Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Monday, January 4, 2010

TAG Pasal Zaman Cinta-Cinta

Aku mulakan pemulihan mood aku dengan buat TAG dari kwn aku, Cik mims yang bakal akan btukar status ke Puan nanti! rasa cam best je nak buat tag ni.. sebab kisah aku n hubby aku sangat2 la dramatik dan melankolik ... (ha?) boleh buat novel citer aku n hubby, tapi di bawah ini cuma diantaranya sahaja...
so.. mari kita mulakan...

1. First time jumpa with your hubby bila and kat mana?
sebenarnya byk 1st time pjumpaan ku dgn nya..

1st time jumpa tahun 1999! Hahaha…kat ITM Manjung! Tapi bukan sebagai kawan rapat, apa lagi kekasih! Erk! Kenal gitu2 je la masa tu sebab dah satu course kan… masa sem 2-3 baru dpt bercakap dengannya! Tapi nak citer sikit, sebenarnya masa 1st time dengar dia speaking kat depan, masa tu ada public speaking kot, mataku tetiba terbuka pdnya! Hati juga terdetik (kecil je).. masa tu sem 1. tapi perasaan tu tak lama pon.. dia langsung tak perasan keberadaanku pun.. hehehe.. pastu dia pun dah ada awek..dan aku juga dengan duniaku sendiri..
sem 3 keatas baru ku rapat dengan dia sebab course kitorang buat ada projek, lak tu aku segroup dengan dia! Masa tu aku anggap dia as my bro jer.. wah.. kanda dinda gitu! Tapi siyes, aku memang takda hubungan cinta dgnnya masa kat kampus… Cuma aku tahu, dia memang caring sangat kat aku masa kat itm! As a bro la kot setahu aku kan..
tapi, sbnarnya aku juga baru tahu dia memang suka kat aku juga.. dari jauh.. dalam diam…
namun hatiku tidak dapat menerimanya lagi..

1sttime jumpa balik 2003, dah bis convo, masa tu aku turun kl! kbtulan dia call,dia mmg keja kat kl, so dia nk jumpala, aku jumpa dia kat MdValley, with my sister Ayu, tak bley sengsorang wooo bahaya.. (sebelum balik dia bagi 1 bungkusan, ole2 dari Bangkok-gelang, dan surat!)
aku tahu dia suka aku, tapi aku memang tak bleh lagi..

1sttime jumpa balik 2006, setelah masing2 telah bekerja, kami set jumpa dia turun Kuantan jumpa ku..
masa ni memg perasaan berdebar tak henggat! nape ntah? korang tahu tak nape?

-kalau la di ingatkan balik… kalau la aku tahu dari dulu.. kau sebenarnya akan jadi suami aku sekarang nih! Ishh.ishh..ishh..

2. Love at first sight?

Sudah tentu la bukan! Aku jatuh cinta padanya bila kitorang masing2 dah keja! Aku jtuh hati semua yg ada pdnya! Pada loyaltynya… lama dah kami tak berhubung.. aku di timur dan dia di Utara, namun dia tetap ada di situ.. setia dengan perasaannya terhadap aku! Aku sebenarnya memg telah dilamar olehnya beberapa kali lepas study ritu, tapi aku takleh nak ada perasaan lagi padanya ! takkan nak tipu kot kan… (kalau b baca ni, ketahuilah me rindu u sangat! Me sayang u amat sekarang nih!)

3. Who is he when the first time u met him?

maksudnya apa? Kalo 1st time jumpa balik, masa nak bcinta tu, aku memang tak tahu sangat dia keja apa.. sebab aku tak paham sangat keja dia, walaupun dia dah bgtau kat aku ..

4. How long it takes for him to ask u out for a date?

fuhhhhh…. Lama! (kan babe?) itupun katanya dia cam dah putus harapan dengan aku kot...
tapi tetiba je aku kol! aku yg ajak dia jumpa!
kalau betul dia suka kat aku, sila la turun ke kuantan!
wahhh... sekali dia memang betul turun sehh! jadi tak keruan lah jugak aku nih!
buat pertama kali aku gugup! sperti belum penah kenal pulak! sebelum ni tak ape2 pon.. pelik kan? hmmm

5. First place dating di?

Teluk Cempedak, Kuantan!


6. How he proposed?
proposed kawin? ntahla tiada date static bila dia proposed, cumanya bila kami dah serius berkawan, kami terus fikir bila nak lansungkan aje..

ada sekali tak TC, dia tetiba je bagi cincin silver kat aku, tanda dia serius mahu aku..
yg bestnya cincin tu berpasangan, satu dia pakai kat jari manisnya, satu lagi kat jari anak (kecil) katanya, dia dah beli lama, memang hajatnya untuk bagi kat gadis pujaannya suatu hari nanti, dan akhirnya gadis itu ialah aku.. haa.. very da cliche..

7. Special date with your hubby?

the day we tied the knot 16 Ogos..

9hb setiap bulan.. setiap bulan kami wish to each other, its date of our declaration ..

8. Changes that he asked you to do?

hmm…. perubahan perangai je la kot.. berubah pada sesuatu yg dia tegur aje..
lebih dari itu, aku tanya, dia kata takda.. mantain to b a gud wife..

9. What is about him that you love so much?

korang mungkin fikir sinis tentangnya? tapi betul, i love everything about him! Dia yang terbaik antara yg terbaik! aku suka sikap loyaltynya! (moga b sentiasa loyal dengan me tau!)
kepandaiannya yg buat aku juga pinter orangnya! hehehe.. ketelitiannya mbuatkan aku sentiasa peka dan bersedia.. kemachoannya dan kegagahannya, buat aku rasa safe.. hehehe :)
Romantiknya mbuat kita rasa terharu kerana ia bukan selalu2 tau.. its surprise yg menjadi..
(cheeee..b, ni me angkat u betul2 ni tau! tahun ni, kasi duit poket lebey haa..! ;p )

10. What is about him that u wish he would change?
takda la apa sangat, dulu mula2 aku minta dia berubah sikap baran je, kalo tak dapat berubah pun, redakan sikit aje.. sentiasalah beristighfar... suara kuat pun aku tak boleh! cepat terasa .. walaupun sebenarnya dia tak niat.. dah memang terbiasa kasar dan kuat begitu...Alhamdulillah, b pandai menjaga hati..
ku terima sayang..

11. You will lose your mind n crack your head when he?

bila dia dok asyik ulang soalan yg sama pada setiap jawapan yg telah aku berikan, dan juga pada pengakuan maaf ku seperti tidak di endah!
dan juga bila dia kata... "apa2 jelah..." atau.. "suka ati u lah.." wahh!! pantang betul..
well.. tapi itu semua tidak akan mengurangkan sayang ku walau sedikitpun kepadanya..

12. You will smile tru your eyes for the whole day when he?

-suddently give me an emel, saying how much he love me.. with da very sweet talk! hahahaha..
-suddently he called, just to say... i miss u so much... uhhh... :)
-bila dia pegi outstation, tetiba pepagi ada wakeup call darinya, and suruh aku pi bukak laci baju, guess what?? ada cadbury kegemaranku dan surat darinya.. so sweet.. mase tu aku memang terharu abis ler..
-ofcourse la bila dia ucapkan kata2 sayang dgn kucupan mesra di dahi.. "me sayang isteri me ni.." dgn pelbagai caranya yang tersendiri..


13. Complete below sentences ....My love towards my hubby is as big as...

tiada..tiada apa yang dapat dibandingkan.. my love towards my hubby cant be define with anything.. i will give.. as much as i can..to him... my beloved hubby...

Kisah Cinta kami yang berpanjangan lah hendaknya... Amin..

~AKU TAG PADA SEMUA PEMBACA YANG SUDI NAK BUAT TAG NIE... SILA-SILAKANLAH YER...~

2 comments:

Mimy Hamid said...

hehheheh...kelakar la suami ko...mmg tak putus asa..yang ko ni plak asyik ikutkata hati takleh tima jeeeeee...ha sekali kan dah jadi laki bini...sudah jodoh..semoga bahagia selalu...

ct_nurmarlissaa said...

ooo blaja berchenta kat home town...k.mas..notyyyy...anywayyy.semuga berkekalan dan berbahagia selalu


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker