Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, April 6, 2011

Mengepalai

Assalamualaikum...
agak lama aku tak melepak di blog sendiri.. apatah lagi di belog rakan rakan...
maaf dipinta..
semoga semuanya diberi kesejahteraan dan perlindungan dari Allah..
Syukur masih diberi peluang melihat dunia, diberi peluang bernafas di bumi bertuah ini..
Syukur kamu masih sudi membaca tulisan aku ini... :)

Kalau ada yang perasan, aku pun baru je tukar 'header' kat atas tu..
ni ha.. macam kat bawah ni...



Sebelum aku memilih header ini, aku telah meminta pemandangan seorang teman tentang pendapatnya! yang penting katanya apa maksud atau fokus yang diinginkan.. pastikan ianya punyai maksud tersendiri.. tengkiu sir... :)

yang tersurat di situ pasti ada yang tersirat...
Gambar besar, pemandangan hutan, bukit bukan berperingkat peringkat.. yang mempunyai sinar matahari dibelakang  jika matlamatnya ialah untuk mencapai kepuncak bukit sana, kita kena harungi hutan belantara, bukit demi bukit dahulu barulah  dapat merasai kepuasan sebenar kejayaan berada di puncak yang tertinggi!
seperti juga kehidupan kita yang mempunyai matlamat tersendiri..

Hutan menggambarkan rintangan , onak ranjau berduri dan berliku - jarak yang dekat merupakan titik untuk bermula
Bukit menggambarkan matlamat dan cita cita yang mahu dituju - jarak yang jauh, tidak mudah untuk dituju, terarah ke matlamat sebenar
Sinar matahari menggambarkan harapan yang sentiasa ada
Awan putih berkepulan menggambarkan persekitaran kita yang selalu punyai persaingan, pendapat yg berbeza 
Awan biru pula tiada penghujungnya.. ingatlah bila kita berada di tempat tinggi.. jangan dilupai tetap ada yang Lebih Tinggi dari kita...

Frame besar  yang membingkaikannya pula menunjukkan betapa segala keindahan yang kita lihat itu adalah anugerah dari Sang Pencipta..  kita hanya mampu merancang.. selebihnya tawakkal dan doa kerana Allah jualah yang menentukan...
----------------------------------------------------------------------

Gambar kecil wajah manusia yang nampak ketara lubang hidungnya itu... errr mungkin adalah pemilik belog ini ;p
gambar bunga mewakili dirinya yang merupakan seorang wanita sejati.. :)
Gambar jalan.. ialah kehidupannya yang perlu diteruskan tak tahu apa bakal di hadapi, namun perlu hadapi dengan redha..
Gambar wanita dan lelaki berpegangan tangan.. mereka berdua adalah pasangan hidup yang sah! :D
Gambar serangga/ pepatung yang difokus..begitu cantik, antara kegemaran pemilik belog.. fotografi..
Gambar kek itu juga antara yang digemarinya.. memang suka bercomotan bersama tepung..
Gambar bangunan sebalik matahari itu ialah rumah ku syurgaku..Alhamdulillah.. punyai rumah sendiri untuk berteduh..
Gambar tangan orang dewasa dan bayi, itu menunjukkan betapa gelojak keinginan si pemilik belog memiliki cahaya mata.. usaha dan terus usaha..rezeki Allah jua yang tentukan..
Gambar 'this make me happy' ialah ahli keluarga tersayang yang sentiasa ada beriringan di hati..
Gambar hati... emosi yang sentiasa perlu ada...


dah agak lama aku menggunakan 'header' lama... sejak 2008! :)
nak tukar nak tukar rasa cam sayang je...
tapi sesekali kena tukar jugak kan...
wajah baru.. nafas baru...
hmmm wangi....
:)

10 comments:

- ALYA - said...

header y penuh makna disebaliknya :-)

Kakzakie said...

Best. Full explanation for us to understand behind the header.

~aSFaLiZa~ said...

wah tiap satu ada makna sdr. pandai kella kaji. uhuhuhu

gedek! said...

Weh!

Tak sangka header ni penuh dengan makna!

Kamu seorang yang tekun!

bes!

nabilah_2908 said...

weee...cantik header baru..

Blog Kella nampak lebih ceria... dgn header baru ni... :)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
BLOG REVIEW : LIFE JOURNEY - DILLA ADY

ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ said...

cantik header baru..fresh!! :)

mzhany said...

waaa detail ha explanation tuh..cayalah....

kak ina kl (2) said...

cayalah dah tukar header baru..pastu siap bagi maknanya sekali..
kadang-kadang memang fening kan nak pilih header ni..akak pun tgh rancang nak tukar..tapi tak tau lagi camner nak buat.

azzey said...

Perasan gak ngan header tu....nice..:)

✿....rossa alina....✿ said...

waaahhhh mcm presentation plak..hihihihi.. ;p

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker