Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, June 23, 2011

hollaa..

Assalamualaikum!

tok tok tok!.. ada tak kawan kawan nih?
lama cuti.. ni baru buka pintu rumah.. kejap lagi kalau sempat nak pi ketuk rumah kawan kawan pulak!
hehehe..

Apalah perkhabaran kawan kawan semua..
harap.. semuanya baik baik sahaja.. =)

nak minta maaf.. asyik dok minta maaf je keja nya.. yelaaa lama tak jenguk kengkawan dah kan.. takpe la.. nak minta maaf juga.. (^__^) v


Cerita lain..

Hujung minggu lalu.. mama datang dari kampung...


















tengoklah barang barang yang dibawanya tu! (ada jugak tak sempat snap)
kalau boleh nak bawak semua menda datang umah aku!
2 kotak barang dengan beg pakaian! naik bas tu tau.. kesian kat mama..
dah la hari Jumaat lalu jem, lantas bas pun tak berhenti di stesen, tapi berhenti di tepi jalanraya, terpaksalah mama menapak ngan kotak kotak tu semua! aku plak lambat sikit! jem sangat masa tu! tapi bila dah tengok muka mama.. terus terasa sejuk hati ni...

dia bawak 2 bekas kek coklat, bawak kepok lekor, bawa pulut lepa (belum panggang), karipap( separuh masak).. ketupat.. bawa buah mangga.., ada cili kering, lada hidup, halia, daun ketereh, nise (manisan), budu..
sehari sebelum nak datang.. papa kata mama sedang sibuk di dapur.. buat itu dan ini... kesian mama..
dan di tengah malam tu pula..bila aku dapat cakap ngan mama pula.. mama kata.. papa sedang sibuk buat karipap.. untuk dibawa ke sini!
hmmm... terharunya rasa hati ni! :'(
itu pun dia kata tak dapat bawak beras!
hadooi.. ma... tak perlulah nak bawak beras segala..
kata mama..tak sedap rasa hati ni kalau tak bawa apa2..
untuk anak anak.. dia sanggup je katanya..
hhuuuu...

sedih pula rasanya bila dia dah balik kampung semula..
adikku 2 orang pun ada datang.. tapi mereka dari Kuantan..
rasa sunyi je bila mereka semua dah balik...
sedih..
buat aku mengalirkan airmata je bila ingatkan mama..
sempat jugaklah belajar beberapa resepi dengan dia...

Mama.. nanti mama datang sini lagi.. kali ni papa pun kena datang sekali!
papa.. papa... i love u papa.. i sayang u mama..

15 comments:

miloais said...

seronok kan bila mak-abah datang umah...
nak plak... macam2 depa bawak dari kampung!

banyak tu stok uols! hiks

CT NoArIzAh ArIs said...

Banyaknya bekalan..terabih ke tu klau x hulur2 le ke rumah kecik ni...hihihi!!!

LYAfrina said...

lama x nmpak kelibat kella...

wowww..byknyer buah tangan dr kampung...

Kakzakie said...

Kesiannya dia naik bas dgn bekal yang macam nak berjual banyaknyeeerrr!! Lihatlah kella jiwa mama yg tiada tolok bandingnya.

My Little Diary said...

saya disini sehat2 saja...hehe

bestnya dpt kek percuma...sayang mama!

kella said...

miloais: itulah.. sian dia dtg byk brg bawa.. tp memang penuh la stok tu kat umah.. terima kasih mamam

kella said...

Kak CT: memang byk.. tu pun mama pun suruh sedekahkan kat jiran jiran terdekat.. yang mana dekat2 tu boleh le merasa.. alhamdulillah..

kella said...

Lya: itulah.. jarang dapat bertenggek lama lama kat blog dah sekarang ni.. sibuk je...
memang byk makanan mama bawa.. alhamdulillah.. mama memangnya begitulah...

kella said...

Kak Zakie: bergenang air mata kita.. termenangis terus bila membaca komen akak ni! sob... sob.... :'( sedih gilerrrr!!! mama... memang tiada tolok bandingnya! dia lah satu satunya! mama!!!!

kella said...

Rima: alhamdulillah.. sihat..
mama tahu anaknya memang gemar kek coklat.. tu yang dia buat sampai 2 loyang... mama.. mama...

gedek! said...

Ini stok sampai bulan puasa ke...?

hoi!

kella said...

uncleGedek: kalau boleh ke bulan posa baguih jugak! tapi untuk makluman, sebahagian tu dah abisss. :) alhamdulilah.. rezeki dari ayahanda dan bonda.. syukur..

Cik Pah said...

bertuah kita ygh masih ada mak bapak kan.. hargailah mereka sepenuhnya

Citarasa Rinduan said...

kella..
memang bonda kamu ibu contoh..
sanggup untuk kamu..
risau melihat kamu kurang makan, walhal kamu cukup segalanya

kalaulah kak ayu boleh pinjam mama kamu..
tentu kak ayu akan menjadi anak yang paling bangga..

Mimy Hamid said...

kasih mama weh...camtu la kan bila berjauhan sesekali menjenguk mmg macam macam....macam aku le nak balik umah MIL mak aku bekal banyak la..itu la ini la

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker