Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, November 16, 2011

Kari Ikan & Brussel Sprout

Assalamualaikum,

Dah makan tengahari?

ini menu hujung minggu lalu.. dah rasa lama sangat tak masak lauk pauk aneka berat2 ni.. sesekali pekena kari pulak!

Aku pun dah lupa nama ikan ni.. samada Jenahak ataupun Ikan duri.. sebab hari tu masa kat pasar 2 jenis ikan ni yang aku dok bedek bedek!
beli sebelah je... untuk 3 orang makan.. cukup... =)



Nama sayur di bawah ini ialah sayur brussel / mini kobis.. atau bahasa inggerisnya.. Brussel Sprout! ada jugak satu nama lagi.. kot bahasa Cina.. tapi aku dah lupa.. nanti kalau aku gi NSK lagi.. aku tangkap gambar nya... =)

masak sayur ni goreng dengan sos tiram.. bawang putih...
krup krap makannya..
sayur ni agak rangup! sedap!
=)


oh ya.. menu tambahan untuk hari itu.. telur dadar spesel! dari achik! 


tengahari tadi makan nasi Arab! masyaAllah.. sedap doo...
se set 18 hengget! kami kongsi 4 orang.. memang berbaloi baloi...

korang semua lunch makan apa je hari ni.. =)



sekarang ni hujan sedang turun pula.. memang sejuk...
nyaman je rasa..
jari jari ni menari nari dengan rancaknya di atas papa kekuncikk..
mengikut rentak2 irama yang ku mahu..

=)






14 comments:

Mimy Hamid said...

hamboii menu tengahri ko simple tp terancam tekak tau..mcm biasa sila la letak resepi..isk ko ni ...aku ni perujuk resepi

bujal X said...

ikan jenahak tu~~ikan duri takde kulit camtu~~

saya makan roti dengan sosej je~he~~

Kella said...

mimy: konak resepi ke nanti aku update la... ala.. menu campak mencampak je nih.. hehehe... =)

Bujal: ehhh... ikan jenahak ehh.. ehehe.. tima kasih.. =p
roti dengan sosej menu sarapan semalam... sedap kan? =)

ana ayesha said...

ooo yg tu namanya mini kobis/brussel sprout .... sedap tau buat ulam

sini pun ujan jugak tak le lebat sgt

munna said...

KARI IKAN?...KAK MUNNA SUKA KARI KEPALA IKAN..MMG TERANGKAT...

pena rozie said...

Dah lame x mkn kari ikan. Nampak sedap....

Juliet_iRa~" said...

sedapnyaa....waa lapar la mlm2 ni..hehheh ;p

MataHati @ MH said...

kalau x silap, itu ikan duir owk owk..

musim hujan mmg best dpt mkn kari ikan ni. konpem beberapa kali tambah nasi dan lauk

nabilah_2908 said...

uish...uish..uihs...

sedapnya...kalau saya..tambah sambal belacan...pergh..terangkat..!!

alahai...terpaksa tahan lapar tgh gambar2 ni..huhu.... :)

miloais said...

buat iols kelaparan le plak..
tak sabra nak balik - makan!

jap ye beb
iols tag uols ye…

http://miloaiskurangmanis.blogspot.com/2011/11/tag-dari-cik-anaa.html

Papa Mifz said...

tak pornah lagi mkn nasi arab...ketinggalan kan...huhu

Juliet_iRa~" said...

nasi arab tu nasi ape?huuu

Much Melo said...

namanya brussel sprout ler ya?

cun09 said...

salam kella ^_^

Eeerrmmm sedapnyeee kari...ingat kak liza mkn kari ikan jenahak harga dia rasa2 RM 50+...terkezuuttt...

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker