Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, October 10, 2012

KUDU BIN ABDUL PENANG NASI KANDAR


Assalamualaikum,

Pernah dengar  Kedai Nasi Kandar Kudu Bin Abdul ni?
bagi warga kota Kuala Lumpur , pasti dah kenal sangat kot..
hanya aku baru sempat merasainya!
itupun nasib baik en Suami bermurah hati mahu belanja.. =) tq b..!

semalam rasa, hari ni mau lagi! haha..
hari ni aku angkut beberapa kawan pula untuk merasai penangan nasi kandar Encik Kudu ni..!
memang licin pinggan korang... heheh..

sesampai je dah orang ramai beratur panjang dah..
sedap punya pasal sanggup je beratur panjang!



~ Masa ni, kami di tengah tengah barisan.. kat belakang kami lagi 10 orang sedang menunggu... punya lah panjang barisan.. tuuuu dia... ~


~ ini menu aku,  nasi putih, kuah campur, sayur bendi, cili hidup hijau, sambal hijau dan ayam goreng! perfecto...!!
hanya RM 6.30 sahaja !- lebih 0.30 sebab minta bendi ngan lada hijau lebih kot!
update sebab Kakcik komen pasal harga tadi.. =)
ssesiapa yang tak makan pedas pun boleh makan cili hijau itu!
rangup dan tak pedas sangat! dipersilakan makan begitu sahaja!
percayalah.. memang sedap dan tak pedaaassss pun.. =)

terdapat pelbagai jenis lauk lagi..
ikan goreng, sotong, udang besar.. pelbagai jenis kari ikan, ayam, daging.. sayuran , masakan kicap.. dan lain lain lagi..

~ terletak di Jalan Tuanku Abdul Rahman, sebelum Tune Hotel. Berhadapan dgn CIMB AVIVA, untuk lebih tepat, beralamat di 
 No. 335, Jalan Tuanku Abdul Rahman, 
50100 Kuala Lumpur.  
Mereka di buka setiap hari hingga 8.30 malam hari  kecuali pada hari minggu  hingga 6.00 petang

My TIPS
kalau nak datang sini disarankan untuk datang seawal 11.30tengahari ke 12.00 tghari,
kalau dah 12.30 memang orang dah ramai beratur.. =)

ok.. selamat menikmati...


Dah macam ada ganja pula 
dok ketagih makan nasi ni..
terbaik..
Alhamdulillah..
Nikmat dari Allah.

19 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

saya kalau makan nasi kandar dah macam orang gian, teringat-ingat.. terkenang-kenang, tertalan-telan air liur.. ;-)))

Nadine said...

Nasi kandar ini..mmg sedap!
lama x makan kat sini. Last makan masa arwah abah masih ada. diala yg introduced kat kitaorg :)

:: Mrs.Eady :: said...

terbaekkk!!!

Kakcik Nur said...

Kakcik selalu lalu sambil jeling saja retoran tu sebab anggapan kakcik mesti mahal harga makanannya. :)

Kakzakie said...

Sebab itulah ramai Kella sebab harga dia agak murah..

Kella said...

Kak Sari: betulll.. saya dah addicted! waaaa..

Nadine: ooo nad pun dah tahu lama.. kita baru je tahu nad.. huhuhu.. rasanya sama kot.. =)

Mrs Eady: sangaaaatt.... =D

Kella said...

Kakcik: rasanya reganya agak berpatutan kot.. ritu makan RM 6 je.. pastu semalam makan rm 6.30 sebab lebih cili! hehehe... nanti kak cik mesti mau coba! =)

Kella said...

kakZakie: haah.. betul laa.. sebab tu ramai kot.. tu la pasal kita pun datang 2 hari berturut turut.. hehehehe..

Acik Erna said...

assalam kella..tak sampai la acik kesana..jauh jugak tu

Kella said...

Acik! takpe la acik tak sampai sana pun.. asalkan sampai kat belog kita pun dah ok! =D

Citarasa Rinduan said...

wowwwww..
thanks kella sayang.. sis teringinlah.....

harga pun okey..sure sesedap kat penang. tuuuu...

Kella said...

kak ayu: memang sedap! pepetang ni terliur la pulak dengan gambo kat blog sendiri huhuhuh

Mimy Hamid said...

teringat aku masa preggy 3 bulan ngidam nasi kandar...tp bila sekarang ni aku tak minat la..hehe

Kella said...

aku belum ngandung ni dah ngidam macam macam hehehehe...

Kesuma Angsana said...

KA tk pernah try lagi kat sini.. tq share ye

deqlis said...

tak pernah lg g kedai nie.... nanti nk cr belah mana nie...hihi..:-)

mamalieyna said...

uuuii dasyatnye penangan nasi kandar ni...herm..sejak kawen tak pernah terjah kotaraya KL..hee~ walaupun menetap beralamat di Wilayah persekutuan KL..hee~ camno tu =P

salam singgah balas~

Anonymous said...

dari zaman bercinta tahun 90an, hingga ke hari ini anak dah 3.. rasanya tetap sama dan best

nabilah_2908 said...

jadu ulam pula cili hijau tu yer.. :)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker