Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Thursday, June 4, 2009

5 things..

hmm.. so its my turn! aku dah kena tag dari mimi.. so kena la settle kan tag nie!

thanks to mimy coz bagi tag nie kat aku ye! (penghormatan ni) tengkiu.. tengkiu..

Jgn risau akan ku persembahkan untuk tatapan mu dan mereka2 di luar sana yang sudi baca blog nie..

err..

1)"5" nama timangan anda.....

-Kek La> nama nie memang tersangat ler glamer dikalangan ahli keluarga dan bukan keluarga yg rapat.. asal2nya 'Kak Ila' tu.. maklumla aku anak sulong..

-Kay la vs Kella> nama nie aku dpt masa sekolah mngh lagi..rentetan nama panggilan 'kekla' tu la....nama nie memang dikenali di kalangan memember rapat aku! dari geng masa study dan sampai la skang. kkdg diorang panggil aku 'kay' jer... .. so memana yang panggil nama sedemikian.. aku tahu la kengkawan syiok aku tuh..

-Mas> oh la la... nama nie of coz la ofice mate sumer panggil nama nie.. ate dah nama depan aku kan.. tu pasal kengkadang ada kengkawan aku dtg cari 'Kella' , memang takkan jumpa la.. tapi bila sebut nama penuh.. "oh... ''.... oh''....."....

-Zila> oh... tidak.... samada ditambah 'A' dipangkalnya atau tidak, aku tetap rasa cam.. poyos2 jerk? hmm... nama nie..kbnykkan belah mertua aku panggil nama nie.. kengkadang org2 baru dikenali juga panggil nama nie.. hmm... walau pe pun , aku tetap cinta dengan nama aku... hehehe..

-Yong> nama timangan baru... maklumla.. aku kawin dengan orang Perak kan.. so bila abangnya 'Yeop' so.. akunya.. 'yong' la pulak... 'Yong Ila' heheheh... sesuai ker........


2) "5" sifat/tabiat buruk.....

-Mudah terkezut!- hmmm hubby aku selalu marah, sikit2 tkejut! tak elok katanya! memang aku pun sedang berusaha untuk mengatasinya.. skang nie.. kurang dah siket..

-Sensitip pun ya jugak..

-Pelupa (samala cam ko mimi!)- bab kunci2 nie selalu kena jer.. sampai sakit ati aku ni sendiri, asyik kena tegur je, so inisiatif aku, aku gi duplicate n , so spare ada dimana2 (tmpt yg aku tahu laa) , pastu sekang plak kunci keta senang nak carik, cpt2 je letak dlm beg silver tu..hehehe (thanks to mimi!) car key skali ngan house key, masalah selesai!
kalau tak , nescaya aku akan lupa...

- Kalut/kelam kelibut

- byk songeh ketika di kedai makan!- hmm.. ini memang.. yelah.. kita pi makan kat kedai kan bukan free.. bayor beb.. biarlah setimpal dgn apa yg kita bayar..


3) "5" makanan favourite..

-Semua masakan mama aku la..(skrg memang terasa sangat, asyik rindu masakam mama jer.. yelah skrg kena masak sendiri bg org lain makan.. huhu..sebak la pulok..)

-Nasi Goreng Kerabu- buat sendiri tak reti - kedai LRT Corner punya N.G.K sedaaap..

-Pau, Donat, Cakoi..Piza.. yg seangkatan dengan roti..

-Western- LambChop (LRT Corner) , Burger King

-Steamboat

(ntah la rasa2nya sumer mknan pun aku suker.. asalkan halal please...)

4)"5" subjek pelajaran paling suka..

-Matematik

-BM

-BI

-IT

- Mandarin- " hou jiu bu jian.. ni hou ma?"


5)"5" benda wajib dalam purse....

-Duit

-I/c

-Lesen

-kad-kad ATM

-Kertas no akaun- setiap no akaun ada, bayr utang, sewa, bil dan sebagainya...


6) "5" topik yang biasa di bual bersama pasangan/teman....

- bersama pasangan- isu hangat dunia! national geography! dvd latest..! rancang kewangan.., rancang percutian, komen-mengomen kau dan aku

- bersama dgn Famly- topik kenasihatan (main bantai jer ayat..!), kisah mase kecik2, citer2 lawak.. citer antu..

- bersama akak2 - isu rumah tangga! ilmu2 dan petua2 (hahaha.. aku pun tak sangka dah masuk dlm dunia perkahwinan nie.. macam2 citer aku jumpa!)

-kengkawan - gosip2 tuh biasolaa.. artis2... suka pulak nak amik tahu.. hadui...

-kengkawan lama- ape lagi mesti citer pasal zaman dolu..dolu.. best bila ingat balik.. macm2 benda yg tak disangka2 telah berlaku.. hmm dah tuo ghuponya aku... (sodar takpo..)

-Bsama Tn Hj ku- Ilmu2 kerja.. motivasi, keislaman... (best dengar dia bermotivasi berlandaskan hukum2 Islam.. terasa ketenangan jiwa..)


7) "5" MANGSA TAG..

aku takda ramai lagi kengkawan kenai rapat yg ada blog nie.. maklumla aku berblog suka2 je..yg lain2 sekadar baca blog dan beri komen .. segan lak nak mengetag2 diorang, hehehe.. cuma yang ado ni, buleh la aku tag!

1. the blues of life - kak Kin
2. Jejak2 kehidupan - Kak Azie..

lain2 takdo lagi la.. tapi sesape nak mengetag aku boleh ajer.. dan kalau nak di tag pun boleh...
hehehe.... so kak azi dan kak kin, sila la jawab soalan yg diberikan.

life goes on...

2 comments:

Anonymous said...

Tag????Tagging asset ke?.....hehehe...mujurlah soalan2 ok - ok jer...Jom,nanti tgk pulak jawapan tag akak...

Mimy Hamid said...

TQ PN MAS AZILA...ehheeheh


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker