Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, May 25, 2011

Kek Coklat Kukus Lembab, mudah!

Assalamualaikum,
Keknya dah habis..buat 2 hari lepas.. teringin nak makan kek coklat sebenarnya.. tapi  tak mahu makan yang beli.. tak puas.. jadi buat le sendiri...godek godek buku resepi.. ada resepi yang simple..
hari ni baru sempat nak postkan resepinya...
aku nak kongsi dengan teman teman semua sebab kek ini sangat senang, mudah, ringkas.. dan sedap laa! lalalala..  =)

 Kek Coklat Kukus Lembab

1 cwn tepung gandum
1/2 cawan serbuk koko
1sk baking powder
1 kotak susu coklat ( 250 ml)
2-3 biji telur
1 cwn gula halus
1/2 cwan butter/ mentega
3sb susu pekat
1/4 cawan minyak masak
1sk esen vanila
(kalau taknak guna butter masukkan 1cwn minyak.. ganti butter tu..)


cara;

-pukul gula, butter, dan masukkan telur, kemudia esen, masukkan tepung, serbuk koko, baking powder perlahan lahan... kacau..
-masukkan susu coklat dan last sekali minyak..
- kacau rata..
-setelah kukusan panas, masukkan adunan tadi..
-kukus 23-40 minit.. =)

toppingnya;
3-4 sb susu pekat
1/4 cwn serbuk koko
2sb butter
2sb susu segar

iya..

inilah hasilnya...
sepiring kek ini ialah untuk jiran sebelah.. =)

~ tapi ini kek aku tak buat toppingnya pun... m.a.l.a.s. .... hehehe... tak sabar nak ngapp!~


selamat mencoba pada sesiapa yang mahu mencoba..




~Oh ya, lagu yang sedang ke udara di blog ini sekarang ialah.. Rapuh nyanyian Opick 
hayati ...


2 comments:

Frodo Baggins said...

perghhhh .... oohoiii
bernapsu betol tgk

nabilah_2908 said...

usih...sy tk minat nak makan...tp minat nak buat...hehe...

teringt bulan puasa bila dgr lagu opick ni....ada drama di tv1 guna lagu ni... tk ingt dh pe tajuknya...tp best... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
JUARA MENTOR 5

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker