Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, August 5, 2009

dia untuk ku..

Baru-baru ini aku bertemu semula dengan kwn lelaki yg dulunya agak baik dengan aku...

dah lama pun tak bhubung dgn dia, maklumla aku kan dah kawin.. kena jaga hati suami oii..
(sayang b me..! muah! muah!)
konon2 dia cam frust2 la dgn aku.. tu pasal cam mjauhkan diri kot..
tp still kwan jee.. coz mmg status kami adalah KAWAN shj.. not more than that..

nak dijadikan citer, tjumpa lak dgn dia! hm.. katanya masih solo.. belum ada yg punya, malas nak fikir pasal GF2, kawin2 ni...nk tumpu pd kerja je skang.. lagipun cam serik je.. susah nak lupa pd yg dulu.. (sambil melirik kat aku!)
(ai.. tuju kat aku ke? hisshh... tolong sket ehh..)
aku mati2 tak caya la.. ye la.. takkan la takde gf lagi..dgn sikap yg penh aku kenal.. semua cam positif je.. aku nak le tumpang gembira kalo dia ada GF, btuah le GF nya tu..
tapi dia pula dia mati2 juga menafikan 200% yg dia ada 'paktoh' (GF)
well.. it ok for me, coz nothing to do with me..

Nak dijadikan citer lagi, ada sorang akak ni..
kebetulan sangat kenal dengan dia ni! dulu satu tempat keja kot..
ohh... so aku saje la kan borak ngan akak ni pasal kwn aku ni..
akak ni pula bcerita kat aku.. ttg kwn aku ni yg memang agak baik... ( ya aku tahu tuu..) kerja pun ok,
kata akak tu lagi..
" tapi dia ni memang agak nakal jugak, coz dia memang suka nyakat2 pompuan, gurau2 ngan pompuan.. bab2 pompuan ni serah kat dia.. tak kisah la sebab dia agak peramah orgnya.."
(hmm..)
"tapi sejak ada Gf ni.. slow la sket .. "
hah? GF? saya baru jumpa dgn dia, dia kata takda la kak...
" ape takdanya... dan lama diorang couple.. hari2 berantar berambik! laa.. semua orang pun dah tahu la.."
Hah?
teeeeeettt...!!
Apsal le dia nk tipu aku? beriya-riya plak tu..
apa? nk menagih simpati ke.. nk suh aku rasa bersalah ke..?
huh...not at all..plz
hmm aku layan je akak ni bcerita.. yelah mungkin benar mungkin tidakkan..
aku dengarkan aje apa yg dia citer..
Tapi cara dia bercerita tu, lebih kepada org yg dah lama makan garam.. so aku agak percaya dgn apa yg diceritakan.. sebab katanya, dia selalu gak beri nasihat, teguran,bila tgok kwn aku tu buat perkara yg tak syiok dpn mata dia... yelah sebagai orang lama/tua, senior, dan ketua di situ, dia perlu untuk menegur mana yg x betul!
byk lagila yg dia citer.. coz aku gak yg b'iya iya nak tahu pong! jd bz body lak aku jap!! dont get me wrong..yelah... bila byk sangat menda yg bcanggah dengan keadaan yg dulu tu.. aku teruja lah nk tahu.. korek2 la rahsia..dan apa yg di ceritakan oleh akak tu plak ada fakta serta kesahihannya mmg boleh diterima pakai! aku boleh ternganga dengar citer akak tu! i juz cant believe it!
Betapa aku mengeluh panjang .. sambil mengeleng2kan kepala.. tak sangka pulak... huuu....
kata akak tu lagi " lepas dia dah putus dgn 2 org GF yg lain tu, baru la dia agak serius dgn yg ini" ...
Hah!!

Dulu,aku memg senang kwn ngan mamat ni..
coz dia memang selalu buat aku gelak! heppy la.. cuma adala jugak 1, 2 perkara yg aku cukup tak berkenan dgn dia ni! tapi , dia akn cepat2 ubah dan tak buat lagi menda yg aku tak suka tu!
hah.. boleh byg tak!? dia buat diri dia begitu perfecto pd aku!
no error at all...

Tambah2 lagi bila dia dpt tahu aku dah begitu serius bcintun dengan seseorang! lagi la dia.. pijak semut tak mati...!!!
then, aku dah dpt hidu bau2 cam dia suka kat aku!... loh... so aku takda lah nak melayn dia sgt.. bila bsama kwn2 je.. kami borak... ada gak dia pelawa nak jumpa berdua, tpaksala tolak..

ada sekali aku ada krisis teluk dengan BF aku (b, selaku suami tcayang sekarang ini)
dah rasa cam fedup sgt la.. letih, bosan.. (biasala msg2 ada ego sendiri... takmo mngalah! setan plak dok tunjal2! )
suddently, dont know where from da earth.. si mamat ni dtg pula..konon2 mbawa keceriaan lah di waktu itu! yelah dia kan 'kanak2 riang'.. gelak je la kejanya... so masa tu dia betul2 nak tarik phatian aku supaya beralih arah.. mcm2 dia cuba lakukan! kalau tak kuat tu, mahu gak tu beralih arah..
betul...bila ingat2 balik, kaw2 betul ayat dia tu.. power giler doooww..
patutla ramai pompuan cair.. Nasib baik la aku sedor diri lagi.. aku perasan semua tu, aku masih sedar..
Apa dia ingat, aku ni, senang2 je ke? konon2 sedang berduka nestapa kau buleh cucuk jarum?
no, no, no, thats not ma style..
Owwhh.. maybe some others gurl boleh la..
but not me ya!

ak
u sdr n tahu that im wit somebody rite now.. aku takdela beri muka sgt kat mamat ni..
aku bawa2 semayang, doa byk2 kat Tuhan.. yelah tgh gaduh2 dengan BF tu, hati tak senang tau... sebab kita kan sayang dia.. buat tu tak kena ini tak kena..nak menangis pun kat Tuhan la.. minta beri petunjuk..

Aku dah bterus terang kat dia (ntah kali berapa bterus terang dah! tapi dia je tak reti bhsa..) aku takleh nk lebih2 dgn dia, cukup sekadar kawan shj, cheee.. konon2 dia faham la..

Tulah, bila difikir2kan semula, tak sangka ada manusia lelaki seperti ini! Depan kita sikit punya baik .. but,
in da same time.. dia sememangnya mbuat onar di luar sana! (hehe ayat power..)
Begitu real sekali dia mengaburi mata aku.. uih.. sonang 2 jo ko?...

Tuhan tu Maha Kaya kan.. Untuk memperkukuhkan lagi citer yg akak tu dok citer kat aku, Sekali lagi aku tsrempak dgn dia! kali ni nampak dia sangat 'daring maring' dgn seorang wanita.. huu.. mungkin itu lah GF nya yg akak tu ckp tu.. aku tersenyum je dari jauh.. " lelaki itu.. lelaki itu..." hmm moga2 dia serius la dgn GF tu..

point nya untuk citer aku nie sebenarnya just nak bgtau... yang..
Sesungguhnya Tuhan tu Maha Mengetahui segalanya.. Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita..tak semestinya sesuatu yg dirasakan sangat baik itu adalah yg terbaik untuk kita.. dan tak semestinya sesuatu yang dirasakan tidak baik itu adalah terburuk Kerana hanya Tuhan yg lebih tahu apa yang baik/ buruk untuk hambanya..


Aku bersyukur sangat aku tak terpikat dengan lelaki nih! dan sangat bersyukur dengan jodoh aku sekarang.. malah buat aku tambah bsyukur dgn apa yg ditentukan olehNya,

pilihan ni, InsyaAllah boleh buat aku bahagia.. dan sebetulnya hubby aku nie transparent! begitu perangainya masa bercinta, begitu juga lah perangainya setelah berkahwin! yeah..tak beza jauh la.. walaupun ada jugak la bezanya, sipi2 je.. tapi takdelah kes yg boleh buat aku terkejut berok mcam kes " ohh.. dulu sebelum kawin..bla..bla..bla.. sekarang dah kawin..bla bla.. bla.. pulak!"

hrp2 takmo la ada menda2 tak best.. yelah usia pkahwinan kami pun tak sampai setahun lagi.. mungkin juga akan malalui saat2 getir, yelah biasalah .. sedangkan lidah lagi tergigit.. inikan pula aku dan bee..moga berkekalan aman damai la aku n hubby.. Amin..

Aku juga masih punya ramai teman2 di luar sana yg belum kawin lagi! tak byk pun sikit la aku nak pesan.. kalo yg dah ade BF tu, belajarlah untuk terima seadanya.. dan jgn pula korang tlalu sgt bhrp dan percaya pada BF korang tu 100% , hingga sanggup berkorban apa sahaja, tmasuk maruah! (oh No!) and also dont take for granted jika dia terlalu baik untuk mu, jagalah hati pasangan masing2, coz if u want other people to respect u, u have to respect others first. kalau dah kalau benar dia tu jodoh kita.. takkan kemana, InsyaAllah
Kalau yg belum ada couple lagi, sahsiahkan diri lagi..bersangkalah baik pd Tuhan.. ada rahmat di sebaliknya, Tuhan sedang mengatur yg tbaik untuk semua hambanya..
Bila tiba masanya nanti, Tuhan akan permudahkan aje segala menda... tapi jgn lupa untuk bdoa supaya ditemukan jodoh yg baik..
(hahaha, macam ustaza ke aku bsyarah?! sorry.. aku juga tidak sempurna.. masih juga belajar dan terus blajar, sama-samalah kita perbetulkan diri.. untuk kebaikan bersama.. yeah.. peace no war!!) ;p - bkobar-kobar tak henggat..


Haha.. macam kes aku kat atas tu, aku spt tak nampak lansung kekurangan/ keburukan budak tu tu sblm ni kan? tapi tuah... magicnya, aku tak tbuka lansung hati untuk suka kat dia walau dia buat apa pun! (hehe kena mandrom dengan b ke ape ni?? ) hmm.. tak.. sebetulnya aku percaya semua ini adalah ketentuan Tuhan.. Semua Dia punya kuasa dan ada sebab2 yang mmg aku tak pernah tahu pun sebelum ini! haa.. see.. see..see lah sekarang.. Kebenaran itu dah jelas... samada cepat atau lambat aje...

2 comments:

Mimy Hamid said...

apsal aku tak nampak entry ko ni before?? sorok ke celah bedah mana ni...hmm betullah apa ko ckp kadang kita apa yg berlaku ALLAH ada hadiah yg lebih utk kita selepas tu..aku ni sabar menunggu hadiah tu..doakan utk aku yerkk

kella said...

sorok dek bunian!
ya.. aku selalu doakan untuk kengkawan..Untuk ko jua..


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker