Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Saturday, August 22, 2009

Hari Pertama Pose! (Al-Kisahnya Sahur..)

Semalam, Sibuk gak pale otak ni dok pikir.. apela nak sahur pagi sok nih!
nak kena bgun kul baper nih!
tetiba jer my b dtg..
" sayang nak set jam kul bape nih? biar me setkan?" b aku tgh standby nak set..
" errr.. kul 4.30 lah!" (huuu.. awal tu.. belagak, boleh ke aku bgn nih!)
" oh.. ok! me dah set!" katanya ceria!

tiba la waktunya! bunyi alarm tu betul2 mbingitkan tlinga aku! apa lagi! bila je bunyi alarm tu meraung, aku terus le bgn! cuci muka! melulu ke dapur! apa yg aku pikirkan masa tu ialah, nak kena cepat, sebab aku dah bajet nak goreng ikan seketoi! so,take time la jugak! lauk feveret b yg aku msk smlm 'sambal bilis dgn terung pipit' pun masih ada lagi.. haa.. panaskan aje... so, cukup ler..!

dah siap semua! tetiba aku teringat, tadi aku tak tgok pun jam, kul bape! yelah.. terus bingkas bgun, cam robot, kelam kabut!
so,terus kuar tengok2 jam!!
MASYAALLAH!! baru kul 4.30 ke ?!!! haa?? abis tadi yg dok bingit kat dalam gegendang tinga aku tuh? apee!?
ha! ni mesti b dah setkan masa kul bape ntah! tapi yang pasti, lebih awal sangat dari kul 4.30!
hisshhh!! B!!! hmm.. aku tahu dia mesti bajet aku akan drag2 kan dan melengah2kan masa tu.. 5 minit la.. 10 minit la.. alih2.. dah.. terbabas... lebur...
huhuhu.. aku memang selalu mcm tuh! (peace! peace! ) yeah.. yeah... thats y la dia pi setkan masa awal!!
hmm.. bee.. bee.. ( u memahami me! hehehe)

so, apa lagi! masa tluang tu, aku kemas le dapur...
dan of course, apa lagi yek...aku pi la kaco b yg sedang enak tido tu! hahaha... best! best!

********************************************************

dulu, kalo sebelum kawin.. bangkit2 nak sahur je semua dah terhidang kat atas meja! mama dan adik2 ku dah siap masak! aku? tunggu nak makan aje! ( teruk betul!!)
papa aku memang pentingkan sangat masa sahur nih! katanya.. sahur kena mkn berat sikit, minum air kosong byk2! tu yg kadang tu mama aku msk mcm mkn tengahari lak!
mula2 muka mmg sememek je! stim tido tu ada lagi! adik aku plak buleh , slalu tlelap kat meja mkan! tapi bila dan suap sesuap ke mulut, uiihh selera pulak tuh! sedap ler katakan... (isshh! lapar la pulak!! upss!)

hmm.. bila dok tenung dlm2.. teringat beb...
dulu belum kawin semua mama yg buat!
sekarang....
aku merasa lah.. susah payah nya!
semua kena buat sendiri tau!
no mama, mama anymore!
rindu kat mama...

sempat gak tipon mama pagi tadi! dia pun tkjut! awainya aku siap masak! hehehe... isteri solehah la ma....
(ye ke? padahal goreng ikan seketoi n msk nasik je! lagi mau lebih plak!)


2 comments:

Mimy Hamid said...

awai ko bgn heheee..maklum la isteri kan..akurileks lagi lum tempuh ..bgn je dah tersedia

kella said...

hmmm...aku paham... waaa!!
ko hargai lah sepenuhnya masa ko blm kawin nie beb! nanti2 semua kena buat sendiri!


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker