Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Sunday, September 26, 2010

Rezeki Antik Syawal

Alhamdulillah..


semasa balik kampung Tok dan Nenek di Kuchai, Bota Kiri Perak pula.. kami mendapat rezeki ini..
mula nya b buka almari lama Nenek, cadangnya nak amik gambar sahaja.. maklumla.. kami peminat barang barang lama ni, bila melihat teko lama ni terus teruja, maka sesi mengambil gambar pun bermula la..


pastu, Mak tiba2 datang, tumpang melihat kami yang tgh leka mengambil gambar, nenek pun sekali bercerita tentang brg2 lamanya..

tiba2 mak berkata...
" kalau dah suka sangat, mintak la dengan nenek tu..."

terus pula nenek berkata..
" iye ler.. kalo kome dah suka.. amik la!"
( wah.. jwapan tak di sangka2 tu.. biar betul.. betul ke ni..? tapi aku walaupun hati melonjak gembira, tapi masih leh kontrol..kontrol.. dan terus berkata..)
" eh, takpe, kami nak amik gambar je ni,"
b pun nyampuk.. "haah, kami suka, saje nak amik gambar je.."


pastu dengar mak kata,
"nenek dah kasi tu amik je la..."
(masa ni aku dah tercuit-cuit peha b dah.. tapi masih kontrol lagi.. hahhahaha... excited tu..)
"haah.. amik je la, kalau kome suka, jaga la elok2.."

wahhh.. apa lagi.. pucuk dicita ulam mendatang la jawabnya,
dengan malu2nya aku dan b menerimanya.. ":D



tengok lah.. cantikkan?
pastu tetiba nenek bawa keluar juga pinggan yang sedondon dengan nya...
hahaha.. wallaweh...
cun siot..! i like sangat!

maka halal la kami mendapat teko lama ni pemberian MakTua (nenek)
Terima kasih tak terhingga...

tak sempat nak singgah pasal karat LOKIN kat Ipoh! uiih... kat situ byk brg lama woo... pandai cari, pandai tawar2 dapat le rega berpatutan.. :)


IringJeling: nak sangat set cawan kaca lama yg kaler ijau2 jed tu..

10 comments:

Amieynna Amin said...

wah.. rezeki syawal..
usha2 terus dpt kan..
hehe

Ain said...

peminat barang lama rupanya adik akak ni....

akak ada syiling lama jer, mana taruk pun dah lupa dah....

LyNn HaMzAh said...

wah...bestnyer dapat barang antik...

ct_nurmarlissaa said...

wahh..pas niee follow kak ina kl dan peminat brg antikk lain...laa yerr..huhuhuhu

nabilah_2908 said...

cantik...

set cawan hijau jed tu..nenek sy ada..elok jer bersusun dlm almari..

pernh juga adik beradik ayah minta cawan tu..tp nenek tak bagi..

so smpai skrg..xde yg berani minta..huhuh..

jom ke APA KATA HATI pulak,
SEANDAINYA

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kella...awak boleh geng ngan CMG lah..
haahahha

Nadine said...

cantik!

so sweet of ur nenek :)

LYA m@m@ ASYA said...

salam kella..
maaf sbb baru bkesempatan dtg sini.. lya x bape sihat beberapa menjak ni.. tp asalkan jari blh bgerak.. updatela blog lya ni...

lya dtg nk bawak tag utk d join-->

http://fasyafrina.blogspot.com/2010/09/sape-nak-hadiah-free.html

Mimy Hamid said...

tu la rezeki mensnap gambo ..hihi berguna weh..brg lama sgt tahan lama...tak macam skrang..Pang cepat je pecah

kella said...

Amieynna: syukur... rezeki tu.. bukan senang nak dapat.. :)

K Ain: haah memang kami peminat brg2 antik ni, kot2 kak ain ada nak letgo brg2 purba ke, koling2 kita dulu ya!

Lynn: hehehe.. memang minat, seperti ada sentimental value disitu yang sangat2 perlu dihargai.. :)

K mas: heheh akak,kita sikit2 je barangannya.. kak ina tu dah bertimbun2 kot.. hehehe.. kita baru nak mula.. :)

Nabilah: oh ya ka? alamak nenek tak kasi ya? memang la nenek tu sayang lagi, dia bukan apa, dia takut orang lain nanti tak tahu hargai brg seperti dia hargai kot.. samalah ngan nenek yg lagi sorang tu, kalau betul suka katanya kalau betul nak jaga katanya baru amik, dia takut kita pi jual pula.. hahah

K ayu:hehhehe boleh ke.. siapalah kita ni.. hehe

Nadine: hehehe.. dia memang sangat sweet dan pemurah orangnya.. :)

Lya :Lya takpe, kita tahu keadaan lya di sana... harap lya sentiasa kuat dan sabar, semoga cepat sembuh!

Mimy: hahaha.. memang rezeki bergambo ler tu.. tak sia2 bawak kamera.. hehehehe.. betul tu, barang lama kualitinya bagusss... :)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker