Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, June 14, 2011

How sad..

sedih betul tahu ada yang mempersoalkan.. mempertikaikan hukum Allah.. malah ada yang memperlekehkannya..
sedih sungguh..

Hukum Hudud di perlekehkan.. hukum poligami ditentang setentangnya..kini terbaca pula tentang hukum Faraid yang dikatakan tidak membela kaum wanita?

Astagfirullah...

Siapalah kita untuk mempersoalkan Kebijaksanaan Allah?
Apabila ianya datang dari Allah sendiri, maka tidak perlu dipertikaikan lagi itu dan ini..
mempersoalkannya sama seperti kita tidak percaya.. dan jika hilang kepercayaan pada Allah? maka?
Nauzubillah...

Ya Allah,
ampun kan dosa ku andai pernah sedikit terlintas difikiranku,
sesungguhnya Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah.. dan Nabi Muhammad itu Pesuruh Allah..!

marilah sama sama kita belajar dan fahami  segala hikmah yang tersembunyi dalam setiap hukum yang diturunkan oleh Allah, kerana kita tiada haq untuk mempertikaikannya..

Allah yang Maha Mengetahui , Maha Adil lagi Maha Bijaksana!


Maaf, jika agak serius pula entri kali ini, sambil aku beringat ingatkan diri sendiri  mahu juga ku kongsikan bersama sama kalian para sahabat ku sekelian, moga mendapat manfaat darinya.
aku pun masih banyak kena belajar lagi..
Yang buruk semuanya datang dari aku.. dan yang baik segalanya dari Allah..





Siapalah saja kita ni...
sedar ke?
kita datang dari  Dia ..
dan akan kembali kepadaNya juga..

4 comments:

My Little Diary said...

iye lah
sapa lah kita untuk menolak ketentuan Allah SWT

setiap kejadian ada hikmahnya

LYAfrina said...

inilah.. dunia dah akhir zaman,,
yang x halal pon jd halal.. & mcm2 lg

miloais said...

biasalah kan... bila manusia tu rasa dia dah lebih pandai dari yang pencipta dirinya itu...
segalanya tak betul
segalanya nak ditentang!

mzhany said...

mcm mcm skrg kan kella...taktahu nk ckp ape, yg pasti sama sama kita KEMBALI padaNYA, amalkan ajaran NYA...INsyaALLAH semoga kita semua di dalam rahmat dan redho NYA...ameen

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker