrik pun naik...
sama ajer... ikut kesenangan kella.
saya guna yg zanusi tu.. :)

Kakzakie said...

Kalau kakak masih suka dapur yg guna gas juga.....

nabilah_2908 said...

belum ada pengalaman lagi beli perkakas dapur ni..

masih lagi dok menumpang kat rumah ayah &ibu..hehehe...

tapi kan...saya rasa...baik beli yg mnggunakan gas...buatnya xde elektrik...xboleh masak.... tul tak..?

lagi2 kalau nak masak bnyk..or makan masa yg lama...tak melambung ke bil elektrik...? (^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
1H 4W

MataHati @ MH said...

bagi sya beli jer zanussi tu.. better 2 in 1. lagi pun taarif lektrik dah naik pulak.. jadi, fikir2 kan

Citarasa Rinduan said...

sayangku kella

kalau CMG kata.. ti dia,. siap tanya pakar masak2..
zanuzzi terbaik....
api atas bawah...
perfect nak masak apa2....

apa lagi???

jgn pilih lain ya

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker