Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, March 4, 2010

Syafia oh Syafia...



(1st berita yg aku tahu pasal Arwah Syafia..)

Air mata tiba tiba mengalir tak semena-mena, bila saja aku mendengar cerita sadis ini di Buletin Utama TV3 hari tu!
Ya Allah.... dah takde akal ke orang tuh!! (()^%$%#@!!!^*&^#@**@!!celaka!) menyumpah-nyumpah aku dlm hati, mulut dah tak leh berkata apa kecuali Astaghfirullah...
mata dah tak mampu menahan sebak, telinga dah makin panas mendengar setiap butir cerita.

Mati kerana; Pendarahan otak, Cedera parah di perut, ginjal; tak cukup dengan itu, badannya penuh luka dan lebam seluruh badan! Ya Allah... begitu menyayat hati ku.. kau diseksa begitu rupa Syafia!

Pembunuh ialah teman lelaki kepada ibu Syafia yang telah lama hidup bersama! dipercayai mpunyai anak bersama berumur 6-7 tahun, hasil dr hubungan tidak sah itu!dan dipercayai juga sdg mengandung 4 bulan! berzina? selama itu? wallahu'alam..

( terdetik dalam hati ku.. perempuan jenis apa ni! tak malu! selayaknya kau digelar binatang, bukannya 'ibu'! semestinya kau saksi segalanya.....)

pastu kamera menyoroti gambar seorang perempuan muda yg menangis teresak2.. oh.. rupa2 nya inilah ibunya!?? kau menangis wahai ibu? kenapa?? adakah kerana kau ibu, maka seharusnya kau menangis?? kenapa aku pula lansung tak terkesan dek tangisan kau itu?? Pelik, seakan perasaan tak dapat didefinasi... (maafkan aku ya Allah jika aku berperasangka buruk..) tapi hati aku lansung tak terkesan! tertanya2 apa punca perempuan itu menangis? pengsan pula? aku musykil!! untuk apa sebenarnya?!

Tiba pula bab cerita saksi2 yang melihat anak kecil itu di tendang disepak bertalu2 bagai bola di padang bola! begitu kuat & hebat kudrat lelaki laknat ni, menunjuk kuasanya pd si kecil Syafia? (kau lupa kuasa besar Maha Kaya ...)
hmmm... yg mlihat ni pun satu lagi hal, cara diorang citer tu cam ceritera dalam buku , serius sket beb..! diorang kat padang bola leh tutup mata je ke tengok? ntahla, aku pun tak tahu bgaimana keadaan sebenar di sana.. hanya mendengar cerita...

Datuk dan nenek menangis tak sudah2... katanya selama ini memang perasan ada cucuh2 rokok pada Syafia, tapi boleh percaya pulak kata2 Syafia yg katanya terjatuh dalam semak, bukan cucuh rokok!
katanya... "Budak tu pandai menyembunyikan perkara sebenar dari kami" (What da mesin fax?) kau cakap apa... ?? pokcik.. mintak maap le aku kurang ajar sikit.. kau buat aku mengerut dahi terpinga-pinga.. kau cakap apa ni...? aku tak paham...!

yg buat aku pelik sekali, tertanya2, perempuan itu tak bersalah ke? bebas je nampak? apa dia buat disitu? tak tangkap dia sekali ke? err.. dia tak bersalah ke? oo.. sebab dia dah nangis sampai pengsan ke?, so that? errr... kau tak malu ke? kau..kau.. kau... urrhhggghh!



sigh......


Aku melihat ,mendengar satu persatu..berita tv3 tu!
dan lepas je dengar berita tu, terus macam2 perasaan timbul!
sedih tu mmg dah tentu2, Mr Hubby kuar bilik air terkejut nape nangis ni..!
tapi byk jugak perasaan lain menjengah satu persatu!
rasa Pelik, tertanya-tanya.. musykil... was-was.. terpinga-pinga.. tak puas hati! macam2 ada!



bagi aku samada orang yang tolong tengok je, Atuk, Nenek dan tmasuk Perempuan Itu...
Celik mata.... tapi tak nampak...
tapi perempuan itu lebih lagi!! dia celik mata, nampak, join? dan redha? (hanya Tuhan sahaja yang tahu) Wallahua'lam

2 comments:

Mimy Hamid said...

dasar jantan kecut telo..kan aku dah geram ni...sial vavi semua la..maki hamun jap kat si jantan tu...si ibu lak monyet monkey bone..ibu apa buat anak cenggitu..menangis hipokrit sangt..dia ni pun sama la...aku ada dpt email pasal mak syafia..nnt aku email..teruk weh perangai mak dia ni

kella said...

tulah pasal! menangis sangat la ko... nape lak ko menangis kalo yg selama ni ko biarkan aje pakwe suwe ko buat camtu kat anak ko...
dah tu masih berstatus isteri kepada si suaminya yg kat penjara tu lagi.. bukan dah cerai pon..
apa nak jadi...
jangan salahkan dunia yang berubah! manusia yang kejam..

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker