Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Saturday, December 31, 2011

Bila 2012 semakin hampir

Assalamualaikum,

Ramai benar yang ingin menjemput kehadiran 2012..
sana sini masing masing sibuk memperkatakannya..
rai atau tidak..
2011 tetap akan pergi.. dan 2012 bakal tiba ..

tadi, sempat keluar rumah..
ada urusan,
singgal ke kl Central..
ramai betul orang ya..
jalan lagi..
Kuala Lumpur..
tak pernah sunyi dengan limpahan manusia..
yang ketara aku lihat..
ramai pula pasangan2  .. yang kecil2 moleh belaka..
tertanya.. berapa agaknya umur mereka ni..
sekolah menengah pun mcm tak lepas lagi..
ke mana mereka nak pergi..
mak bapa diorang tahu kah anak2 diorang ni keluar..
berpimpin tangan..
di heret oleh sang arjuna , hero pujaan hati..
si gadis pula tersipu senyum bila sang arjuna mengenggam erat tangan..
" rasa selamat bersama si dia.."
...
"awak, awak jangan risau, nanti kalau dah lewat saya akan usahakan juga hantar awak pulang walau sesusah manapun.."

" ala awak.. takpalah kita stay malam ni, esok awal awal kita balik la, nak buat macamana dah lewat sangat ni.. awak sayang saya kan.."
(blueekk!)

lagi 9 bulan..  
berebut rebut berita di televisyen, keluarkan hasil kisah cinta mereka..
terpampang di semua muka depan akhbar..
majalah..
wajah si kecil yang tidak berdosa..
meruntun jiwa
merentap perasaan
tersentuh hati..
melihat tubuh kecil yang tidak bernyawa itu..yang masih bertali pusat..
untung2 ada yang masih bernyawa, dapat diselamatkan..
tapi kebanyakkannya telah diperlakukan seperti binatang!
tak sanggup melihat tubuh kecil itu yang lebam2.. luka2.. kebiruan..
air mata jadi percuma..

salah siapa?
benarnya..
tak usah dimulakan dulu mengikut budaya budaya dari luar ni.
nak dijadikan ikutan buat apa?
sekat awal awal
jangan bila dah jadi baru nak terngadah!

Aku membebel pula..
aku sayang sebenarnya..
sayang..
sayangnya..
sayangnya..
rugi je.

pagi tadi ada sahabat bertanya khabar melalui sms..

....... di pertengahan sms......
A : kita ni asyik sms je.. jom la kita jumpa..
B :  yelah.. lama sudah.. jom la kita jumpa, kamu datang umah aku.. aku masak special..
A : ok, kau celebrate nu yers kat mana malam ni? countdown kat mana..
B : ouh..aku mungkin countdown dengan ustaz azhar di shah alam  nanti.. jom sekali!
sms terberhenti di situ.. tiada balasan..

ok.. sampai sini dulu celoteh aku..
kot ada yang tersalah tersilap harap di maafkan ya... =)



dari tingkap rumah ni dapat lihat bungapi juga di kejauhan...
selamat datang 2012.. =)


2 comments:

Ati Masrif said...

salam,

selamat menyambut tahun 2012

jumpa lagi tahun depan di maya :)

akuzle ayu said...

kuikuikuikui... ameekkkk!!!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker