Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Saturday, March 17, 2012

Kisah Kek dan Itik

Assalamualaikum,

sedang menunggu kek pisang masak dalam oven nuu...
hihi.. tetengah malam ye..
malam ni sempat buat sebiji kek coklat lembab tadi.. dan.. 2 biji kek pisang sedang on da way...
bau jangan cakap la..

hum.. sambil sambil nunggu kan..
teringat.. ke'chaous'an kat pejabat tadi..
huru hara..
gelojak dalam jiwa yang tak nampak di luar..

lagaknya  seperti seekor itik yang sedang berenang di tasik..
di luarnya nampak tenang sahaja di permukaan air.. bergerak tenang..
namun dibawah permukaan tu.. kakinya sedang bergerak laju!

apabila keegoaan merajai diri..
pertimbangan diri mula hilang..
prasangka makin menular nular..
yang putih pun nampak hitam..

susah juga menjadi orang yang neutral ni..
tidak belah di mana2 pihak..
apa yang mampu.. cuba untuk menjernihkan segala kekeruhan dan segala kesimpulan dengan tidak menjatuhkan mana2 pihak..

bebel pula di awal pagi hari?

ok.. setakat ini dulu..
kek dah masak pun..

Assalamualaikum..

4 comments:

kakcik said...

Assalamu'alaikum Kella.

Banyak buat kek tu, ada tempahan ke?

Memang agak sukar menjadi neutral di wilayah yang punya puak2 dan sentiasa bergolak!

@cu SaYaNg said...

banyak nye buat kek
jual ek

Kella said...

Kakcik: memang susah... asyik bergolak je.. ishh.. susah dengan orang yang sukakan sensari.. dan gossiping nih!

Kella said...

Acu: haah.. orang ppunya... =) bisnes kecil kecilan je.. =)

Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker