Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, May 16, 2011

Loken atau Lokin atau Memory Lane

Ada sesiapa yang pernah pegi Lokin? kalau orang Perak terutama yang dok Ipoh mesti tahu Lokin punya..
atau dikenali dengan Memory Lane... atau Gerbang Malam di malamnya? ye ke?

Aku memang suka tempat ni! itu aku lah, tak tahu lah orang lain, tapi aku rasa ramai orang pun suka tempat ni, tapi ada jugak di antara kawan2 aku tak suka tempat ini, katanya tempat orang jual sampah! isssh, ada ke? hanya jauhari mengenal manikam..

aku suka tempat ni sebab ada banyak barangan klassik, barang pelik2, barang2 unik, barang barang yang boleh buatkan aku mengimbau masa lalu.. zaman kanak kanak.. pendek kata barang barang lama yang dijual samada tersangat mahal atau tersangat murah.. =)
tapi sekarang ni, dah banyak barang  barang lain turut di jual, dan makin besar dan Lokin ni, dah ada orang jual buah, pakaian, selendang.. dan macam2 lagi lah!

macam aku ni memang le suka.. sebab aku memang suka kat barang barang klassik, unik yang memang sukar untuk diperolehi zaman sekarang..


~ macam macam ada.. meh main 'cari barang tersembunyi' meh! ~


~ hai.. teringin nak telefon antik yang itu!! mahal weh....~

~ haa.. ini kegemaran aku le nih! tu tengok tu tangan aku le tu dok milih pinggan lama.. best!~

~ ini adalah barang lama, klassik yang paling besar kot kat Lokin ni!~


~ dan ini ialah aku punya! berjaya beli 3 besar, 3 kecil dengan harga yang cukup memuaskan hati selepas sesi tawar menawar! tersangat la murah hai..kondisinya pun masih elok dan cantik..~

nanti nak balik lagi, nak pegi Lokin lagi! geee... :D



Jom lah, pada sesiapa yang belum pernah pergi boleh la pergi, oh ya! Lokin hanya di buka pada hari Ahad sahaja ya.. ingat tu.. =)

14 comments:

Kazaztan Team said...

pinggan bunga kangkung...pinggan zmn kecik2...ehehhehehe...

mzhany said...

lokin eh panggil.

ha kalau hr sabtu petang smpai ke mlm ada jugak kat MARDI UPM tu, banyak la brg2 antik cenggini...

Prince Halilintar said...

dah lame xpergi sini...

gedek! said...

Lokin?

Everyday? Time?

MataHati @ MH said...

1st time dgr nama tempat ni... best jugak kalau dpt pergi tempat mcm ni..

Mimy Hamid said...

menarik nya...tempat jual brg antik...klu ko gi kirim gak

kella said...

KT: yeee.. kita suka... ;D

hany: ye ke? tak pernah tahu tu.. ok ke? bleh la pas ni g terjah! :)

Prince; tahu tempat ni ya? hehe... baik pegi, best tau.. :)

Uncle Gedek: ya lokin... not everyday...every sunday only.. from am to pm.. :)

Matahati: haah.. memang best tau.. tampatnya besar... im sure youre gonna like it! :D\

Mimy: memeang menarik.. err.. ko nak kirim apa.. aku yakin byk menda yang ko suka! =)

daddykoolz said...

pinggan tu mmg menarik....hehe

Kakzakie said...

Kalau di JB biasanya kena pergi ke Batu Pahat ada pekan kecil nama dia Rengit. Banyak benda-benda macam tu...

nabilah_2908 said...

nostalgia nya pinggan tu... ;)

harga barang2 kat sana macam mana...berpatutan tak..?

My Little Diary said...

pinggan bunga tu memang klasik...
satu lagi saya ternampak mangkuk tingkat..hehe, teringat zmn kecik2 dulu... :)

kella said...

Daddykools: yeee kan? menarik kan? hehe.. kita punya tu... gembiranya.. =)

Kak Zakie; ohh.. ada jugak.. johor pun ada kota lama kan.. mesti ada byk barang barang lama... :)

Nabilah: harganya memang patut... kena pandai tawar menawar..kalau dah mahal.. mahal sangat.. murah murah sangat...

Cik Rima: kan? teringat kan? itulah.. itu yang kita suka tu... heheh.. kita serupa.. :)

kella said...

Daddykools: yeee kan? menarik kan? hehe.. kita punya tu... gembiranya.. =)

Kak Zakie; ohh.. ada jugak.. johor pun ada kota lama kan.. mesti ada byk barang barang lama... :)

Nabilah: harganya memang patut... kena pandai tawar menawar..kalau dah mahal.. mahal sangat.. murah murah sangat...

Cik Rima: kan? teringat kan? itulah.. itu yang kita suka tu... heheh.. kita serupa.. :)

Nadine said...

Wah menariknya. dimanakah tempatnya ye? I tak pernah dgr Lokin and I mmg tak brape tahu selok belok Ipoh ni..

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker