Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, October 6, 2009

Syawal 2009


Akhirnya baru aku sempat nak meng'update' entry hari raya nie...

huu.. lepas raya byk lak kerja2... tambah dgn kemalasan keterlaluan untuk m'update...

Sso! Seawal Raya tahun ni di Bt Gajah! Kg b..

kami bersedondong putih la pula.. putih bersih suci murni..

kami balik ke kg 2 hari sebelum raya lagi! hahaha..citer best! punya la semangat nak lari dari jem ler.. kami btolak awal2 pagi seawal 4 pagi! huuu.... jalan memang best.. tak byk keta.. huh! tapi mate tak tahan beb... mula2 b bawa keta.. ngantuk, aku plak yg bawak! pastu aku plak ngantuk juger, pastu kami dok gilir pakat dok ngantuk, benti tido ntah berkali2 ! uii.. kena benti kalu ngantuk.. tak nak kami amik risiko...
Sudahnya! kami sampai kul 9 pagi! kuang..kuang..kuang.. pjlan yg hnya amik masa 2jam 1/2 - 3 jam , kami pi bubuh sampai 5-6 jam! hehehe.. biar lambat asal selamat la katakan....

Tahun ni, Nabilah tak balik, beraya nun jauh di Sabah... takpe Lah.. boleh tengok cara deme beraya kan.. bukan senang tuh.. kami yg kat sini asyik dok mkan byk je! yelah tolong makankan untuk Lah kan... hehehe.. tu yg bdn naik giler... hohoho.. (Lah jugak yg kena! camat ari raye yer..)

But, for sure for my hubby.. this raya, menjadi sesuatu yg sangat istimewa bgnya.. maklumlah, dia dapat ulang semula tradisi berhari raya seawal malam raya hingga ke pagi raya bersama kawan baiknya si Apeh... takpe la b, as long as u're happy.. i'm happy for u.. tambah lagi semua kawan baiknya balik beraya! semua dapat jumpa, i can see and feel dat happiness from his face.. gud fo u babe..

Me? hari raya kan.. mesti ler heppy.. malam sebelum raya, dah tepon mama n papa.. wish a happy Raya.. mama buat nasi tomato, nasi impit.. biasalah juadah raya
kat BG, mak buat tapai, rendang, kek, biskut2 semua dah tersedia dah, aku tolong la mak mana yang patut.. sehari sebelum raya sebenarnya balik ke kg di seri iskandar, huu.. merasa lah jugak aku buat lemang... lemang jagung pun ada! b ler tukang tengok api nyer... hehehe.. " weh sapa bakar lemang sampai hanguss nih?!"

lagie.. sate ada, pulun jugak aku cucuk daging tuh, sebenarnya aku memang dah penah cucuk sate sebelum ni, so tahu ler serba sedikit, ada caranya jugak tau... bukan main taram cucuk jer... dapat le kredit sikit mase tu.. hehehehe,
sup ekor, sup gearbox, semua ada! tapi daging kerbau tau... bukan daging lembu..
so, esok nak raya, ritu last berbuka posa pulun makan besar la kiranya mlm tu! hmm... tak yah tunggu penyimpan mohor besar buat announce kan?..

~Ampun maaf dipinta ya bee.. halal semua makan minum me.. errr.. duit raya takde lagi ni, b..lupa nak bagi ekk? meh me ingat kan..~

~ b, mak, abah, akus (belakang) Nain, Hani and Lee (depan)~

2 comments:

Mimy Hamid said...

macam nk bersanding semula la plak...puith gitu...suciiii

kella said...

hmmm... tulah...aku n b hari-hari sayang..

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker